op een mobiel inbellen

Pagina: 1
Acties:

• dexx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 08:58
ok ik heb een probleem en zal dat ff proberen uit te leggen hier.

het gaat om een mobiel geluidmeetsysteem.
dus een pc met wat meet apparatuur eraan die eens per minuut een bepaalde waarde wegschrijft in een bestandje.
die pc's komen overal en nergens te staan en het is de bedoeling dat ik die gegevens vanuit een vast punt kan uitlezen.
nu wil ik dus een mobiele telefoon met een datakabel aan de pc hangen en daar met de modem op inbellen.

ik zit nu thuis al een beetje te prutsen met mijn eigen telefoon maar ik krijg t maar niet aan de praat.
wat ik nu heb gedaan is in xp pro aanzetten dat ie incomming calls accept (gewoon die stomme connecion wizzard volgen) en daar een user voor aangemaakt maar als ik dus inbel op mn mobiele tel. gaat hij wel over maar wordt hij niet opgenomen.
(kan overigens wel uitbellen met mn tel/modem)
btw ik heb een ericsson r380s

iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen
of andere goeie ideeen?
(het moet niet te duur worden. het gaat maar een paar keer per jaar gebruikt worden)
en iemand enig idee of dit ook mogelijk is met pre pay telefoons?
ik kan daar niet mee kloten omdat ikzelf alleen een abo heb.

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik weet wel dat sommige prepaytelefoons na een halfjaartje ofzo niet meer geldig zijn zodat je dus steeds het beltegoed in de gaten dient te houden...
Misschien iets om rekening mee te houden :?

• dexx
ja dat weet ik.. iig goedkoper dan abo..

Verwijderd

Is het niet makkelijker om een script te maken die eens in de zoveel tijd of als er wat misgaat de gegenereerde tekst per email verstuurt of per sms?
Dat wat jij wil lijtk me erg lastig en mwaarschijnlijk zelfs onmogelijk dta ie opgenomen word zou mischien nog wel geregeld kunnen worden maar dat ie dan ook verbinding maakt lijtk me erg lastig, als je belt is de lijn bezet dus je kan niet in de pc komen of er moeten wel mobieltjes zijn de sms ondersteunen en je moet een statisch ip hebben.

• dexx
ik zat dus te denken dat als je dezelfde software installeerd als een isp moet je kunnen inbellen (toch?) en als je inbeld krijg je een verbinding en dan kan je dus via ftp ofzo het log binnenhalen.
en ik moet dus op een random ding kunnen inbellen als ik denk dat er daar iets aan de hand is.
volgens mij moe het kunnen. weet alleen nu ff niet hoe...

• Tanu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-12-2023
Sowieso zal 't niet met prepay werken: dataverkeer. Daarbij wil je op die gsm inbellen? Dan zal je ook 'n datanummer nodig heben. Verder kan ik je hier niet bij helpen, vrees ik..

Verwijderd

ISP's hebben een centrale die dat regelt, ik weet niet of je zoiets wel op een mobiel kan instellen, mischien dat er software is om een mobiel zo in te stellen dat ie als server gaat fungeren zodra er ingebeld word.

• Tanu
Dat weet ik niet. Ik denk dat je niet je gsm zo moet instellen, maar de pc waarop in wordt gebeld. PC anywhere, is dat iets?

Verwijderd

Hoe wou je dan contact maken met pc anywhere op die pc?

• Tanu
pc anywhere 'ziet' dat er ingebeld wordt, je kan 't prog instellen als 'n soort host. je moet dan ook inbellen m.b.v. pc anywhere. je kunt instellen dat 'iedereen' in kan bellen, of alleen een user + pass.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:29

Reptile209

- gers -

Met een mobiel heb je ook nog eens het probleem dat de IR-verbinding (tenzij je een kabeltje hebt...) na een minuutje ofzo verbroken wordt. Dus mag je je PC<-->mobiel verbinding steeds opnieuw aanzetten. Gaat denk ik niet werken.
Als iedere PC nou een mailtje stuurt op een vast tijdstip, kan je het makkelijk uitlezen lijkt me.

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1