Toon posts:

Voedingsprobleem duron 1200 mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd probleem (voor mij dan)
Het volgende. Ik heb een ABIT KT 7- RAID met duron 1200 mhz processor gekocht ;) . Daarbij ook een andere voeding 300 Watt. Maar als ik de computer start dan gaat de koeler van de processor draaien geeft stroom naar de harddisk en cd rom speler. Maar hij geeft geen beeld. :( De videokaart die erin zit is een hercules tnt1 16mb. (computer geeft ook niet het begin piepje tijdens het opstarten). De videokaart is ook de enigste kaart die erin zit. Ik heb vervolgens de videokaart in andere computer gestopt en daar deed videokaart het zonder problemen.
Ik heb ten einde raad geprobeerd een ATX voeding 235 Watt aan te sluiten en zowaar mijn computer geeft beeld en start goed op. Maar AMD heeft 300 watt nodig.
Ik dacht mijn 300 watt ATX voeding is niet goed dus ik heb hem omgeruild Vervolgens de nieuwe 300 watt ATX aangesloten en wederom het zelfde probleem als in het begin.
Kan iemand mij vertellen wat de oplossing voor dit probleem is. |:(

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wat is het merk van die 235W voeding en wat is het merk van die 300W voeding? Kijk ook eens naar de Amperes die vermeld staan bij 3.3V en 5V, vooral die eerste is zeer belangrijk.

* _JGC_ heeft al menigeen brakke Target voeding vervangen met een Astec 200W voeding, zelfs Athlon XPs lopen daar perfect op :)

Verwijderd

Topicstarter
300 watt voeding (merk onbekend)
3,3 volt 15 ampers
5 volt 22 ampers

235 watt voeding (merk onbeknd of hi-bot ok)
3,3 volt 14 ampers (max)
5 volt 22 ampers (max)

Verwijderd

Het is best mogelijk een AMD op minder dan 300W te laten draaien hoor, dat is slechts een richtlijn. Ik heb hier ook een Duron 1200 op een 235W voeding lopen en daar heb ik nog geen problemen mee gehad. Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel ander energieslurpend spul je in je kast hebt zitten.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik bouw hier machines om van K6 naar Duron/Athlon, en vervang dan de voeding meestal met een 200W Astec voeding uit een oude Tulip P133. Die dingen kosten me niets (8 euro p/s, ideaal om een doorgefikte voeding mee te vervangen) en houden zich stabieler dan een no-name 300W voeding.
Heb op dit moment een server met een K6/3+ 450, 640MB SDRAM en een 7200RPM stroomvretende U-SCSI schijf lopen op een Astec 110W voedinkje uit een Digital 486 workstation. voeding zou op z'n tenen moeten lopen, maar luchtstroom uit dat kleine fannetje van die voeding is niet warm, eerder kasttemperatuur.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de 235 w aangesloten en al mijn onderdelen. Ik start de computer op maar na 2 minuten valt het beeld weg. Ik weet niet wat de oplossing kan zijn |:( . Na vergelijk van de 2 voedingen zie ik weinig verschil. 8)7 (maar ben ook een leek). Waar kan ik zo'n astec voeding krijgen en heeft die een atx aansluiting?

Onderdelen in mijn computer
Modem 56k6 (pci), adaptec scsi 1505(isa), sblive (pci), 2 scsci (cdbrander + cdspeler),cdspeler (ide) en 1 harddisk (ide)+floppydisk en 256 mb sdram (2x128mb). en de 1200 duron processor.
Pagina: 1