Toon posts:

TV-out kabel naar oude tv zonder jackplugs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HI all,

Ik wil een videokaart kopen met TV-out om es rustig op mijn TV dvd's te kunnen bekijken. Nu zit ik echter met het volgende: mijn tv is knap oud en er zitten niet van plugjes (ingangen) achterin waarin je de jackjes kunt inpluggen van zo'n standaard verbindingskabel. Mijn tv heeft alleen zo'n oud ding met een een 7-of 8-tal kleine gaatjes voor een stekker (zo een die op een oude pick-up zit).
Wie weet welke kabel ik nodig heb om mijn videokaart daarop aan te sluiten.
Of is het ook mogelijk (en zelf beter?) om het via een dubbelstekker op de coax te zetten ?

BVD. J.

Verwijderd

Ik denk dat je een scart aansluiting bedoelt Afbeeldingslocatie: http://www.rfconcepts.co.uk/scart.jpg daar kan je gewoon een verlengstukje voor kopen. SVGA en tullip passen erin. Drie mogelijkheden dus om je tv aan te sluiten. Verder zijn volgens mij overal wel verloopstukjes voor te vinden mocht je geen van drieen hebben

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:55
ik denk dat'ie een dinstekker bedoelt.

En ik betwijfel of dat een ingang is, ik verwacht eerder dat dat een audio uitgang is.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 14:48
Die 6 of 7 polige plug zal je wel iets van DIN mee bedoelen... iig geen scart :)

Kijk of je pinout kan vinden daarvoor, anders zul je een modulator moeten scoren van composite -> coax, dan kun je 'm op de antenne aansluiten.
Je kan hier ook een (oude) videorecorder voor gebruiken.

Damn, zijn me weer voor :)

maarre... direct op coax kan niet, composite != HF coax signaal.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

om coax te gebruiken moet je dan een modulator hebben die je video-uit omzet.
volgens mij moet je sowieso iets als een convertor hebben

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, ik heb dus ook zo'n scart ding - din is wat ik eerst bedoelde ja !, ik kon er absoluut niet meer opkomen. De andere is dus een audio uitgang...thnx!
Enig idee hoe de tv dan dat kanaal zal herkennen ?... Ook vraag ik me af of het aantal mb van de videokaart invloed heeft op de beeldkwaliteit die ik dan op de tv te zien krijg. Iemand ?

BVD. J.
Pagina: 1