Dolby Digital / DTS receiver, welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Ik ben aan het kijken geweest naar een nieuwe receiver waar ik max. 800 euro voor wil betalen. Ik kwam uit op een Onkyo TX-SR 600, prijs 795 euro.

Deze heb ik gisteren aangeschaft maar hij valt ontzettend tegen. Het geluid is niet vol in vergelijking tot mijn vorige Onkyo versterker (geen DTS etc, wel pro logic).

Anyway, welke receiver in die prijsklasse zou ik kunnen proberen? Want die nieuwe onkyo ga ik zeker ruilen, dan ga ik nog wel even door met mijn oude.

Ik begrijp dat iedereen een andere smaak heeft qua audio, maar wie heeft er goede ervaringen met andere versterkers in die prijsklasse?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Marantz SR5200 of 6200, misschien 7200. Zelf heb ik de 4200, ben ik ook al erg tevreden mee, maar een tikje meer power zou niet onwelkom zijn. Die 4200 had ik wel heel cheap...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
s_roubos schreef op 08 augustus 2002 @ 19:44:
Marantz SR5200 of 6200, misschien 7200. Zelf heb ik de 4200, ben ik ook al erg tevreden mee, maar een tikje meer power zou niet onwelkom zijn. Die 4200 had ik wel heel cheap...
Ziet er goed uit, maar ik heb geen marantz winkels kunnen vinden hier in de buurt, weet jij wat dat ding ongeveer kost?

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Toevallig weet ik dat de Sr7200 €999 kost bij Hifi Centre Video in Nijmegen. Wordt toch wel veel verkocht hoor, Marantz. Tenten die het zeker hebben:

Stassen in Venlo
Correct in Rotterdam
Staffhorst in Utrecht
RAF in (?) Hilversum

Dat dekt het land wel af :) Maar er zijn er veel meer. Kan je geen winkels via de site van Marantz vinden?

Denon schijnt trouwens ook leuke dingen te doen in dit prijssegment de laatste tijd, en vergeet NAD niet.

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
s_roubos schreef op 08 augustus 2002 @ 19:54:

Dat dekt het land wel af :) Maar er zijn er veel meer. Kan je geen winkels via de site van Marantz vinden?

Denon schijnt trouwens ook leuke dingen te doen in dit prijssegment de laatste tijd, en vergeet NAD niet.
Ik was te snel met mijn opmerking, heb er 1 gevonden in a'dam.

750 euro voor die 6200. Denk dat ik maar even ga luisteren..... Maar blijft altijd
moeilijk met versterkers vind ik.. Waarom kunnen ze niet gewoon 3 soorten maken ofzo.. low - medium - highend... ;) Scheelt weer een boel zoeken haha..

Uiteraard dat alles binnen hetzelfde segment hetzelfde klinkt ;)

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Toevallig weet ik dat de Sr7200 €999 kost bij Hifi Centre Video in Nijmegen. Wordt toch wel veel verkocht hoor, Marantz. Tenten die het zeker hebben:

Stassen in Venlo
Correct in Rotterdam
Staffhorst in Utrecht
RAF in (?) Hilversum

RAF is een van onze grotere concurrenten :P

(wek bij Correct R'dam) je zou eventueel ook eens bij ons kunnen kijken, A/V is wel niet mijn pand maar we hebben ook _veel_ staan :) (not cheap tough..)

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Zeg even tegen je bazen dat de prijzen omlaag moeten... Correct heeft altijd wel veel staan, maar ik koop er zelden iets (aanbiedingen daargelaten) omdat het allemaal zo prijzig is...

Verwijderd

tip:

Welke van de Dolby versterkers zal ik kopen?

vrij veel receivers uit een redelijke prijsklasse. alleen 6.1 / 7.1 shit ontbreekt..

ow en een tip: koop NIET bij stassen. neem advies maar van me aan, zo niet ga ff op forum.hifi.nl kijken en lees de rampenverhalen. zelfs mensen die 40.000 gulden hadden besteed en 1 component erges anders hadden gehaald omdat stassen et niet kon leveren. stassen komt erachter en de eigenaar flikkert de beste klant zo de deur uit, letterlijk. en hij hoefde niet meer te komen. ooit ook niet voor garantie. 40.000 gulden besteed krijg je dat.

doe nix met stassen, ga luisteren in de prachtige studios knik ja en amen en maak dat je weg komt om het erges anders te bestellen

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als hij mij letterlijk de winkel uit flikkert, gaat hij vlak daarna toch weer naar binnen, door de ruiten. Zeker nog nooit gehoord van de klant is koning?

