Toon posts:

[LEDS]Welk voltage allemaal ??

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn voeding gaan modden met 2 felle blauwe leds, zodat hij mijn processor/kast kan verlichten van boven...

Omdat ik geen echt handig iemand ben, wil ik eigenlijk gewoon een floppydrive connector ombouwen tot led-aansluiting en deze in de voeding vastzetten..

Het probleem waar ik tegenaan loop is dat alle LEDs die ik tegenkom 3,3 tot 4 volt kunnen hebben.. maar zo'n standaard voedingkabel kan alleen 5, 7 of 12 volt leveren...

Vraag : Zijn er LEDS die op 5, 7 of 12 volt branden en zo ja, waar kan ik die dan krijgen ??

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
je moet er gewoon een 470 Ohm weerstand tussen zetten. Dan gaat het goed :)

Verwijderd

Topicstarter
Tomaat schreef op 08 augustus 2002 @ 21:52:
je moet er gewoon een 470 Ohm weerstand tussen zetten. Dan gaat het goed :)
Ja,..ehh,... je hebt hier dus te maken met een total techniekn00b...

Moet ik die weerstand gebruiken bij een standaard 12 volt aansluiting.. geel en zwat, of bij een 7 volt aansluiting (rood en geel) of bij een 5 volt aansluiting (rood en zwart) ???

Verwijderd

12V - 470
5V - 100
7V - 270

Verwijderd

voltage voeding / 100 x voltage Led

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
hier staat het precies uitgelegd: Frequently Asked Questions CME (en dan ff naar beneden scrollen)

Verwijderd

Topicstarter
Ik chatte net met een collega en die zei dat je best 2 leds in serie kunt schakelen en zo die aansluiten op de 7volt lijn... 2x3,3 = 6,6 naar 7 volt = lekker fel !! >:)

Maar nu lees ik in de FAQ dat het wel verstandig om een weerstandje te gebruiken,...

hmmm, ik neem gewoon even 2 of 3 voedingen mee van mijn werk om op te 'oefenen'..... en mocht dit goed werken, dan gaat mijn voeding eraan geloven..

fel blauw moet mooi staan denk ik... zeker omdat die Qtec voeding 2 transparante fans heeft...

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Hmm wel leuk idee!

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

let op de polariteit ;) lange pootje is plus...

en je kan twee led`s idd in serie zetten, dan idd op de 7V en "een paar voedingen" heb je niet nodig hoor... eentje is zat

Electronics development

Verwijderd

Topicstarter
3lmowww schreef op 09 augustus 2002 @ 12:20:
let op de polariteit ;) lange pootje is plus...

en je kan twee led`s idd in serie zetten, dan idd op de 7V en "een paar voedingen" heb je niet nodig hoor... eentje is zat
Das waar, maar mocht ik de hele boel vern**ken, dan is dat minder erg met een 235 Watter dan met een 550 Watter... >:)

Als het wel lukt, heb ik leuke Pentium/Pentium 2 ATX voeding in de aanbieding....

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Lees de FAQ alsjeblieft nou eens een keer.....
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.