Toon posts:

[WinXP] Apparaatbeheer is weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort weer win xp op mijn comp staan maar bij apparaatbeheer krijg ik wel een schermpje maar ik zie ik niks

En als ik vanuit configuratiescherm hardware open krijg ik er helemaal niks voor
En als ik deze computer open krijg ik eerst zo'n dom zaklampje en dan komt het er pas voor

het staat er allemaal een beetje vaag maar ik hoop duidelijk genoeg

spec
jetaway 866 as
amd athlon 1200
256 ddr
msi gf 4 mx440

Verwijderd

Maar heeft het wel gewerkt? of heb je misschien bepaalde software/drivers geïnstalleerd waarna het mis is gegaan? je zou een reinstall kunnen overwegen, dus gewoon XP nog een keer over XP installeren maar daar zou ik nog even mee wachten. Misschien is er wel een betere en snellere oplossing. :)
(zoals het restore punt)

Zou je trouwens de volgende keer even het OS in je topictitel willen vermelden? voor meer info zie de
Windows Operated Systems - Policy
Wij vinden het altijd wel prettig om aan de hand van de topictitel te zien om welke Windows versie het gaat, en op die manier houden we de boel tevens overzichtelijk. Alvast bedankt :Y)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het gister geinstalleerd en heb alleen een detonator geinstalleerd

en hoe varander ik dat

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 22:58:
ik heb het gister geinstalleerd en heb alleen een detonator geinstalleerd

en hoe varander ik dat
Zou je eens naar de safe modus willen booten om te kijken of je dan ook nog problemen hebt?

Je topictitel veranderen kan je zelf niet, echter is er wel een centrale plaats waar je verzoekjes tot het veranderen van topictitels kan plaatsen. In Schop een Modje kan dat dus, ik heb echter al even een verzoek ingediend voor een topictitel change.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel aangepast :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Users die geen administrator rechten hebben, kunnen niet de boel verneuken in je device manager (apparaat beheer in NL :?). Start op in safe mode, typ je administrator password in. Ga naar je control panel (mag je zelf vertalen :P), user accounts. Dan kies je de user die je meer rechten wil geven -> change user account -> change my account type -> computer administrator.
Et voila :). Suc6

Verwijderd

ik doe een gok.. heeft geen ervaring met nt........ :p

edit: sorry had niet goed gelezen.....

sorry voor de opmerking....

Verwijderd

Topicstarter
ik ben administrator

in safe modus krijg ik precies hetzelfde

alleen dan zou ik nog niet weten wat dat er mee te maken heeft dat er een zo'n zoeklicht komt als ik "deze computer" open?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 22:20:
ik ben administrator

in safe modus krijg ik precies hetzelfde

alleen dan zou ik nog niet weten wat dat er mee te maken heeft dat er een zo'n zoeklicht komt als ik "deze computer" open?
Dat zoeklicht in deze computer heeft er idd nix mee te maken. Het feit dat je in je configuratiescherm niets krijgt te zien des te meer.

Maar goed, als je als administrator niets kunt zien in safe mode, dan weet ik het ook niet meer. Reinstall windows Xp, installeer een goede virusscanner en verpruts je windows niet nog een keer.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 21:09

OgWok

U.N.C.L.E.

Ja dat is mij ook bij een kennis overkomen. Weet het niet precies meer, maar je moet dan een nieuwe console task maken en kiezen uit een lijst waar apparaatbeheer in staat....

Heel vermoeiend......... helaas

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• dust | zone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 13:34

dust | zone

don't ask...

OgWok schreef op 10 augustus 2002 @ 10:41:
Ja dat is mij ook bij een kennis overkomen. Weet het niet precies meer, maar je moet dan een nieuwe console task maken en kiezen uit een lijst waar apparaatbeheer in staat....

Heel vermoeiend......... helaas
Als dat werkt moet je het zo doen :

Start > Run > mmc (enter) > File > Add/Remove Snap-in > Add > Computer Management > Add > Finish > Close > Ok

Ik weet of het werkt, maar dit is wat OgWok volgens mij bedoelt.