Naja, ik heb voor de gein een JVC RX8020R besteld, ik hoop em morgen binnen te krijgen, ben benieuwd, schijnt een goeie te zijn. 679 pleuro's.

K gaat 'm testen met the fast and the furious :+ Of toch maar the Matrix?
Wat maakt het uit, de buren kennen ze allebei nog niet waarschijnlijk 8)

Verwijderd

8-) woon godzijdank vrijstaan en me ouders zijn makkelijk, lees hard geluid als ik dat wil :)
matrix valt qua geluid wat tegen, weinig emotie e.d. neem dan ff denken.....U571(aanrader!), Starwars ofzo
maar stassen is echt zwaar brak, doe et NIET! luisterem en wegweze

Verwijderd

Ik zou zelf een Yamaha kopen, die heeft echt zulke mooie (design en geluid) receivers.
Ga maar eens kijken op www.yamaha.com
Wat voor speakers heb je eigenlijk?

Verwijderd

ik zou hem maar testen met the fast and the furious... the matrix heeft zulke slechte effecten... en nee dat ligt niet aan mijn set harman/kardon avr 7000 met mordaunt-short declaration 500 THX select speakers
Ik heb zelf de sr 7200 van marantz gehad en de enige reden waarvoor ik die weg deed was omdat ik gewoon meer power nodig had voor die THX set ( 4 ohm nominaal) voor de rest zijn de marantz receivers echt super voor hun geld. De nieuwe eigenaar had een kenwood met magnat speakers ( geen el cheapo kenwood maar 1000 euro materiaal) en toen we die vervingen door de marantz stonden we allebei verbluft te kijken ... wat een enorme vooruitgang en dat door een enkel component. Het is dat ik die harman/kardon voor een erg mooi bedrag kon krijgen anders was ik wel bij marantz gebleven ( de HK klinkt ook erg goed, daar niet van.) De HK levert voor mij meer dynamiek en power in heftige film scene's + meer controle tijdens films, maar heb je gewoon vrij makkelijk aan te sturen speakers dan moet de sr 6200 met zijn 6x 105 watt @ 8 ohm toch zeker genoeg juice leveren. ik vind ze iig super.

Verwijderd

of een denon avr 3802 of zo?

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-03 16:59

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 20:52:

doe nix met stassen, ga luisteren in de prachtige studios knik ja en amen en maak dat je weg komt om het erges anders te bestellen
Zonder van dit topic nu weer een 'stassen topic' te willen maken: over de meeste winkels doen wel negatieve verhalen de ronde en stassen is wat dat betreft een gewild 'slachtoffer', volgens mij mede omdat ze vaak nogal goedkoop zijn t.o.v. andere winkels, die dat waarschijnlijk niet leuk vinden en wellicht dit soort verhalen gaan rondstrooien. Nu zeg ik niet dat al die negatieve dingen rond stassen verzonnen zijn, ik ben er ook regelmatig geweest en kan me best voorstellen dat sommige gasten daar niet altijd even prettig uit de hoek kunnen komen (denk bijvoorbeeld met name Marcel Stassen dan), maar ik heb zelf toch eigenlijk alleen maar goede ervaringen met die jongens daar: regelmatig tijdenlang spullen voor niks thuis mogen uitproberen en als 't bij nader inzien toch niet beviel, kon ik 't gewoon weer teruggeven. Ook qua apparatuur heb ik daar vaak genoeg een deal kunnen sluiten die echt niet verkeerd was, dus het kan best goed gaan bij stassen.

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-03 03:30

kingfriko

100 % BULLY

Dat hoor je niet vaak , slechtte ervaringen met een Onkyo .
Was net van plan de TX-SR 700 E of de TX-DS 696 aan te schaffen .
Misschien dat ik ze ook maar eens met meerdere receivers moet gaan vergelijken .

kingfriko

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Harman Kardon
Heb zelf de 3000 maar die is er nu uit.
Geweldig ding overigens met mijn Infinity Ouverture MK2

ARME AOW’er

Verwijderd

Ga eens kijken bij correct. Daar is de Marantz 7200 nu te koop voor ¤ 749,00!

