De Internet Registratie Dienst

Pagina: 1
Acties:

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Topicstarter
Vandaag kreeg ik een acceptgiro van de Internet Registratie Dienst ( www.ird.nl )
of we EURO 13,61 excl. BTW wilden overmaken.

Ik dacht: huh? Wat is dit? Registreren doen je toch bij de Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN) ????

Ik voelde dus ergens iets wat op nattigheid leek en bekeek hun site even en vond daar niet veel meer dan dit:

Internet Registratie Dienst

Dr. Lelykade 22a
2583CM `s-Gravenhage
tel: 070-4161705

Basisvermelding in onze E-mail / Website Gids met naam, adres, woonplaats, postcode, telefoon- en faxnummer is gratis. Wilt u eveneens met uw e-mail-adres(sen), uw websites en/of uw branche(s) vermeld worden, dan berekenen wij een vergoeding van EUR. 13,61 (excl. BTW) op jaarbasis.

Het doorklikken van uw e-mailadressen en websites evenals onderhoud (lees hier: toevoegingen, verhuizingen, e.d.) zijn gedurende een jaar inbegrepen.

Wij zijn genoodzaakt voor uw complete vermelding bovengenoemde kosten in rekening te brengen gezien alles handmatig ingevoerd wordt (er kan dus geen "rommel" of "laster" door derden worden ingevoerd zoals bij vele andere zoekmachines). Eveneens hebben wij geen inkomsten uit reclame.

Onze E-mail / Website Gids:

Het team van de I.R.D. is sinds mei 1999 actief met het verzamelen van de gegevens voor deze gids op het internet.
Thans wordt er nog hard gewerkt aan de gegevens van de overheidsinstellingen zowel gemeente en provincie als rijk. Binnen enkele maanden verwachten wij ook dit compleet ingevoerd te hebben.

Per 1 januari 2002 besloeg het bestand van onze gids:

1.014.687 bedrijven, stichtingen, verenigingen, vrije beroepen.
Inhoudelijk:
-1.203.286 adressen,
-1.590.532 telefoon en faxnummers,
- 603.784 bedrijven met branchevermelding,
- 138.736 e-mail adressen,
- 156.311 website adressen,
- 2.209 verschillende branches

Kortom, het is een simpele zoekmachine waar je slechts wat bedrijfsgegevens en emailadressen uit kunt halen. Gegevens die je uiteraard óók kunt vinden door de eigen site van het bedrijf dat je zoekt zelf even te bezoeken.

Ik zie geen strafbaar feit maar ik veronderstel dat een hoop bedrijven gewoon die acceptgiro betalen omdat ze denken dat ze hiermee voor een jaar de registratie van hun domein denken te betalen.

Zie ik het nu verkeerd?
? Ja, waarom
? Nee, wie is hier wel ingetrapt?

[ Voor 0% gewijzigd door Guardian Angel op 08-08-2002 23:13 . Reden: mislukt euroteken verander in het woord euro ]

ARME AOW’er

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Een klant van ons heeft een tijdje geleden een soort gelijke factuur gekregen. Gewoon niet op reageren zou ik zeggen......

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:16
Er zijn hier ook rechtzaken over geweest (helaas gewonnen door deze oplichters), gewoon nooit op reageren!

Verwijderd

is zelfs in het nieuws geweest :(

Verwijderd

Is er geen HACKER die deze SITE van die oplichters PLAT kan leggen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 23:21:
Is er geen HACKER die deze SITE van die oplichters PLAT kan leggen?
What's your age again?

Maar hier zijn al paar topics over geweest, het is inderdaad een nogal irritante zaak. Bij veel bedrijven worden dit soort mailtjes gewoon ff doorgestuurd naar afdeling financien die het daarna fijn betalen.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Goh, normaal mis ik niets maar deze topic heb ik dus kennelijk over het hoofd gezien.
Had nog wel de search gebruikt.
Maar nogmaals waarschuwen is ook niet verkeerd.

