Toon posts:

Pioneer a04 DVD brander werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pioneer a04 brander en ik probeer dus in nero te branden maar ik krijg steeds communication failure error op ongeveer 20% van het branden. Ik heb hem goed aangesloten en hij staat op 1 ide kanaal met mn 24 speed lite-on brander met welke ik wel gewoon probleemlooss 24x kan branden. Ik heb nu verschillende dvd-r discs geprobeerd zoals verbatim, princo, pioneer en datatrack en heb al met een dvd-r en een dvd-rw getest en allemaal op 1 en 2 speed maar werkt allemaal niet. :'(
Systeem van mij is 1ghz p3 met 1024 sdram pc13, twee 40 gig maxtor 7200 rpm hd's3. Gebruik ook geen systeem resource vretende programmas terwijl ik brand.

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Al geprobeerd met alleen je a04 op poort van je Lite-On? DMA aan/uit ? Stekker er goed in ?

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Verwijderd

Topicstarter
ja geprobeerd zit allemaal goed :S

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 15:51

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Heb je al gekeken of er een nieuwere firmware bestaat? Je moet even kijken welke versie je nu hebt en of hier een nieuwere is:

http://www.pioneeraus.com...dia/software/software.htm

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Had een klant van ons ook ongeveer, brander is omgeruild en heb em nooit meer teruggezien.
Ik denk dat je brander gewoon hardstikke kapot is

Verwijderd

Hey Gladiator, hoe staat het met jouw probleem ??? Ik heb net exact dezelfde drive binnen EN dezelfde problemen !!!!

Welk programma gebruik jij om te branden ? Ik Nero 5.5.9.0 maar heb zojuist 5.5.9.9 gedownload en ben nu aan het testen....

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-03 11:15

MeNTaL_TO

The future is not set

Met nero 5.5.9.0 onder XP heb ik met dezelfde brander geen problemen, heb er wel een regiocodevrije firmware in gezet (1.20 dacht ik).
Met Prassi PrimoDVD heb ik overigens ook geen problemen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

OK, ik heb de volgende dingen gedaan om het probleem te verhelpen:

- Sophos Anti virus gedeinstalleerd
- WinOnCD5.0 en DirectCD gedeinstalleerd (zit mogelijk Nero in de weg ?)
- mijn Lite-on 12101B van de IDE bus gehaald waar ook de Pioneer 104 zat/zit

En zowaar: ik heb een DVD-RW en een DVD-R vol gebrand zonder problemen.
Sterker, ik heb tijdens het branden met Magix Video Deluxe 2.0 zitten werken (niet de meest stabiele applicatie), volop AVi's ingeladen en gerenderd en Nero en de Pioneer waren niet van hun stuk te krijgen en gingen vrolijk door met branden.

Het jammere is dat ik al deze "maatregelen" in 1 keer heb gedaan en dus (nog) niet weet wat de echte veroorzaker is.

Ik vermoed zelf of Direct CD of Sophos.
De nieuwere versie van Nero maakte in ieder geval niks uit, die gaf eerst nog hetzelfde probleem (maar nu dus niet meer).

To be continued....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 13:44:
Hey Gladiator, hoe staat het met jouw probleem ??? Ik heb net exact dezelfde drive binnen EN dezelfde problemen !!!!

Welk programma gebruik jij om te branden ? Ik Nero 5.5.9.0 maar heb zojuist 5.5.9.9 gedownload en ben nu aan het testen....
heee! is er alweer een nieuwe update?
Even meteen halen.

Verder heb ik ook een probleem onder Nero.. ik dacht dat mijn Pioneer a04 ook dubbelspeed was, maar in Nero zie ik alleen 1 speed staan..
Kan ik dus niet hoger maken.
Weet iemand wat dat is?
Ik heb wel een vermoeden ineens... Nero is autodetect natuurlijk.
Misschien zijn mijn goedkoper dvd-r van onder 1,75 per stuk gewoon single speeds?
Mijn nero is nu dus 5.5.9.9
Afbeeldingslocatie: http://www.systemen.org/tweakers/nero.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2002 13:50 . Reden: ineens ingeving ]

Verwijderd

hoe zit het in feite met de compatibiliteit?
als je met zo'n pioneer A04 een dvdr brandt, kan je die dan op ELKE dvdrom probleemloos lezen?

Verwijderd

Ja, mits je em goed brandt. Ga niet aan het UDF formaat beginnen, maar gewoon ISO. Veel DVD-ROM spelers hebben problemen met UDF.

De film's die ik heb gebrandt met nero werken op iedere stand-alone dvd-speler.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 13:27:
[...]

heee! is er alweer een nieuwe update?
Even meteen halen.

