Toon posts:

Netwerkkaarten.. ik kom er niet uit..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel simpel, maar toch lastig probleem met de netwerkkaarten... Bij de aanschaf van een nieuwe pc heb ik deze apparaten nodig... 1 voor in de nieuwe pc, 1 voor in de huidige pc die tevens ook als 'server' voor de andere gaat dienen... Puur om voor het internet eigenlijk...
Nu heb ik dus een 10/100Mbit kaartje nodig.. die dingen kosten toch niks heb ik altijd gedacht maar er blijkt dus een verkelijk enorm verschil te zitten in prijzen dussen deze kaartjes..

Een sitecom netwerkkaart koop ik voor ¤15,-, terwijl een 3com ¤55,- kost...

Maar wat is nu de beste keuze.. Is het zo dat de ene sneller is dan de ander of zo? Of is het puur dat de 3com een bevestigd merk is???

Alvast bedankt,

Eye

Verwijderd

3com is sneller, maar das niet die 40 euro per kaart waard, misschien zou je 2 coms kunnen halen voor je intern netwerkje en die cheapo sitecom voor je kabel/adsl.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
die sitecom zal wel een realtek chipset hebben, zoals alle andere goedkope netwerkkaartjes. Neem gewoon zo'n goedkope met realtek chipset, das goed genoeg voor een normale gebruiker. 3com's zijn zo duur omdat er levenslange garantie op zit en er allerlei goede diagnostische tools bij zitten. Voor bedrijven is dat handig omdat problemen zo sneller opgelost kunnen worden, want tijd is geld ;) Maar uit eigen ervaring weet ik dat realtek kaartjes nooit problemen opleveren :)

Verwijderd

de 3com's zijn wel wat sneller, en zijn kwalitatief beter . (lees: minder uitval percentage)

maar voor thuis gebruik en internet delen voldoet een realtek 10 mbit kaartje al.

tenzij je elke dag een paar Gb over gaat pompen.

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-08 02:22

The Wrecker

Networking Rulez

Als je de search gebruikt zie je dat er veel te vinden is over dit onderwerp.

Die sitecom kaart voor 15 euro heeft een realtek chippie. Dat wil zeggen dat die de processor wat meer belast dan een dure 3 com kaart. De 3 com kaart heeft namelijk iets van een eigen processortje onboard die al het enige regelt.

over de snelheids winst bij 3com dat valt reuze mee. Als je een athlon classic over hoger heb (in die richting) merk je niets van de extra belasting. Ik zelf heb een sitecom kaart en een 3com kaart voor breedband. Ik merkte haast geen snelheidsverlies bij het plaatsen van de realtek kaart.

kwa performance kan ik er weinig over zeggen aangezien ik de kaarten niet 100% gebruik.

intenet is nooit volledig 10 mbit. (tenzij je enorm veel geld heb). B)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 23:41:
de 3com's zijn wel wat sneller, en zijn kwalitatief beter . (lees: minder uitval percentage)

maar voor thuis gebruik en internet delen voldoet een realtek 10 mbit kaartje al.

tenzij je elke dag een paar Gb over gaat pompen.
Die realtek is 10/100 :D

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 09:53

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

3com is 1: pas echt beter bij 10mbit etc...voor je internet(delen) zelf..sja..voor normaal bestanden overpompen ..ook goed genoeg..
enige argument voor jou persoonlijk is denk ik dat 3com je cpu minder belast ..maar met nieuwe pc's is dat ook verwaarloosbaar :D

Realtek dus..werkt best ok ;)

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

De 3com kaarten zijn niet zozeer sneller, maar gebruiken minder processortijd!
De communicatie zal wel niet merkbaar sneller zijn, maar je overall performance
is gewoon beter bij de 3com kaarten!

edit:

Sommige mensen zijn zijn gewoon sneller met antwoorden

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-08 02:22

The Wrecker

Networking Rulez

Geloof dat het hetzelfde is met de Intel's

Verwijderd

Topicstarter
:)

dan wordt het waarschijnlijk gewoon zo'n Realtec/Sitecom gevalletje... die paar tienden van procenten CPU-usage op 22n 2,26 proc. maken ook niets of minder dan niets uit...