• |sWORDs|
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anthrax heeft gelijk, denon klinkt (let op dit is een mening, geen feit!) op quatro sw en tannoy speakers echt super. Vind ze veel beter klinken dan Onkyo. Moet er wel bij zeggen dat ik het dan over de duurdere series heb. (AVC-A1D)

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 19:49
Ik kan je ook een Harman Kardon A/V versterker aanraden. Ik heb een AVR4000, deze zijn nu opgevolgd door de 4500 serie. Een schitterend apparaat met genoeg vermogen en een goede dynamiek.

Ik stuur er een paar Infinity zuilen mee aan, en dat gaat de H/K heel uitstekend af.
:)

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:17

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Harman Kardon AVR-3500 en 2500/2500 zijn erg goed getest in de duitste HiFi magazines.

Ik heb zelf een 3500 :) . Erg cool (en ook heel mooi) ding.

Verwijderd

Thufir_Hawat schreef op 08 augustus 2002 @ 22:07:
K gaat 'm testen met the fast and the furious :+ Of toch maar the Matrix?
Wat maakt het uit, de buren kennen ze allebei nog niet waarschijnlijk 8)
Heb zelf een Denon AVR-3300, waar ik redelijk tevreden mee ben. Om boxen etc uit te proberen is Gladiator (http://us.imdb.com/Title?0172495) wel een aanrader, heeft DTS :P.

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik heb ook een aantal negatieve verhalen gelezen over Stassen. De beste daarvan betrof het vinden van een drol in de basreflexpoort van een speaker (!!!).

Maar in dezelfde forums waar men negatief post, vind je ook veel positievere reacties.

En vergeet niet dat Stassen stukken goedkoper is dan enige andere winkel die ik ben tegengekomen. Op mijn voorgenomen bestelling scheelt het 20% met andere winkels, ofwel €400. Dat vind ik veel geld. Is dat het risico waard? Dat is voor ieder om te oordelen.

Zelf heb ik nu meermalen met medewerkers van Stassen gesproken over de telefoon, en ik ben elke keer uiterst correct te woord gestaan. Ik ga ze dus zeker het voordeel van de twijfel verlenen.

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
kingfriko schreef op 09 augustus 2002 @ 00:38:
Dat hoor je niet vaak , slechtte ervaringen met een Onkyo .
Was net van plan de TX-SR 700 E of de TX-DS 696 aan te schaffen .
Misschien dat ik ze ook maar eens met meerdere receivers moet gaan vergelijken .
Als ik deze 600 vergelijk met mijn oude onkyo (maar volgens mij was die destijds 3000,- gulden, precies weet ik het niet want het was een kado) dan is het geluid van de 600 erg matig met muziek (gewoon stereo dus). Qua films was het wel mooi (DTS).

Het geluid klinkt gewoon erg vlak. Moeilijk te beschijven. Die oude was veel voller.

Iedereen iig bedankt voor de reacties, ik ga morgen naar een zaak in A'dam en daar verkopen ze al de receivers die jullie genoemd hebben.

Voor wat betreft de speakers die ik heb, dat zijn T+A Elektroakustic 100 watt RMS. Voor wat ik weet zijn dit high end speakers. Maar dit was wederom een kado. Samen met de oude onkyo was het geluid echt heel erg mooi.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik ben van plan deze set aan te schaffen:

Pioneer VSX 711 S
Pioneer DV 454 S

Over speakers twijfel ik nog. De Motion serie van Magnat vind ik best leuk, maar de Nothridge van JBL ook. Misschien dat iemand nog goed advies voor me heeft?

Divide and conquer.

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ja. Geen JBL of Magnat.

Sorry, dat is allemaal erg nutteloos... ik vind Magnat en JBL niet echt lekker klinken, beetje disco achtig (hoog, weinig warm geluid). Trouwens wel verschillende speakers: die Magnat's zijn toch floorstanders, en de Northridge zijn standmounted...

Probeer deze ook eens: KEF Q5, B&W 603, Dali Suite 2.5, Tannoy R3...

• wimpie
  • Niet online
Beide series bevatten floorstanders, bookshelfes en center

Divide and conquer.