Verder heb ik ook een probleem onder Nero.. ik dacht dat mijn Pioneer a04 ook dubbelspeed was, maar in Nero zie ik alleen 1 speed staan..
Kan ik dus niet hoger maken.
Weet iemand wat dat is?
Ik heb wel een vermoeden ineens... Nero is autodetect natuurlijk.
Misschien zijn mijn goedkoper dvd-r van onder 1,75 per stuk gewoon single speeds?
Mijn nero is nu dus 5.5.9.9
[afbeelding]
Moet je natuurlijk wel 2 speed schijfjes hebben.
bij www.opus.nl kan je die herkennen aan de 2x achter de naam.
Pioneer en verbatim maken ze onderandere.
De gouden Mitsui zouden ook 2speed moeten zijn volgens een kennis van me.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 19:39:
hoe zit het in feite met de compatibiliteit?
als je met zo'n pioneer A04 een dvdr brandt, kan je die dan op ELKE dvdrom probleemloos lezen?
Mits je goede schijfjes gebruikt wel, met noname's heb ik wel eens problemen maar bijvoorbeeld met Arita en beter heb ik nog nergens gehad dat een schijfje niet ingelezen wilde worden.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:26
Ik heb nashua DVD-R schijven, deze zijn ook enkel speed.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Werken DVD-R schijven in elke normale (ook oudere) dvd-rom-speler ? want ik ben dus ook van plan om zo'n ding aan te schaffen maar dan moet ik wel zeker weten dat iedereen de dvds kan lezen !

Mother, will they like this song?

• Domino
Ik heb er nog geen problemen mee ondervonden. Getest op verschillende pioneers/LG's, zelf mijn laptop (DELL=samsung dvd?) leest de DVR's.

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op 18 september 2002 @ 09:37:
[...]

Moet je natuurlijk wel 2 speed schijfjes hebben.
bij www.opus.nl kan je die herkennen aan de 2x achter de naam.
Pioneer en verbatim maken ze onderandere.
De gouden Mitsui zouden ook 2speed moeten zijn volgens een kennis van me.
Hoe kan dat dan, ik heb schijfjes van Opus (blanco van MMORE) en die fikken in VOB Instant DVD wel op 2,0 X en in Nero maar op 1x :?

Op 2-speed in VOB doen de DVDtjes het prima en nog geen misser gehad.

• Domino
Doen ze het ook echt op dubbel speed, maw, duurt het echt maar een half uur?
Of zit je gewoon 50 min tegen die [2x] op dat scherm aan te kijken? ;)

Verwijderd

ja duurt 26 minuten, das het vage dus!

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ja en dan nog zoiets inderdaad, wat nou als je gewoon je brander forced om 1-speed media op 2-speed te fikken, wat gebeurt er dan ?

Verwijderd

Dat zou ook nog kunnen ja, dat dat programma ze gewoon forced om op 2x te branden, het gaat in ieder geval goed! Dat is netzoals dat ik bijvoorbeeld 16x cd-r's ongeacht het merk altijd op 40x brand, gaat ook altijd goed.

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Daarom, dan zou dat met DVD ook moeten kunnen...

* TheLunatic hoopt dat zijn 1-speed Primeon ook op 2-speed gaan :P Nu nog wachten op de brander!

• Domino
Denk niet dat dat gaat lukken, ik kan in Nero in inder geval niet aangeven dat hij op dubbel speed moet branden als er een enkel speed schijfje in ligt. Ook DVD Decryptor schrijft images op enkel speed weg.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 09:00:
Dat zou ook nog kunnen ja, dat dat programma ze gewoon forced om op 2x te branden, het gaat in ieder geval goed! Dat is netzoals dat ik bijvoorbeeld 16x cd-r's ongeacht het merk altijd op 40x brand, gaat ook altijd goed.
Welke versie van vob instant dvd gebruik jij eigenlijk. Ik heb 6.4 bij mijn pioneer gekregen, maar ik vond het een klote programma dus ik heb alleen nog maar met nero gefikt. Maar als ik met deze versie op 2 speed kan branden dan ga ik hier wel mee fikken.

Verwijderd

even offtopic, ik zie dat een aantal mensen hier ook een pioneer dvr-a04 hebben, wie van jullie heeft het al voor elkaar gekregen om de firmware te downgraden. ik wil namelijk van 1.32 terug naar 1.31.

Verwijderd

misschien een domme opmerking... maar een vriend van me deed dit dus fout...
Via recorder --> choose recorder --> pioneer A04

bij hem wilde het anders zo zijn dat je een de informatie van een dvd op een cd capaciteit op een dvd wilde proppen.... Met idd de foutmelding na ongeveer 700 mb....

misschien ook bij jullie?

• Domino
Bij mij wilde die dan niet branden.

Verwijderd

Het blijkt mij bij een toevalstreffer waarschijnlijk want nu gaat ie lekker op 1speed verder en moet 50 minuten w88 :(

Heb toch enkele in 26 minuten kunnen brande :? :? vaag.....

Nero herkent bij mij de brander ook als een 104 ipv de A04 (oftewel OEM en Retail)
weet niet of dat wat uitmaakt?

