Toon posts:

Mobo sloopt IDE-devices

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie titel: kan dit?

Moederbord: Medion 2000 (MS-6318), via apollo pro133a chipset

Deze pc heeft dus al twee keer een kaduuke harde schijf gehad, en heeft nooit stabiel gedraait, heeeel veel blauwe schermen onder win98se.

Nou heb ik een paar dagen geleden mijn DVD-drive aan deze pc gehangen om te kijken of dat nog een beetje werkte, maar weer een hoop fouten.
Ik zet de DVD-drive dus weer in mijn eigen pc, doet ie het niet!!!
Ik zet de DVD-drive op een andere pc, doet ie het ook niet!!! :( :( :(

Heb allerlei mogelijkheden geprobeert: master, slave, single, prim. ide, sec. ide, 3 verschillende mobo's, allemaal niet werken, wordt niet gedetecteerd tijdens opstarten.

Iemand nog een ideetje behalve morgen een nieuwe kopen?? _/-\o_

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:44
Kijk eens wat je voeding geeft? Eerst in het BIOS en daarna zelf met zo'n metertje.

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt de spanning op de molex naar de dvd-drive? De drive heeft iig spanning, de lade gaat gewoon open en dicht, bovendien heb ik drie verschillende voedingen gebruikt, die doen het in ieder geval goed want die zijn gewoon in gebruik.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:16
Wat internetinfo bedoelt is dat de voeding van die Aldi PC de zooi ook kapot kan maken. Meet eens met een multimeter als de computer aanstaat hoeveel volt er van de molex op +12V en +5V staat.

offtopic:
Internetinfo: leuke ondertitel, heb wel eens een ISA kaart in een PCI slot gezien en dan nog vond die gast het vreemd dat windows de netwerkkaart niet kon vinden

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:44
_JGC_ schreef op 08 augustus 2002 @ 20:57:
Wat internetinfo bedoelt is dat de voeding van die Aldi PC de zooi ook kapot kan maken. Meet eens met een multimeter als de computer aanstaat hoeveel volt er van de molex op +12V en +5V staat.

offtopic:
Internetinfo: leuke ondertitel, heb wel eens een ISA kaart in een PCI slot gezien en dan nog vond die gast het vreemd dat windows de netwerkkaart niet kon vinden
Dat bedoelde ik idd ja, dacht dat je het wel zou snappen ;)

offtopic:
Nog nooit gezien. Heb wel eens gelezen dat iemand een netwerk stekker in z'n USB had zitten |:(

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar heb ook andere voedingen geprobeerd, maar laat maar, hij doet het weer!!!
Heb de drive opengemaakt, een 1 pinnetje van de ide-connector iets terug geduwt. Die maakte waarschijnlijk net geen contact..... oef zucht puf, scheelt weer wat pleuro's..
Ben nu LotR aan het kijken :) :)

Verwijderd

Topicstarter
En nog wat, die mobo van de aldi met die via-chipset is een vreselijk brak ding... Voor mij geen via meer..

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

Jah snap dat wel , maar is gelazer , de kt333 is gewoon heel chill :D

http://www.gjpvanwesten.nl

Pagina: 1