Toon posts:

promise ft100 op a7v266-e met 2x ibm 120G doet nix

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met de search hele leuke topics gevonden uit fora die ik niet doorzocht over onderwerpen die niets hiermee te doen hebben dus als ik nummer 10.000 ben die dit vraagt, blame the search.

ik heb een asus a7v266-e bord in mn systeem geduwd, en volgens het boekje daar 2 120 GB ibm disks aan geprikt om raid-0 te spelen. de jumpers staan alles goed, de controller detecteert disks (je krijgt ....... te zien bij detectie) en dan slaat het ding vast. geen piepje, niets.

is er een limiet aan diskgrootte die ik nog niet ken? (of ben ik lomp en iets vergeten? stekkers vast, disk jumpers goed, promise jumper goed)

===
edit
===
Ik heb de jumper voor raid nu weer op off gezet, en ben de schijven individueel aan het formatteren in winXP. die zeurt niet over stukke diskjes dus volgens mij zijn de schijven AOK en zijn ze goed aangesloten (aan de prim en secd PROMISE IDE bussen)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2002 21:16 . Reden: toegevoegde waarde ]

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Hmmm heb je eens gekeken voor een BIOS update voor je raid controller??? ->> knettergek
admin van demon CS servers?!?!??!

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

Verwijderd

Topicstarter
ja en ja, in die volgorde.

• manowar
LOL :) ik ben het [-USP-]I.R. heb wel vaker met je gespeeld :D je hebt leukere spec dan mij maar ok die raid controller moet toch naar mijn weten 120 gig schijven aan kunnen wat is het ata 100 /133(controller) en wat is de schijf ATA 100 /133 ???

Verwijderd

Topicstarter
hoi IR :)
ata 100 disks, ata 100 controller, de kabels zijn goed, de disks zijn goed de aansluitingen zijn goed en asus' support op de site is DKN. er zijn wel uptodatere drivers maar ik kom helemaal niet tot een driver request dus dat is niet de oplossing :(
er is cvoor zover ik kan vinden geen flesj voor mn bordje. nou heb ik wel 360 GB opslag (en daar kan ik nog wel een jaartje mee vooruit denk ik) maar ik wilde een RAID, en per saldo ben ik dus nog steeds ongelukkig. :'(

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:56
je moet eens proberen om de schijven op cable select te gooien en eens je raid bios in te gaan en daar een raid array te creëren.
het kan trouwens een aantal seconden duren voordat hij de schijven heeft gevonden, met een bios update gaat het sneller denk ik.

• manowar
hey knettergek heb jij hier eventueel een idee van ?!?!? zoals je ziet zijn er nog geen reply's Wazig probleem met IBM netvista

greetZ IR

Verwijderd

Topicstarter
weareborg schreef op 10 augustus 2002 @ 16:56:
je moet eens proberen om de schijven op cable select te gooien en eens je raid bios in te gaan en daar een raid array te creëren.
het kan trouwens een aantal seconden duren voordat hij de schijven heeft gevonden, met een bios update gaat het sneller denk ik.
cable select?! daggutnie :)
ja kan het raid bios niet in, dat is precies het probleem...
het duurt meer dan 8 uur voor ie de disks heeft gevonden, dus dat is het ook niet.
bios update geen optie.

ik heb het echter gefixt door de PCI instellingen allemaal harde IRQs te geven in de BIOS, gesharede IRQs maken de raidcontroller nogal ziek. dat was dus de oplossing voor dat probleem.

Nu wil ik mn raid in windows nog zien... want die snapt er dus weer eens niets van :(

edit:
ha, de goeie driver gebruiken scheelt een stuk :)

Nu de IRQs in de bios handmatig ingesteld zijn, werkt het raid-je feilloos. zo te zien deelt hij een IRQ met de onderste PCI slot. topic klaar, kan dicht.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2002 13:18 . Reden: het werkt, de tent kan dicht. ]

Verwijderd

Topicstarter
IR.
1. maak een topic duidelijk en overzichtelijk. noem een probleem en leg uit wat je al gedana hebt om de oorzaak te vinden.
2. systemen die vaag crashen kunnen bijzonder weinig mensen iets mee. met name met de beschrijving in je topic kan het werkelijk van alles zijn, en de helft van je hardware stata er niet bij, en ook de driver versies niet.
3. het is misschien netter om dit soort "kom mijn topic bekijken" verzoekjes via MSN of ICQ te doen, dan op dit forum er om te vragen.
4. ik kan ook niets met je topic. het verbaast me dat er niemand heeft gereageerd om te zeggen dat het te onduidelijk is.

probeer de post eens te editen en het topic in een leesbaar formaat te gooien. vermijd wordt als "dit sucks zwaar" want dat draagt niet bij aan de inhoud.
Pagina: 1