ARME AOW’er

Verwijderd

Maakt niet uit, ik kan hem ook niet vinden met de search (zoals wel meerdere topics, volgens mij werkt de search nog niet echt lekker) :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Doen ze ook met personeelsadvertenties (had mn pa es een keer gehad op zn werk).. uit kranten etc. kopieren ze advertenties en plakken een heleboel in een gids. Dan gaat er een acceptgiro naar de bedrijven.. bedrijven maken het maar klakkeloos over omdat het toch niet zo'n hoog bedrag is of medewerkers vaak denken dat een collega er wel toestemming voor heeft gegeven. Maar zo'n bedrijfje/stelletje oplichters verdient daar wel vet aan.. en ze begaan ook geen strafbaar feit oid. Ze maken gewoon misbruik van de onoplettendheid van mensen.. en het zou me niks verbazen als die ' gids' met advertenties een oplage heeft van 0...

Verwijderd

dit is gewoon een poging tot oplichting. Doe maar aangifte.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 20:04
Gelukkig worden zo'n beetje alle rekeningen waar het woord "INTERNET" in voorkomt naar mij gestuurd voor prestatie-akkoord, en deze krijgen dat dus niet!

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

dit is allemaal toch al uitgebreid in het nieuws geweest 2 maanden geleden???

of kijk jij dat niet >:)

Verwijderd

uit welk ei kom jij ? onder welke steen heb jij gelegen? NOFI ;)

Verwijderd

Er zal wel ergens klein staan dat het een vrijblijvend aanbod is, maar ze doen net alsof het een rekening is, dat gebeurd vaker.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Wat een lullige opmerkingen hierboven van Magio en blaat-aap.

Omdat mij iets niet opvalt of ik iets heb gemist in het nieuws ben ik ineens een ..... vul maar in.....

Had zelf al eerder gemeld dat het mij niet was opgevallen.

Hebben jullie niets beters te doen dan een mede-tweaker afzeiken? Go and behave dudes.

Ik ken deze truuk overigens al jaren (uit de uitgeverswereld) en ben er nog nooit ingetrapt. (Zal wel komen omdat ik een hekel heb aan betalen)

ARME AOW’er

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weet je.

Eígenlijk is er niets op tegen. Misschien zijn dit soort dingen wel goed voor iemands oplettendheid (als diegene het door kreeg dan)

Je moet gewoon zorgen dat je je hoofd erbij houdt als je een handtekening zet, zoals je dat altijd moet doen.

Deze bedrijven pakken alleen de slordige mensen, dus jíj loopt als het goed is geen gevaar..

Expanding the inexpandable

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:57

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Mooi formuliertje! >:) http://www.ird.nl/form.htm

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
LOL inderdaad..
Even 20x op verzenden drukken. :)

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 20:04
wilt u a) gratis of b) een rekening ? Raar formuliertje :)

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 22:46:
dit is gewoon een poging tot oplichting. Doe maar aangifte.
Je betaalt voor een plekje in de ird database menen ze

Verwijderd

Jaded schreef op 10 augustus 2002 @ 13:00:
LOL inderdaad..
Even 20x op verzenden drukken. :)
Of 100 x op F5:
http://www.windonet.com/scripts/ird.pl

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:57

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Ik heb net ff een scriptje laten draaien die steeds die perl-script runt >:). Intussen heb ik maar ff de tuin in orde gemaakt buiten, 3 uur later.... 50.000 keer ongeveer geopenjt :0 >:)

Zal ze leren om andere tweakers te pesten........

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
AW_Bos schreef op 10 augustus 2002 @ 19:05:
Ik heb net ff een scriptje laten draaien die steeds die perl-script runt >:). Intussen heb ik maar ff de tuin in orde gemaakt buiten, 3 uur later.... 50.000 keer ongeveer geopenjt :0 >:)

Zal ze leren om andere tweakers te pesten........
Mijn dank (mede namens een stichting waarvoor ik vrijwilligerswerk doe) is 1,78 meter groot. :>

ARME AOW’er

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Ik heb hem ook 2x gehad van het IRD... je denkt WTF is this.. Gewoon niet betalen kijk ook ff op de site van SIDN daar staat ook wat info over deze heren (of dames)
http://www.sidn.nl/sidn/f...CN_versus_SIDN/index.html
http://www.sidn.nl/sidn/f...DN_versus_IDCN/index.html
http://www.sidn.nl/sidn/f..._SIDN_te_maken/index.html

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Pagina: 1