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

CRiSiS schreef op 09 augustus 2002 @ 19:50:
[...]

(maar volgens mij was die destijds 3000,- gulden, precies weet ik het niet want het was een kado)
Jij krijgt nog eens leuke kado`s :P

kingfriko

• Gaius
  • Niet online
Ik spreek nu dus uit ervaring: Persoonlijk vind ik de JVC 8020 erg goed klinken.
Het was ff vloeken om alles goed werkend te krijgen. Mooi voorbeeld: he, waarom doet die sub het nou niet? In de versterker aan gezet, en vervolgens op een ander menuutje ook aan gezet, maar nix. Toch 's ff kijken of ik die kabel wel in de goeie uitgang heb gedouwd. Hee, ik mis 1 kabel :+

Ach ja, nix werkt in 1 keer perfect bij mij.

Maar, kolere zeg, wat een enorm verschil tussen Dolby Digital en Dolby Prologic zeg. Dat ik het nog zo lang heb uitgehouden met Dolby Prologic, ongeloveloos.

ff getest trouwens met die veldslag in het begin van de Gladiator op DTS, wat een heerlijk geluid en gevoel. En dat terwijl m'n ouders nog thuis zijn.

Dus... Hoef ik alleen nog maar m'n buurman ervan te overtuigen dat m'n oude versterker ook een mooi apparaat is. :D

• wimpie
  • Niet online
Ben net bij HOBO Hifi in Enschede wezen luisteren. Uiteindelijk kwam ik op:

Front: Infinity ref 81
rear: Infinity (weet type niet meer exact, een wat kleinere speaker met plastic behuizing)
Center: Infinysmal

setprijs: 980 euro.

Ik heb het alleen gehoord op een Sony versterker, wil zelf een pioneer kopen. Verkoper kon niet garanderen dat het de volle 100% van de speakers zou kunnen bereiken. Maar hij zelf had ze nog nooit in combinatie met pioneer gehoord :)
Hij raadde mij een Harman Kardon 2550 aan (599 euro).

Divide and conquer.

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-03 17:53
zelf heb ik de Harman Kardon 2500, die bevalt uitstekend! Mooi design en prima geluid :p

Verwijderd

s_roubos schreef op 09 augustus 2002 @ 15:06:
Ik heb ook een aantal negatieve verhalen gelezen over Stassen. De beste daarvan betrof het vinden van een drol in de basreflexpoort van een speaker (!!!).

Maar in dezelfde forums waar men negatief post, vind je ook veel positievere reacties.

En vergeet niet dat Stassen stukken goedkoper is dan enige andere winkel die ik ben tegengekomen. Op mijn voorgenomen bestelling scheelt het 20% met andere winkels, ofwel €400. Dat vind ik veel geld. Is dat het risico waard? Dat is voor ieder om te oordelen.

Zelf heb ik nu meermalen met medewerkers van Stassen gesproken over de telefoon, en ik ben elke keer uiterst correct te woord gestaan. Ik ga ze dus zeker het voordeel van de twijfel verlenen.
vergeet ook niet dat je GEEN enkele vorm van garantie hebt behalve stassen zelf !! bij de importeurs hiero in NL hoef je er niet mee aan te komen ze weigeren em direct

• Charlie932
  • Laatst online: 04-03 19:49
Wimpie, ik heb exact dezelfde front speakers, ook de Infinity reference 81.
Mijn center en surrounds zijn ook infinity's. Klinkt heel prima. Ik heb het geheel ook op een Harman Kardon recevier aangesloten, maar dan nog een AVR 4000. (krachtiger dan de 2500, maar wel een type ouder. De nieuwe versie is de AVR 4500)
Alles van de Harman Group heeft wel wat, en is mooi op elkaar afgestemd!
Ik wil er nu nog een goeie sub bij, maar ik ben er nog niet helemaal uit welke..... ook een infinity?!?

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• Diamon
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Heb zelf de RX-8012 van JVC, en ben er erg over te spreken.

