64bit PCI vs normaal PCI?

Pagina: 1
Acties:

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
Ik zit te denken om een ander systeempje te kopen.. Nu heb ik een hele mooie kast gezien. Alleen heeft dat ding 3x PCI, en 2x PCI 64Bit sloten.

Op zich leuk, maar zinnig... nuh, ik gebruik het niet...
Kan ik normale PCI kaarten in die PCI64bit sloten stoppen? maw: zijn ze downwards compatible? of gaat dat niet goed??

Ik zag in de specs namelijk staan: PCi 32bit 33Mhz 5V

en PCI 64bit 66Mhz 3.3V

Hoe zit dit? Is die extra bus erachter vergelijkbaar met VLB zoals vroeger? maw: een normele kaart kan erin, extra slot is meerwaarde?

Of gaat dit niet werken?

't gaat me niet om performance hiervan, meer om de compatibileit.. (tv kaart enzo moet ik ook kwijt kunnen)

Edit: nee, ik koop kassie niet ivm geile behuizing, meer gezien de specs.....
stfu en ontopic verder graag ;)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Mmmm je hebt een kast gezien met PCI slots.... :? :+

Om ff antwoord te geven op je vraag: die zijn downwards compatible....beetje google had ook wel geholpen denk ik zo :/

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 11:15
DJSmiley schreef op 08 augustus 2002 @ 20:27:
Ik zit te denken om een ander systeempje te kopen.. Nu heb ik een hele mooie kast gezien. Alleen heeft dat ding 3x PCI, en 2x PCI 64Bit sloten.

Op zich leuk, maar zinnig... nuh, ik gebruik het niet...
Kan ik normale PCI kaarten in die PCI64bit sloten stoppen? maw: zijn ze downwards compatible? of gaat dat niet goed??

Ik zag in de specs namelijk staan: PCi 32bit 33Mhz 5V

en PCI 64bit 66Mhz 3.3V

Hoe zit dit? Is die extra bus erachter vergelijkbaar met VLB zoals vroeger? maw: een normele kaart kan erin, extra slot is meerwaarde?

Of gaat dit niet werken?

't gaat me niet om performance hiervan, meer om de compatibileit.. (tv kaart enzo moet ik ook kwijt kunnen)
:? wat voor "kast"? en wat voor moederbord zit erin? heb je een link?

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 22:02
Kast met pci sloten :?

Als je 32-bit pci kaarten hebt die op 3.3v kunnen werken, kunnen deze ook in 64-bit sloten. Deze kaarten zijn te herkenen aan 2 inkepingen in plaats van één.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
mr_niceguy schreef op 08 augustus 2002 @ 20:31:
[...]

:? wat voor "kast"? en wat voor moederbord zit erin? heb je een link?
http://www.hp.com/worksta...s/winnt/xclass/specs.html

Dual P3 1Ghz..... :)
Alleen moet wel wat extra slote hebben tbv extra videokaart (Tvout), ISDN (chello backup), TVkaart enzo....

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

3,3V PCI is niet compatible met alle PCI kaarten. Op ongeveer 1,5cm van het begin van de PCI connector (aan het eind bij de achterkant van de kast) moet een kleine uitsparing aangebracht zijn. Kaarten die dit hebben kunnen op 3,3V draaien. Veel van deze kaarten zijn backwards compatible met 5V PCI.

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:50

Lief Adje

Love is in the air

als je nog een dual P3 1ghz zoekt ik heb er nog wel een in de aanbieding:
een HP Asus P3C-D inc 2* P3 1ghz (op 1,3 volt; lekker koel) en 512MB RIMM (2*256)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Pagina: 1