• Domino
Nero herkent bij mij de brander ook als een 104 ipv de A04 (oftewel OEM en Retail)
weet niet of dat wat uitmaakt?
Maakt niks uit, technisch zit er geen verschil in. Alleen krijg je bij de retail versie software, lege dvd-r/rw en zit ie in een mooi doosje.

• chevy78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2004
ik heb dus een vraagje,
ik wil een dvd-r branden, een lead data dvd-r. die pakt mijn pioneer 104 niet.
neem ik de dvd-rw van lead data en die kan die weer wel branden iemand een idee ?

edit is dus een dvd-rw van arita :(
maar zijn er al mensen die het probleem hebben dat ze bepaalde dvd-r niet kunnen branden , omdat deze niet gezien wordt door de dvd-r/w brander ?

Verwijderd

Het is zo dat de firmware van Pioneer een tabel heeft waarin staat welke media 2x gecertificeerd zijn. De drive leest de fabrikant code van de lege DVD-R en geeft vervolgens afhankelijk van deze tabel het schrijven op 2x vrij.

Overigens is er nu een gehackte firmware om op alle media (dus ook 1x media) 2x te kunnen branden. Geheel voor eigen risico natuurlijk: http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/
Princo's schijnen in ieder geval te werken. Heb net mijn drive ge-update naar 1.20 2x4all en zal vanavond eens testen.....

Nog even terugkomen op het oorspronkelijke probleem: Het schijnt nogal uit te maken of je op PIO of UDMA mode werkt met deze drive.Zelf heb ik hem nu op UDMA staan en kan goed branden met Prassi Primo, maar DVDdecrypter kapt er steeds halverwege mee. Nero vertrouw ik niet (meer) met DVD's, ZEKER niet met DVD-video.
Moet nog veel testen.

Overigens een waarschuwing: Als je een drive hebt die goed werkt, flash dan niet blind de nieuwste firmwares. Er schijnen nogal problemen te zijn met 1.32 en 1.33. Zelf had ik 1.20 en ben nu dus over op 2x4all 1.20

Succes !

• Domino
Klopt, die firmware versies komen hier vandaan.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Neem je sig serieus en koop die nieuwe Sony dvdbrander :) Downgraden kan niet meer vanaf 1.32. Pioneer heeft dit beveiligd.

https://discord.com/invite/tweakers

• Domino
Doet niets af aan de kwaliteit van de pioneer. Ik ben er dik tevreden over iig.
Of de sony met zijn DVD-R/DVD+R compabiliteit zonder problemen gaat werken moeten we nog zien.

Verwijderd

Waarom zou ik die Sony gaan kopen als ik net een maandje die Pioneer heb die probleemloos werkt ? (Overigens heb ik 'm vanuit de VS laten komen, kostte 250 USD, alleen heb ik wel het geluk dat ik iemand daar ken die gratis zulke dingen de oceaan over kan sturen).

Overigens denk ik dat veruit de meeste mensen die zo'n Sony kopen uiteindelijk toch alleen maar op DVD-R(W) gaan branden, simpelweg omdat de schijfjes een stuk goedkoper zijn.
Ben tenminste ERG blij dat ik geen DVD+R heb gekozen want ik hoor alleen maar problemen met afspelen van DVD+ video's op behoorlijk wat stand-alone DVD spelers....en daar heeft DVD-R veel minder last van (werkt vrijwel altijd).
Het is maar waar je zo'n apparaat voor koopt: Als je (net als ik) voornamelijk DVD-Video's wil maken (bijvoorbeeld van DV-camera opnamen, en ander oud videomateriaal) moet je absoluut voor DVD-R gaan. Het enige echte voordeel van DVD+ is dat het een tikkie sneller is, maar dat is met de komst van de A05 ook verleden tijd. Voorlopig heeft de overgrote meerderheid van DVD-writer bezitters een DVD- en geen DVD+ (kijk maar eens op de verschillende forums). Het is erg jammer dat veel mensen en tijdschriften meehuilen met de wolven dat DVD+ wel uiteindelijk zal gaan winnen omdat er zoveel merken achter staan. Kennelijk is er een erg grote invloed van een gloeilampenfabriek uit het zuiden des lands.
Het feit dat Sony voor een combi kiest zegt genoeg. En uiteindelijk zal het kopende publiek beslissen (denk nog maar eens aan het VHS-Betamax-V2000 tijdperk).

Overigens zijn er twee oplossingen om te downgraden: er is een hardware oplossing (printbaantje doorkrassen en schakelaartje monteren) en een software oplossing (oude firmware met een nieuwer versienummer). Dat laatste schijnt niet altijd te werken, dat eerste wel. Zie: http://forum.firmware-flash.com/viewtopic.php?t=7784

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het is met Gladiator. Hij heeft de laatste tijd helemaal niet meer hier gereageerd. Het zou toch wel netjes zijn als 'ie even liet weten hoe het probleem nu is opgelost...

Overigens, voor verdere discussies over de 2x4all firmware heb ik een nieuw topic geopend, dat schept wat meer duidelijkheid denk ik...
Pioneer DVR-A04 2x4all firmware

Pagina: 1