And The Only One

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

Ik heb toch voor de Onkyo TX-DS696 gekozen , vind het geluid toch wel erg mooi .
Zeker met dolby prologic 2 :*)

kingfriko

Verwijderd

[beetje offtopic enzo]
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 20:52:
ow en een tip: koop NIET bij stassen. neem advies maar van me aan, zo niet ga ff op forum.hifi.nl kijken en lees de rampenverhalen. zelfs mensen die 40.000 gulden hadden besteed en 1 component erges anders hadden gehaald omdat stassen et niet kon leveren. stassen komt erachter en de eigenaar flikkert de beste klant zo de deur uit, letterlijk. en hij hoefde niet meer te komen. ooit ook niet voor garantie. 40.000 gulden besteed krijg je dat.
Toen ik bij Home & Car HiFi mijn speakers kocht, hadden ze voor mijn budget geen receivers (niet goedkoop genoeg :o), ik had de receiver bij Electro World gekocht, en Home & Car HiFi bracht em samen met de spreakers voor mij thuis! *D
Dus er zijn toch goeie winkels :) :)

Verwijderd

Zelf heb ik de NAD T751 zeer tevreden ben ik hier mee. Zelfs mijn vrij eenvoudige Magnats klinken nu stuk beter dan met mijn Yamaha die ik er voor had.

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
die nad lijkt mij ook wel wat! Is het stereo geluid (wat ik het bellangrijkst vindt) te vergelijken met een stereo NAD?

Wat kost ie eigenlijk?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-03 22:30

JT

VETAK y0

Marantz komt binnenkort met een nieuwe serie uit. Je hebt nu de 200, de 300 serie komt eraan.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Dnc1n
zijn er al verbeteringen bekend in de nieuwe marantz serie?

• JT

JT

VETAK y0

Ik denk ook bij de lagere series (4300, 5300) Dolby EX en DTS ES maar dat weet ik niet zeker. Maar de 7200 voor 749 is ook een heeeele goede koop.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Dnc1n
zijn er ook sites met goeie revieuws van receivers. bij de meeste hifi revieuws wordt heel vaak naar de prijs gekeken en minder naar de kwaliteit. Dit maakt beslissen alleen maar moeilijk. bestaat er een site waar revieuws worden gegeven van receivers zonder naar de prijs te kijken?

• Dnc1n
Deze JVC lijk mij ook ook wel leuk voor dat geld!

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/aad0fd5de6fafb26c12568f2004624a0/bbd2bd3fcd7f5051c1256b9b006b5cf5/Foto/0.7C!OpenElement&FieldElemFormat=jpg

JVC 8022R

maar of ik dit moet geloven van kieskeurig?
J.H.Kranenburg: Ben reeds 35 jaar audiofiel met uitgebreide ervaring met oa. Marantz Akai Jvc JBL Hilo Yamaha Sherwood Dual Philips Mission Sonab Sony e.a.GELOOF ME DIT IS ABSOLUTE TOPKLASSE VOOR EEN ZEER LAGE PRIJS. Het geluid zit tussen Marantz Denon en Yamaha in. Van warm tot sprankelend.De kwaliteit en het dynamisch vermogen is zeer hoog.Met JVC ervaring en behuizing. Alle decoders met ook DTS en Dolby pro logic II en All stereo geven ook aan stereo cd,s veel extra,s. DVD weergave is ook in 5.1 klasse.Zeer aanbevolen!!! (een paar dagen in bezit)
zeer onbetrouwbaar denk ik?

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben geen audiofiel, maarre een vriend van me (JVC staat op z'n voorhoofd geschreven) heeft die 8022R en hij klinkt zeer goed, (ondanks?) met de Infinity Modulus 5.1 luidsprekerset. Helaas heb ik weinig vergelijkingsmateriaal gehoord.

• JT

JT

VETAK y0

Helaas heb ik weinig vergelijkingsmateriaal gehoord.
Ik denk dat je dat eerst moet horen voor je kan oordelen of die goed is :)

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Dnc1n schreef op 20 augustus 2002 @ 00:42:
zijn er ook sites met goeie revieuws van receivers. bij de meeste hifi revieuws wordt heel vaak naar de prijs gekeken en minder naar de kwaliteit. Dit maakt beslissen alleen maar moeilijk. bestaat er een site waar revieuws worden gegeven van receivers zonder naar de prijs te kijken?
Tja, dan komen receivers als de 4200 en 5200 als een kut receiver uit de test omdat de Marantz SR14 mkII nou eenmaal veeeeeeel beter is. En ook 6 x zo duur ofzo. Dus beoordelen op prijs moet wel he, je kijkt toch naar wat je krijgt voor de prijs ?

