Voice Responce met ISDN ???

Pagina: 1
Acties:

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Ik wil een voice response systeempje opzetten...

Iemand een idee wat ik daar voor nodig heb ?

Misschien is het mogelijk met een isdnmodem ???

Wie helpt me op weg ?, de search geeft niks..

Like this yall...

• Tanu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik denk dat 'n isdn-kaart met 't juiste softwarepakket voldoende is. Denk aan RVS Com, ik weet niet of de lite-versie het ook ondersteunt.

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-06 15:32
'gewone' voice modems bestaan ook (van allerlei producenten), ik weet zo gauw niet welke daarvan aan te raden zijn overigens.
Verder weet ik dat VB6 een component heeft om Voice Response-applicaties te ontwerpen (standaard, als ik het goed heb).

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• mrFreeZe
whitey-d schreef op 08 augustus 2002 @ 22:37:
'gewone' voice modems bestaan ook (van allerlei producenten), ik weet zo gauw niet welke daarvan aan te raden zijn overigens.
Verder weet ik dat VB6 een component heeft om Voice Response-applicaties te ontwerpen (standaard, als ik het goed heb).
Dit vind ik zeer interessante info, als meer mensen daar wat over weten hoor ik het graag!!. Ook belangrijk is dat ik het 'caller id' kan uitlezen ..

Like this yall...

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-06 15:32
Wat bedoel je met "caller id", gekoppeld aan telefoonnummer of sessie o.i.d.?

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• mrFreeZe
whitey-d schreef op 11 augustus 2002 @ 14:54:
Wat bedoel je met "caller id", gekoppeld aan telefoonnummer of sessie o.i.d.?
Caller ID cq CLID cq Nummerweergave, het nummer uitlezen van wie je gebeld wordt dus.

Like this yall...

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik weet niet wat je precies bedoelt met een voice response systeem. Ik weet wel dat er een programma bestaat dat "moony" heet, en dat je daar middels toetsen op je telefoon (nummers drukken dus) in menu's kan komen. Dat programma werkt(e) samen met ISDN kaarten, dat wel.

Verwijderd

Even een tip, mocht je analoge modems overwegen dan kan je alleen tornado of tron modems gebruiken. Dat zijn de enige modems die de nederlandse CLID ondersteunen. Bij ISDN speelt dit probleem niet.

• mrFreeZe
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 14:09:
Even een tip, mocht je analoge modems overwegen dan kan je alleen tornado of tron modems gebruiken. Dat zijn de enige modems die de nederlandse CLID ondersteunen. Bij ISDN speelt dit probleem niet.
mr-Who, Kan je mij misschien vertellen welke modellen dit zijn ?
Ik zie op de website van tornado diverse modellen...

Like this yall...

Verwijderd

Op de site van allieddata staat info over de tornado / tron. Wij hebben in het verleden de TORNADO SFM56.0-E gebruikt. Deze snapt CLID in ieder geval. Zie
http://www.allieddata.nl/...enu=products&productid=16

Sowieso uitstekende modems. Ik heb deze nu bij mijn ouders staan en hij werkt nog steeds na een jaar lang wonen in een 19" rack bij widexs ;) Zie hier een plaatje van de servermod. Je ziet de modems (2*) hangen links achterin.
http://home.iae.nl/users/sander/voxmod/voxbird10.jpg

Op http://home.iae.nl/users/sander/voxmod/ staan nog wat meer foto's van deze actie.

• mrFreeZe
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 14:36:
Op de site van allieddata staat info over de tornado / tron. Wij hebben in het verleden de TORNADO SFM56.0-E gebruikt. Deze snapt CLID in ieder geval. Zie
http://www.allieddata.nl/...enu=products&productid=16

Sowieso uitstekende modems. Ik heb deze nu bij mijn ouders staan en hij werkt nog steeds na een jaar lang wonen in een 19" rack bij widexs ;) Zie hier een plaatje van de servermod. Je ziet de modems (2*) hangen links achterin.
http://home.iae.nl/users/sander/voxmod/voxbird10.jpg

Op http://home.iae.nl/users/sander/voxmod/ staan nog wat meer foto's van deze actie.
Ziet er stoer uit mr.w :), wat doet het eigenlijk ???

Like this yall...

Verwijderd

Het was een projectje wat we gedaan hebben voor een opdrachtgever om micro payments op internet te doen. Op een website kan je je telnr ingeven en vervolgens bel je naar een 0900 nummer om te betalen voor de toegang. De webserver stuurt de persoon door zodra er gebeld is (dit werkt dus met CLID).

