Toon posts:

Mobo's met 2 AGP sloten ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Bestaan er mobo's met meerdere AGP sloten ?...Ik heb op dit moment 2 AGP videokaarten - als ik die dus allebei in 1 mobo kan douwen kan ik dus 2 monitoren aansluiten.
Als er zulke mobo's zijn - welke is dan aan te raden (moet er wel 1 zijn die sdram ondersteunt).

BVD.J.

• Flauwekul
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-04 17:53
Ik dacht niet dat er zoiets bestaat.

Verwijderd

Use the search! Er zijn mobo's met dual agp sloten, maar of ze voor de i386 architectuur zijn weet ik niet. Voor Dec axp zijn er meerdere dual agp slot mobo's te krijgen.

Verwijderd

Iedere AGP kaart ondersteund bij mijn weten SDRam.

Maar een MoBo met 2 AGP sloten heb ik nog nooit gezien.
Waarom zou je btw 2 AGP kaarten in je mobo duwen? :?

Verwijderd

laatst (2maanden geleden) heb ik zoets gezien als een PCI=>AGP 1x converter .
Je zult ff moeten zoeken..
(die converter is btw alleen voor low profile kaarten)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 22:25:
Iedere AGP kaart ondersteund bij mijn weten SDRam.

Maar een MoBo met 2 AGP sloten heb ik nog nooit gezien.
Waarom zou je btw 2 AGP kaarten in je mobo duwen? :?
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 22:21:
Ik heb op dit moment 2 AGP videokaarten - als ik die dus allebei in 1 mobo kan douwen kan ik dus 2 monitoren aansluiten.
:)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Met AGP 8X zouden er moederborden kunnen komen die 2 AGP sloten hebben.
Maar voorzover ik weet zijn die er nog niet.
Was ook makkelijk op te zoeken ;)

Als je perse 2 monitoren wilt, waarom neem je dan geen dualhead kaartje?
Zijn tegenwoordig niet echt duur meer.

Verwijderd

dualhead video kaart kopen :? })

als je genoegen neemt met een gf2MX400 32mb dualhead heb ik wel tekoop/teruil >:)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 22:26:
laatst (2maanden geleden) heb ik zoets gezien als een PCI=>AGP 1x converter .
Je zult ff moeten zoeken..
(die converter is btw alleen voor low profile kaarten)
Ja alleen trek je dan je PCI bus leeg en krijgt de AGP kaart weinig bandbreedte om echt lekker te kunnen werken, kan je beter een PCI kaartje pakken

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ze bestaan wel, maar ik heb het idee dat er wel meerdere mobo's gaan komen met dual AGP sloten. Dit omdat velen een tweede monitor aansluiten en daarbij een AGP kaart willen ipv PCI. T lijkt me wel handig eigenlijk.

Verwijderd

Exorcist schreef op 09 augustus 2002 @ 11:40:
Ze bestaan wel, maar ik heb het idee dat er wel meerdere mobo's gaan komen met dual AGP sloten. Dit omdat velen een tweede monitor aansluiten en daarbij een AGP kaart willen ipv PCI. T lijkt me wel handig eigenlijk.
Ik weet zeker van niet, er zijn toch dualhead videokaarten op de markt. Als je twee monitoren wilt koop je maar zo'n kaart.
Moederbordfabs gaan echt geen bordjes maken met 2 AGP sloten hoor. Is veel te complex om te maken tegen een betaalbare prijs.
Voor 150 euro heb je een prima dualhead kaartje.
Is goedkoper dan een moederbord met 2x AGP

Verwijderd

Inderdaad er bestaan zeker van Matrox zeer goede Dual Head oplossingen. Daarnaast zou je ook een PCI videokaart erin kunnen zetten als tweede kaart. Het laatste ligt natuurlijk aan de manier waarop je het gebruikt?

Borden met 2 agp sloten lijken me niet comercieel interessant voor fabrikanten en zijn er naar mijn idee ook niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 11:56:
Inderdaad er bestaan zeker van Matrox zeer goede Dual Head oplossingen. Daarnaast zou je ook een PCI videokaart erin kunnen zetten als tweede kaart. Het laatste ligt natuurlijk aan de manier waarop je het gebruikt?

Borden met 2 agp sloten lijken me niet comercieel interessant voor fabrikanten en zijn er naar mijn idee ook niet.
aangezien je AGP alleen voor video kan gebruiken, PCI kan je ook voor andere dingen usen, dus is dat veel handiger:)

Dualhead kaartjes roelen :)

Verwijderd

dual agp mobo
bewijs me dat
LINKS

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

nieuws: AGP naar PCI convertor
idd alleen voor lowprofile kaarten