Duron --> bijpassend mobo gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik zoek een niet al te duur moderbord voor een 1,2 Ghz duron. De pc zal nog ongeveer 1 a anderhalf jaar meegaan. Het moet niet belachelijk duur zijn.

Ik heb de volgende AGP kaart: Geforce 2MX 32mb

PCI:
-SBlive
-Realtek netwerkaart.

Ik wil een niet al te prijzig maar toch wel degelijk moederbord.

Btw: mijn probleem is al volgende: Ik heb onderstaand systeem alleen CPu = Duron 1,2 Ghz en ik heb een 350 wat enermax voeding.

Ik wil warcraft3 spelen, pc reboot maar start niet opnieuw op, het lijkt alsof hij in standby modus gaat staan, cd-rom en brander lampje staan allebei aan, en zijn beide ook niet meer open te krijgen. Reset knop werkt niet.

Dan doe ik dus alle spanning eraf en zet ik pc opnieiw aan, beeldscherm geeft no connection op het scherm, cd-rom + brander doen weer lampje branden + niet open te krijgen. Harddisk doet een of andere zelftest. en pc blijft dan gewoon niks doen.

Bios reset, zelfde probleem, Ik heb AGP kaart eruit gehaalt, en dan opgestart, hetzelfde probleem. Ander geheugen erin gezet, zelfde probleem. SB live eruit gehaalt,. zelfde probleem. CPU wordt niet warmer als 45 graden (AMD) kast temp = +/- 40 graden.

Ikzelf denk nu aan een moederboard probleem, agp kaart lijkt het gewoon te doen.
Ik heb dit probleem al vaker gehad, en dan bleef de pc 3 kwartier uit, toen heb ik nieuwe voeding gekocht (vandaag binnengehad) nu stata pc al sinds 6 uur uit ofzo en is niet meer aan te krijgen. Mijn mobo = MSI K7T pro

Ik wilde dus weten, goed alternatief voor een duron 1,2 ghz in een midi tower, of maybe een oplossing voor het probleem.

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

Dat mobo heb je waarsch garantie op , had ik ook ( en met mij n stuk of 1000 anderen, die hele serie 6330 = gaar) , als je em minder dan 3 jaar geleden heb gekocht heb je via je dealer 3 jaar garantie bij MSI en kan jedus je mobo laten vervangen. Maar anders zou ik een goedkope asus of abit kopen ( 2 goeie merken)

is dus idd een mobo probleem wat je hebt.

http://www.gjpvanwesten.nl

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb mn brakke K7TTurbo-R vervangen door een el-cheapo ECS K7S5A en ben nu echt tevreden. Geen gesodemieter meer, gewoon hele dagen wat linux draaien zonder problemen :)

Verwijderd

Ik zou voor de elitegroup K7S5A gaan...goedkoop/stabiel en redelijk snel..

• Kortfragje

Kortfragje

......

Idd, ik heb echt alle vertrouwen in MSI verloren , dan betaal ik liever iets meer..

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Gerrit83 schreef op 08 augustus 2002 @ 22:36:
Idd, ik heb echt alle vertrouwen in MSI verloren , dan betaal ik liever iets meer..
Ik betaal liever de helft en krijg een twee keer zo goed produkt.
Tot nu toe heb ik 6 systemen met een ECS K7S5A gebouwd, en met nog maar 1 problemen gevonden: een ATI Radeon 8500 van hercules wou de 3DMark 2001SE test niet lopen, verder ragt ie als een gek alle spellen langs.

Als je geen belang hebt bij onboard LAN en SDRAM support, neem dan de K7S6A.

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 19:36
Ik heb hier nog een biostar M7VKB mobo liggen :) kt133 chipset , daar draait ie vast en zeker op , hehe :)

Greetz...

Mijn Specs

• Kortfragje

Kortfragje

......

Jah , heb ook wel goeie verhalen gehoord over de ecs , maar ASUS heeftf auto shutdown als de temp vd proc te heet wordt en dat vind ik wel heel fijn :D

• Carnagy
ok, wie kan me even uitleg geven over welke ik moet pakken als ik een beetje ruimte wil voor oc-en

AMD Duron 1,2 Ghz
Geforce 2MX

dat moet het mobo kunnen hebben, en dan nog een lekker oc overklokextraatje. ik wil wel een mobo waar de multiplier al van aan te passen is

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:34

Gallus

Cheesy

Carnagy schreef op 08 augustus 2002 @ 23:36:
ok, wie kan me even uitleg geven over welke ik moet pakken als ik een beetje ruimte wil voor oc-en

AMD Duron 1,2 Ghz
Geforce 2MX

dat moet het mobo kunnen hebben, en dan nog een lekker oc overklokextraatje. ik wil wel een mobo waar de multiplier al van aan te passen is
Dat kan met de K7S6A

Multiplier instellen + Core Voltage

Dit kan NIET met een K7S5A, hoewel je daar met het juiste bios wel aardig wat kunt kiezen mbt de FSB.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

Ik heb de Gigabyte 7ZXE..dies wel cheap en toch goed voor Spellen zoals warcraft met een beetje goede hardware erin kan je hiermee nog wel een jaartje misschien 2 vorruit.

• Carnagy
nu had ik nog een vraagje: Maakt het uit hoe snel de FSB is van een moderboard ten opzichte van de andere hardware

ik heb PC-133 geheugen, Kan ik dan gewoon alle bus snelheden pakken of moet ik daarmee ook opletten?

Even iets meer info hierover plz

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:34

Gallus

Cheesy

Met PC133 geheugen kan je gewoon op een FSB van 133 draaien (Athlon XP), maar 100 is ook mogelijk (Duron).

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Duidelijk geval van een ECS K7S5A (eventueel +LAN uitvoering ;))

Cheap, snel, stabiel :D

• Carnagy
Gallus schreef op 08 augustus 2002 @ 23:58:
Met PC133 geheugen kan je gewoon op een FSB van 133 draaien (Athlon XP), maar 100 is ook mogelijk (Duron).
kan ik ook een bussnelheid van 200 nemen of is dit al te hoog gegrepen voor zo'n "verouderde" processor

[edit]
Ik lees hier nu over dat ECS mobo van caesartje, en daar zie ik DDR bijstaan, moet je dan DDR geheugen hebben, want dat heb ik namelijk niet

• Carnagy
ik heb de volgende besteld, ECS K7S5A

bij 1to0, heb ik al eerder ervaring mee, dus ik zal weer snel op mijn normale pc kunnen internetten. ik snap alleen niet waarom warcraft3 eruit klapte, en dat dat de schulkd van mijn mobo zou zijn. Thx anyway voor alle hulp
Pagina: 1