Toon posts:

aantal geopende foto's in nieuw venster tellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pagina waar foto's als thumbnail opstaan. Nu worden die foto's in een ander venster vergroot weergegeven. Wat ik eigenlijk wil is het volgende. Als er bijvoorbeeld een tweede foto in dat nieuwe scherm wordt geopend wil ik eigenlijk dat er een link tevoorschijn komt met "vorige foto" Is zo'n soort geheugenfunctie te realiseren, dus datie detecteerd dat er een tweede foto ingeladen is??? Of moet dat of kan dat met PHP of is dit alleen maar mogelijk met JavaScript???

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:42

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

In Javascript moet dit wel mogelijk zijn door middel van Cookies. Ook in PHP kan je dit wel maken, maar ook hier moet je met (clientside of serverside) cookies werken.

Als ikme goed herinner moet je eens kijken naar document.cookies - functie / method of hoe dat ding ook heet.. ;))

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
edit:
hier stond totale blaat, de post hierboven bevat waarheden (alleen weet ik niet zeker of je met javascript koekjes kan happen)

Verwijderd

Ik heb zoiets op mijn testsite. Werkt gewoon met javascript. (wel gekoppeld aan draaien van muziek). Als je wilt hebben dat bezoekers ook een volgende keer verder kunnen gaan
waar ze gebleven zijn kun je inderdaad ook werken met cookies. Daar zijn prima scripts voor. Zelfs gecodeerd, voor mensen niet via de cookies pikante dingen in hun comp krijgen.
Waar je wel op moet letten met een 'bladerfunctie' dat bij het laden van een nieuwe foto je altijd achter de laatste foto verder gaat, ongeacht of er teruggebladerd is. Daar heb ik wel wat tijd aan moeten besteden. Anders komen nieuwe foto's i.p.v. die foto's volgend op die waar je bent gebleven bij het bladeren

Wat ik in feite doe, is via een document.write in een (I)frame telkens een nieuwe pagina aanmaken bij het laden van een niewe foto. Je kunt dan met history.go() gewoon bladeren van pagina naar pagina. En via een teller hou je bij op welke pagina je bent. Zo kun je ook de eerste pagina en de laatste pagina detecteren.
De bediening om te bladeren zit in een ander frame.

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus mogelijk begrijp ik... dan ga ik maar eens aan de knutsel...

THNX voor de reacties. Meerdere tips en trucies zijn altijd welkom!

Verwijderd

[edit: verkeerd begrepen]

Het kan zijn dat ik je verkeerd bergijp, maar ander kun je als het venster met thumbnails open blijft staan een soort eigen history maken door telkens bij een klik op een thumbnail een extra item in een array te zetten, middels de array.push() methode. Dat is dan een soort eigen history objectje, waarmee je meer kan dan met de in de browser gebakken history.

Verwijderd

In plaats van cookies, zou je de history ook in de window.opener kunnen bewaren. Voor het bewaren zou je dan een array kunnen gebruiken, zoals Cheatah al zei, alleen dan dus in de window.opener :) .
edit:
Typo
Pagina: 1