Ecodan warmtepomp

• Tijgert
  • Laatst online: 04-03 19:59

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Onkyo DS-575 en werkt uitstekend voor die 1100 piekies... geen duro'tjes...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Verwijderd

Sorry dat ik het zeg voor alle JVC fans, maar degene die beweert dat JVC ergens tussen Denon, Marantz en Yamaha en/of Onkyo zit, moet zijn oren eens grondig na laten kijken .... ik ben nu 5 jaar met Home cinema bezig en en mijn ervaringen met JVC zijn treurig te noemen. Ja ok, jvc kan best helder en soms quasi sprankelend klinken, maar het LEEFT niet, het is gewoon eentonig strak geluid zonder leven. Ik wil als ik muziek luister in de muziek "getrokken" worden en dat heeft JVC nu eenmaal niet in huis. Bovendien zou ik echt 10 x liever het instap model van Marantz/Denon/Yamaha hebben dan het topmodel JVC ( misschien ietsje overdreven maar goed je snapt me wel) Ik heb vroeger ook Sony/jvc etc gehad, maar toen ik op marantz overstapte schoten de tranen me in de ogen, wat een afgrijselijk groot verschil. Ik had de sr 590 ( zwaar verouderd intussen) die werd opgevolgd door een sr 6200 en vlak daarna werd het toch maar een 7200 ( met bijbetaling) Deze verkocht ik uiteindelijk door aan een vriend en ik heb nu een Harman/kardon avr 7000 dit is het topmodel 2001) Deze heb ik voor een heel mooi prijsje kunnen krijgen anders kan ik het ook niet betalen ;), maar goed Misschien dat mensen die beweren dat JVC en verwanten net zo goed klinken als bovenvermelde A merken, hebben waarschijnlijk op JVC speakers zitten testen, neem de gemiddelde B&W speaker en kom me dan nog maar eens vertellen dat er geen verschil in zit, dan praten we verder. Bovendien ben je voor een "instap" marantz/denon etc minder kwijt dan voor een 'topmodel' JVC

Verwijderd

Dat de sr 14 mkII een super-receiver is, daar mag geen twijfel over bestaan * huivert bij de gedachte*, maar bij een goede review word gewoon puur gekeken naar de prijs kwaliteits verhouding, maar geloof me, voor het ongetrainde oor klinkt het instap model marantz/denon etc op een goed speakertje als het walhalla. Alleen op erg goede speakers ge je merken dat de duurdere comonenten meer te bieden hebben, dit zijn vaak best subtiele verschillen, maar maken het geheel wel "af" maar denk aan een receiver van 5000 gulden dat je er toch wel speakers bij moet hebben van +- 1000 euro per stuk om er wel uit te halen wat er in zit. Anders kan je beter bezuinigen op de versterker en duurdere speakers kopen.

• JT

JT

VETAK y0

Ja, maar ook op goedkope speakers hoor je het verschil.

[ Voor 0% gewijzigd door JT op 20-08-2002 14:04 . Reden: Typo ]

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Dnc1n schreef op 19 augustus 2002 @ 22:52:
die nad lijkt mij ook wel wat! Is het stereo geluid (wat ik het bellangrijkst vindt) te vergelijken met een stereo NAD?

Wat kost ie eigenlijk?
NAD stereo geluid is perfect. NAD maakt altijd producten met zeer goede kwaliteit. Daarom heb ik hem ook gekocht. Prijs is ongeveer € 900,- er is ook een lichtere uitvoering de 741 en die kost ongeveer € 700,-

• Dnc1n
als ik wat meer geld had, had ik hem gekocht!
dit is tenminste een goeie versterker die je ook als surround versterker gebruiken kan!!

• JT

JT

VETAK y0

Maar dat geld ook voor Marantz :)

Ecodan warmtepomp

• Dnc1n
ook Marantz 4300 JT? Ik heb b&w's geluisterd op een Marantz stereo versterker (vergeet ik naar type te vragen)
komt van dezelfde generatie als de pm6000 alleen geen toonregeling.
stond ook iets met gouden letters bij (na marantz logo links) . misschien weet jij welke ik bedoel JT? hij had een aluminium (plastic) look.
Deze combo vondt ik goed klinken.
Is dit een beetje Marantz 4300 of hoger? qua stereo dan he!