Toen we dit gemaakt habben werd er vanuit een kantoor van KPN ineens 70+ keer gebeld en ze boden hetzelfde product na een week aan :( Wij werkten voor een opdrachtgever, dus voor ons was het niet zo erg, maar die persoon heeft nog wel met KPN gesproken (hij dacht een patent te hebben ofzo) ;)

BTW: Meest eer moet wel naar mijn collega, hij heeft alle software geschreven in perl (erg leuk lullen met AT commando's). Het systeem werkt nu met een 4*ISDN2 kaart. Maar dat was nodig voor de extra capaciteit, de modems werken verder uitstekend.

--edit--
killing a typo
--endofedit--

• mrFreeZe
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 14:56:
Het was een projectje wat we gedaan hebben voor een opdrachtgever om micro payments op internet te doen. Op een website kan je je telnr ingeven en vervolgens bel je naar een 0900 nummer om te betalen voor de toegang. De webserver stuurt de persoon door zodra er gebeld is (dit werkt dus met CLID).

Toen we dit gemaakt habben werd er vanuit een kantoor van KPN ineens 70+ keer gebeld en ze boden hetzelfde product na een week aan :( Wij werkten voor een opdrachtgever, dus voor ons was het niet zo erg, maar die persoon heeft nog wel met KPN gesproken (hij dacht een patent te hebben ofzo) ;)

BTW: Meest eer moet wel naar mijn collega, hij heeft alle software geschreven in perl (erg leuk lullen met AT commando's). Het systeem werkt nu met een 4*ISDN2 kaart. Maar dat was nodig voor de extra capaciteit, de modems werken verder uitstekend.

--edit--
killing a typo
--endofedit--
Zit er in die software van jullie dan ook DTMF herkenning ?, want in dat geval zou ik graag s praten met diegene die dat voor jullie gemaakt heeft. Ik wil namelijk ongeveer hetzelfde doen, maar als je belt moet er wat numerieke input gedaan worden...

Like this yall...

Verwijderd

Ja er is een uitbreiding gemaakt om ook handmatig ingevoerde dtmf tonen te herkennen. Mail maar naar me [zie profiel].

Verwijderd

Wat dacht je van de "Alchemy CyberGear Gold"

Specs: http://www1.avaya.com/ent...cs/alchemy/cybergear.html
2 ISDN trunk lines, router, PaBX((je), CTI,.... :9~

Is volgens mij iets van 500 euro

• mrFreeZe
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 15:06:
Ja er is een uitbreiding gemaakt om ook handmatig ingevoerde dtmf tonen te herkennen. Mail maar naar me [zie profiel].
Ik zie geen mail adres in je profiel ?

Like this yall...

Verwijderd

Damn :( Sorry for that.

Ik heb een hekel aan spam dus, vandaar dat het er niet bij staat.

Mail maar naar [mijn GoT nick]@iae.nl ;)

Verwijderd

Hoi, ik ben de programmeur waar mr-who het over had. Het systeem draait momenteel een krappe twee jaar op een Scitel brix bordje onder Linux. Het scitel bordje heeft 4x ISDN 2 ingangen en wordt sinds kernel 2.3.x goed ondersteund met de hisax ISDN driver. Wat betreft DTMF herkenning, dit vind allemaal in de driver plaats en het enige wat er op applicatienivo moet gebeuren is het uitlezen van je modem data waarmee je ook DTMF invoer binnenkrijgt. Voor de software is het net een standaard serieel modem dat nu niet aan /dev/ttySx maar aan /dev/ttyIx hangt.

Wel moet ik zeggen dat de implementatie van de driver op sommige vlakken enigszins tekort schoot, je krijgt bijvoorbeeld van de driver geen notificatie van het ophangen van de lijn binnen en voor het afspelen van voice ontbreken een aantal audio formaten die normale voicemodems wel slikken. Vooral het goed en nauwkeurig detecteren van ophangen was nog een groot probleem en is uiteindelijk opgelost door het modem in voice record mode te zetten, amplitude van het signaal meten en indien het lijkt op de patroon van TUUT-TUUT-TUUT dat je na ophangen te horen krijgt er vanuit gaan dat de andere kant heeft opgehangen. Dat was overigens wel ruim 2 jaar geleden, dus wellicht dat er inmiddels al het e.e.a. is verbetert met de hisax driver. Voor meer info mag je me mailen op mijn nick apestaart iae punt nl.

Verwijderd

Wij zij ook op zoek naar zoiets. Ik heb goed zitten zoeken onder linux maar kon niet echt iets geschikts vinden heeft iemand een goed advies.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:53
supervoice krijg je meestal standaard bij een goedkooper voice modempje, werkt perfect

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1