Asus A7V266 | AMD Dondervogel 1400 | >200 GB aan schijfjes

Verwijderd

Werkt ook niet :(

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 21:09

OgWok

U.N.C.L.E.

kptelmo schreef op 10 augustus 2002 @ 11:27:
[...]

Als dat werkt moet je het zo doen :

Start > Run > mmc (enter) > File > Add/Remove Snap-in > Add > Computer Management > Add > Finish > Close > Ok

Ik weet of het werkt, maar dit is wat OgWok volgens mij bedoelt.
Ja het zit in de goede richting (met dank aan KPTELMO)

Start > uitvoeren > mmc en volg dan de afbeeldingen

Afbeeldingslocatie: http://super-moem.demon.nl/GOT/MMC_1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://super-moem.demon.nl/GOT/MMC_2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://super-moem.demon.nl/GOT/MMC_3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://super-moem.demon.nl/GOT/MMC_4.JPG

Tot slot bestand en opslaan (console1 of apparaatbeheer whatever)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 19:58

Dim

Je kan ook gewoon Start -> Run doen, en dan "devmgmt.msc" opstarten :)
Er is dus al zo'n MMC file voor.
Ik heb er zelf altijd een shortcut voor in mijn start menu.

My other computer is your windows box.

Verwijderd

Topicstarter
hmm heb het zelfde gedaan alleen dan "bij daar is tie " staat er zeg maar "daar ist niks "
vaag din iemand anders mischien nog ideeen

• naval
  • Laatst online: 29-05-2020
Weet iemand misschien ook waardoor apparaatbeheer verdwijnt in WindowsXP..?
Heeft dit mogelijk te maken met een virus, zeggus yaha.k ??

Verwijderd

het is niet verdwenen, er is iets mis, waardoor het systeem geen toegang krijgt tot de hardware, je hebt toch niet een of andere brakke CD in de CDromspeler zitten he? want dat kan je systeem ook behootlijk laten hangen
Als je Ctrl Alt Del doet hoeveel procent van de CPU tijd wordt er dan gebruikt?

• juroz1980
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07-2025

juroz1980

Flex

wwillem schreef op 10 August 2002 @ 10:32:
[...]

Maar goed, als je als administrator niets kunt zien in safe mode, dan weet ik het ook niet meer. Reinstall windows Xp, installeer een goede virusscanner en verpruts je windows niet nog een keer.
Lol!!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Wat je nog kunt proberen is een systeemherstel. Stop je WinXP-DCD-ROM in de speler, en stel je BIOS in op booten vanaf CD-ROM. Daarna dus booten vanaf de CD-ROM en middels het setup-menu een reparatie van de systeembestanden starten...

| Specs Aurora24 | My music |

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

The_Prince_of_Mu schreef op 31 december 2002 @ 11:00:
Wat je nog kunt proberen is een systeemherstel. Stop je WinXP-DCD-ROM in de speler, en stel je BIOS in op booten vanaf CD-ROM. Daarna dus booten vanaf de CD-ROM en middels het setup-menu een reparatie van de systeembestanden starten...
Prima oplossing!

Misschien heeft de TS wel systeemherstel zo geconfigureerd dat het via BureauAcc./Systeemherstel/Terugzetten herstelpunt kan. Is nog net even iets simpeler.

:) Zal toch eens wat meer opletten op datum eerste posting ipv op de datum van laatste posting.

Mmmmm. goed voornemen voor 2003

Denkmodus... zou sickeddy nu misschien al een werkend systeem hebben? toch leuk om te horen of iets is opgelost of niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Guardian Angel op 31-12-2002 11:30 ]

ARME AOW’er

• naval
  • Laatst online: 29-05-2020
Gelukkig heb ik er geen last van, maar ik krijg er veel vragen over. Wat ik mij dus afvraag wat de oorzaak van het probleem is.

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
misschien is het uitgeschakeld dmv policy's? start gpedit.msc eens

kijk eens bij:
gebruikersinstellingen>beheersjalblonen>windows onderdelen>management console>beperkte/toegestane modules>apparaatbeheer

[ Voor 54% gewijzigd door THIJZEL op 31-12-2002 23:45 ]

Pagina: 1