• JT

JT

VETAK y0

Nee, maar de 4300 gaat ook ongeveer 450-500 euro kosten, denk dat je hem eerder moet vergelijken met de 5300 of de 6300 en dan zal het denk ik een kwestie van smaak zijn.

Ecodan warmtepomp

• Gaius
  • Niet online
Sorry dat ik het zeg voor alle JVC fans, maar degene die beweert dat JVC ergens
<knip>
voor een "instap" marantz/denon etc minder kwijt dan voor een 'topmodel' JVC
Maar een DTS-receiver koop je niet voor de muziek. En heb je bij zo'n instapmodel van flips/denon ook zoveel opties??
Behalve dat, mijn oren zijn niet geweldig en ik ben geen audiofiel, ik ben eerder een technofiel. Dus ja, ik kan zeggen dat ik die RX8020/8022 goed vind klinken.

• JT

JT

VETAK y0

Geloof me, daar zitten nog meer opties in. Plus jij kan mij niet wijsmaken dat je geen muziek speelt over je amp. Dus dan is dat ook wel degelijk belangrijk. Gewoon een tipje voor volgende keer: luister is meerdere receivers :)

Ecodan warmtepomp

• Dnc1n
Ik ben er nog steeds niet over uit!
Wat zouden jullie doen als;
-je een budget had van 600 pleuro
-een kennwood 5020 5x80 watt pro logic versterker met 6ch input
-2 jbl's die ik niet goed kan opstellen en niet lekker klinken op deze kennwood
-een cyberhome dvd player DTS/DD
-en een beetje mooi stereo geluidje wilt met als 2e optie een cinema.

wat zouden jullie aanschaffen?

Verwijderd

een yamaha rxv-630 bij mediacheckpoint.de bestellen en de overige 140 euro's gebruiken om een begin te maken met sparen voor nieuwe luidsprekers.

maarja wie ben ik

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik ben er nog steeds niet over uit!
Wat zouden jullie doen als;
-je een budget had van 600 pleuro
-een kennwood 5020 5x80 watt pro logic versterker met 6ch input
-2 jbl's die ik niet goed kan opstellen en niet lekker klinken op deze kennwood
-een cyberhome dvd player DTS/DD
-en een beetje mooi stereo geluidje wilt met als 2e optie een cinema.
Ik heb ooit ergens gelezen dat 80% van de vervorming van muziek ten opzichte van de 'live' performance (dus b.v. het verschil tussen in een concertzaal zitten en de opname van dat concert thuis op CD luisteren) door de speaker wordt veroorzaakt, 10% door de versterker, 5% door de CD en de rest door je kabels en interconnects.

M.i. klopt dat wel ongeveer. Ga maar naar de winkel, je hoort veel meer verschil tussen verschillende speakers dan tussen verschillende versterkers. Ik zeg dus niet dat de versterkers niet belangrijk is, maar dat de speakers van meer invloed zijn.

Dus: koop eerst goede boxen. B.v. B&W 602 S3s. Kost je zo'n 500 euro. En spaar dan voor een goede DTS receiver, bijvoorbeeld een Marantz 4200/4300. Dan kan je op termijn daar wat surround speakers bijhalen (je moet geen sattelieten nemen als stereo belangrijk voor je is, zorg dan echt voor goede fronts, zoals die 602s). En dan kan je later ook nog die Cyberhome ditchen en een Marantz, Sony of Pioneer DVD-spelertje aanschaffen.

• JT

JT

VETAK y0

Marantz receiver halen (beste stereo performance onder AV receivers) maar wachten tot de nieuwe 300 serie en dan de 5300 halen, kijken of je JBL's daar wel goed op zijn en anders ook nieuwe speakers.

Ecodan warmtepomp

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Thufir_Hawat schreef op 21 augustus 2002 @ 21:10:
[...]

Maar een DTS-receiver koop je niet voor de muziek. En heb je bij zo'n instapmodel van flips/denon ook zoveel opties??
Behalve dat, mijn oren zijn niet geweldig en ik ben geen audiofiel, ik ben eerder een technofiel. Dus ja, ik kan zeggen dat ik die RX8020/8022 goed vind klinken.
Ik heb deze receiver ook, ik kan zeggen dat de prijs/kwaliteit verhouding helemaal ok is. Zeker als je voornamelijk alleen DVD surround luisterd en niet een piano concert op CD luisterd heb je echt geen 2x duurdere receiver nodig.