Mag ik u allen dan ook hartelijk danken voor uw vriendelijke, voortvarende en zeer spoedige hulp.

(Jaja... zo aardig zal geen vragen steller ooit geweest zijn :D)

;)

Danke dus

Verwijderd

D-LINK - Werk er al jaren mee & heeft meer opties om te tweaken dan elk ander netwerk kaart :9

http://decramy.mancz.nl/upload/index.php?bekijk=88082208

Willen Realtekjes dat ook doen??

Verwijderd

Topicstarter
verkeerde knopje

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Damn , 3com roeleert gewoon. Ik heb niks anders Dan 3com en zou ook nooit iets anders aanraden voor het echte werk. Voor gewoon thuis-n00b-netwerk benje al klaar met zo een realtek thingy..

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Ik heb altijd met Realtek kaartjes gedraaid, en op zich werkt dat prima. Maar nu ik overgestapt ben op 3COM's en Intels merk ik dat de performance echt met sprongen vooruit is gegaan. Dit geld voor mijn oude routertje (Pentium 166), maar zeker ook voor mijn iets minder oude machines (PII 400).

Ik zou lekker voor de 3com's gaan, zeker weten!

Verwijderd

Neej, D-LINK !!

Veel stabieler & sneller als 3Com prut !!

3Com zorgt voor vertragingen in mijn systeem met het pompen van grote files, D-Link niet :9

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mary Wana schreef op 08 augustus 2002 @ 23:55:
Damn , 3com roeleert gewoon. Ik heb niks anders Dan 3com en zou ook nooit iets anders aanraden voor het echte werk. Voor gewoon thuis-n00b-netwerk benje al klaar met zo een realtek thingy..
Nooit een DEC, Intel, AMD of HP NIC chipset tegengekomen zeker :?

3Com is zeker niet slecht, maar die grote afstand hebben ze enkel op de Realtek, feitelijk gewoon een oude ISA NE2000 compatible ontwerp op een PCI bus gedonderd :X Vrijwel elk ander ontwerp is geavanceerder.

De echt nieuwe 3Coms zijn idd bliksemsnel en innovatief, maar dan hebben we het over meer dan de doorsnee 905-TX die de meesten hebben. Die kosten een veelvoud van de ¤40

Niks tegen 3Com, maar als je aan Intel of AMD kan komen is dat minstens even goed. Er zijn meer dan alleen die 2 spelers op de markt, hoor.

Overigens een goed compromis tussen goedkoop/snel: de SiS900 chipset, niet altijd even makkelijk te vinden, maar zelden duurder dan een Realtek, terwijl het hier wel om een volwaardig PCI model gaat.

Oslik blyat! Oslik!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dion_b schreef op 09 augustus 2002 @ 00:36:
[...]
Overigens een goed compromis tussen goedkoop/snel: de SiS900 chipset, niet altijd even makkelijk te vinden, maar zelden duurder dan een Realtek, terwijl het hier wel om een volwaardig PCI model gaat.
het voordeel van realtek en 3com is dat deze chipsets altijd ondersteund worden door elk OS wat er bestaat zo'n beetje... SiS (ik wist niet eens dat die chips voor losse nics uitbrachten) zal denk ik lang niet zo goed ondersteund zijn..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

rick_h schreef op 09 augustus 2002 @ 00:56:
[...]
het voordeel van realtek en 3com is dat deze chipsets altijd ondersteund worden door elk OS wat er bestaat zo'n beetje... SiS (ik wist niet eens dat die chips voor losse nics uitbrachten) zal denk ik lang niet zo goed ondersteund zijn..
SiS heeft drivers voor alle WinOSsen en Linux, hoe het met de serieuzere Unices zit weet ik niet.

Intel, AMD en DEC hebben echt voor alle OSsen drivers, vooral de DEC/Intel 'Tulip' controllers. Als het een PCI bus heeft, is er een Tulip driver voor (heeft niets met de NL PC bedrijf te maken, overigens)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1