Toon posts:

Athlon XP icm SDRAM zinvol?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een athlon XP is natuurlijk altijd sneller dan een Duron. Maar is het zinvol om een Athlon XP op een Abit KT7A te stoppen dat alleen sdram ondersteund?

PS De nieuwe search voor GoT werkt naar mijn idee minder goed dna de vorige. Ben ik de enige met deze ervaring?

Verwijderd

AthlonXP werkt prima met SDRam.
Uiteraard trager dan DDR maar nog prima.

Ik haal 80fps in UT2003 met 1800+ en 416 MB SDRam, wel een gf4 ti4200 :P

Maar et werkt prima jah >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 23:50:
AthlonXP werkt prima met SDRam.
Uiteraard trager dan DDR maar nog prima.

Ik haal 80fps in UT2003 met 1800+ en 416 MB SDRam, wel een gf4 ti4200 :P

Maar et werkt prima jah >:)
zeg hoe kan jij je fps in ut2003 zou ik ook wel eens willen weten :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2002 00:08 . Reden: foutje ]

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:29
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 23:58:
[...]

zeg hoe kan jij je fps in ut2003 zou ik ook wel eens willen weten :)
De officiële GoT GTA3 en UT2003 FAQ! ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je zult niet het maximale uit een Athlon XP halen met SDRAM, maar ik merkte dus wel ff 100% verschil toen ik van een Duron 900 @ 963 naar een Athlon XP 1700+ @ 147MHz FSB ging met SDRAM. Later met DDR SDRAM het laatste beetje eruit geknepen :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 23:46:
Een athlon XP is natuurlijk altijd sneller dan een Duron. Maar is het zinvol om een Athlon XP op een Abit KT7A te stoppen dat alleen sdram ondersteund?

PS De nieuwe search voor GoT werkt naar mijn idee minder goed dna de vorige. Ben ik de enige met deze ervaring?
Um, tot nader orde werkt iedere Athlon chipset met SDRAM. De vraag is gewwon SDR of DDR. Hou die twee dingen uit elkaar :z

Zinvol... tja, het scheelt een paar procent, maar itt de P4 is de Athlon niet ernstig gelimiteerd door geheugenbandbreedte. Let wel op dat alleen de rev. 1.2 KT7A de XP ondersteunt. Mobo te oud? Dan wel gelijk voor DDR gaan.

Oslik blyat! Oslik!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Mooizo, ik heb namenlijk net K7S5A gekocht en daar kan ik ook eventueel later een xptje op gooien, ik heb nu nog een amd athlonnetje. Maar dat bordje is wel sd/ddr dus kan er altijd later nog ddr geheugen in gooien als ik er het geld voor heb. :)

Verwijderd

dion_b schreef op 09 augustus 2002 @ 00:26:
[...]

Let wel op dat alleen de rev. 1.2 KT7A de XP ondersteunt. Mobo te oud? Dan wel gelijk voor DDR gaan.
Dit is dus echt onzin, heb hier de KT7A versie 1.0 draaien met een XP 1600+. :9 Gewoon nieuwste bios installeren.
Alleen mijn geheugen is te traag :( dus ik kan hem niet op 133 FSB zetten das dus minder, dus zorg ervoor dat je A merk geheugen hebt!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 00:32:
[...]

Dit is dus echt onzin, heb hier de KT7A versie 1.0 draaien met een XP 1600+. :9 Gewoon nieuwste bios installeren.
Alleen mijn geheugen is te traag :( dus ik kan hem niet op 133 FSB zetten das dus minder, dus zorg ervoor dat je A merk geheugen hebt!
Hrmph, ergens kruipt me voor de geest dat ik iets met Coppermine voltage support van de MSI-6119 door elkaar haal, desalniettemin waren er KT7A's die niet tot XP te porren waren. Maar hoe dat te zien indien niet revisie... :?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Officieel gezien heeft de KT7A pas vanaf rev. 1.3 ondersteuning voor de XP, maar over het algemeen doet een XP het ook prima met een lagere revisie

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Je zal het wel merken dat ie iets minder snel is. De cpu is en blijft even snel, alleen het geheugen het geheugen kan sneller. Maar if je dit ook echt merkt. 20% winst ofzo kun je verwachten met DDR ram, als je een nieuw systeem samensteld ga dan wel meteen voor DDR, PC133 gaat er namelijk langzaam uit. Maar PC133 is nog zo traag dat je er niet mee kan werken hoor :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

FastBunny schreef op 09 augustus 2002 @ 10:21:
. Maar PC133 is nog niet zo traag dat je er niet mee kan werken hoor :)
huh, woordje "niet" vergeten misschien.. ;)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tuurlijk ist een snelheidswinst als je van PC133 naar DDR 266/333 gaat, maar voorlopig kun je het best doen hoor. Wil je later nog meer performance koop je maar DDR RAM.

Verwijderd

dion_b schreef op 09 augustus 2002 @ 00:26:
[...]
Um, tot nader orde werkt iedere Athlon chipset met SDRAM. De vraag is gewwon SDR of DDR. Hou die twee dingen uit elkaar :z
[Off-topic]
Ik weet het verschil niet tussen beide dingen: wil er iemand ze me uitleggen? heb de FAQ al gelezen en search al gebruikt

Edit: ik bedoel dus het verschil tussen SDRAM chipset en SDR RAM. (Niet het verschil tussen SDR en DDR)

[/Off-topic]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 11:43:
[Off-topic]
Ik weet het verschil niet tussen beide dingen: wil er iemand ze me uitleggen? heb de FAQ al gelezen en search al gebruikt

Edit: ik bedoel dus het verschil tussen SDRAM chipset en SDR RAM. (Niet het verschil tussen SDR en DDR)

[/Off-topic]

Dit zijn basistermen. Gebruik gewoon even www.google.com ofzo.

En beter lezen wil ook wel eens helpen:

Abbadon in "Technische PMG FAQ: Geheugen"

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Weet iemand nog een site, waar gebenchmarkt word hoeveel verschil performence tussen sdram en ddr met een Athlon XP is?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

O.D.Smolik schreef op 09 augustus 2002 @ 11:47:
Weet iemand nog een site, waar gebenchmarkt word hoeveel verschil performence tussen sdram en ddr met een Athlon XP is?

www.google.com

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.