Verwijderd

Even een opmerking over denon tussendoor. Als er bij denon staat dat ie bv 5 x 100 watt is dan klopt het niet helemaal. Hij zal is stereo-mode wel 2 x 100 watt halen, maar in surround levert ie lang geen 5 x 100 watt omdat de voeding in die dingen niet genoeg spanning kan leveren om alle 5 de eindtrappen tegelijk open te zetten. Is allemaal niet echt belangrijk maar het kan zo tegenvallen als je een cdtje in stereo mode hebt geluisterd en daarna even op vol vermogen een dvd wilt gaan bekijken.

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Is het de moeite waard om te wachten op de Marantz 5300? Ik bedoel dus of de verbeterde specs het wachten en het geld waard zijn. Deze had al een 6.1 matrix decoder dus dat is geen upgrade. Je kan namelijk op het moment best wel goede deals vinden voor de 5200 omdat die er binnenkort uit gaat.

• pvdlaan
  • Laatst online: 01-02 13:14

Ik heb onlangs de NAD T741 gekocht en ben er echt zeer tevreden over, zeker in combinatie met de NAD dvd-speler T531 ... >:)

Dus ik zal NAD zeker aanraden en qua prijs zijn ze ook nog wel gunstig, gezien wat je er voor krijgt. Er zitten alleen geen extra functies op, zoals stadium geluid en pop geluid al dat soort instellingen. Het enigste wat ik vervelend vind, is dat je je zender op de radio geen naam kan geven, zoals ie bij de rds zenders al standaard doet, maargoed, dat is dan ook het enigste ...

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

• JT

JT

VETAK y0

Als jij een erg goede deal kan vinden dan kan je idd ook voor de 5200 of 6200 kiezen :)

Ecodan warmtepomp

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 21:10
Wat zou ik doen als ik een budget van 600 euro had?

Nou, nog even doorsparen want hoe in godsnaam wil je
enigzins kwaliteit krijgen in een home theater set van
600 euro???
Een enkele rear speaker van mijn set is nog duurder
dan dat.
Sorry hoor maar mensen verwachten tegenwoordig
wonderen voor niks. 8)7
Zelf wilde ik van al dat gezeik en gevraag af zijn over
wat het beste is en of dit of dat beter is dus kocht een:
Denon AVC-A10SE,
fronts: Energy e:xl 28p (22Hz t/m 26kHz)
Rears: Energy e:xl 25
Center: Energy e:xlc
Geen subwoofer want dat kunnen de fronts prima en
in veel gevallen beter aan dan de meeste 100 eurootjes subs
en ben van mening dat een enkele sub niet voldoende is.

• ffluppestijn01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03 13:35

ffluppestijn01

Dus ...

nog even over de garantie bij stassen: van sommige merken zijn ze inderdaad geen dealer, van marantz bijvoorbeeld wel en kun je dus ook gewoon bij de leverancier (marantz) aankloppen, voor bijvoorbeeld nad kan dat niet. ik ben er zelf ook geweest en uiterst correct geholpen en alle spullen heel goedkoop gekocht. Mijn ervaring met stassen: het goedkoopst en de meeste service!

Solis putatis esse mentulas vobis, solis licere, quidquid est puellarum, confutere et putare ceteros hircos?
Nou, MOOI NIET!!!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Zelf wilde ik van al dat gezeik en gevraag af zijn over
wat het beste is en of dit of dat beter is dus kocht een:
Denon AVC-A10SE,
fronts: Energy e:xl 28p (22Hz t/m 26kHz)
Rears: Energy e:xl 25
Center: Energy e:xlc
We hebben niet allemaal duizenden euro's over voor een HT setje hoor. Het hangt er maar vanaf waar je de grens legt. Dus ga nou niet opscheppen met je stereo hier, dat staat niet stoer is niet nuttig voor de discussie.
nog even over de garantie bij stassen: van sommige merken zijn ze inderdaad geen dealer
Stassen is trouwens geen B&W dealer, heb ik toevallig net nagevraagd bij B&W.

Pagina: 1