Waarom zou ik die Sony gaan kopen als ik net een maandje die Pioneer heb die probleemloos werkt ? (Overigens heb ik 'm vanuit de VS laten komen, kostte 250 USD, alleen heb ik wel het geluk dat ik iemand daar ken die gratis zulke dingen de oceaan over kan sturen).
Overigens denk ik dat veruit de meeste mensen die zo'n Sony kopen uiteindelijk toch alleen maar op DVD-R(W) gaan branden, simpelweg omdat de schijfjes een stuk goedkoper zijn.
Ben tenminste ERG blij dat ik geen DVD+R heb gekozen want ik hoor alleen maar problemen met afspelen van DVD+ video's op behoorlijk wat stand-alone DVD spelers....en daar heeft DVD-R veel minder last van (werkt vrijwel altijd).
Het is maar waar je zo'n apparaat voor koopt: Als je (net als ik) voornamelijk DVD-Video's wil maken (bijvoorbeeld van DV-camera opnamen, en ander oud videomateriaal) moet je absoluut voor DVD-R gaan. Het enige echte voordeel van DVD+ is dat het een tikkie sneller is, maar dat is met de komst van de A05 ook verleden tijd. Voorlopig heeft de overgrote meerderheid van DVD-writer bezitters een DVD- en geen DVD+ (kijk maar eens op de verschillende forums). Het is erg jammer dat veel mensen en tijdschriften meehuilen met de wolven dat DVD+ wel uiteindelijk zal gaan winnen omdat er zoveel merken achter staan. Kennelijk is er een erg grote invloed van een gloeilampenfabriek uit het zuiden des lands.
Het feit dat Sony voor een combi kiest zegt genoeg. En uiteindelijk zal het kopende publiek beslissen (denk nog maar eens aan het VHS-Betamax-V2000 tijdperk).
Overigens zijn er twee oplossingen om te downgraden: er is een hardware oplossing (printbaantje doorkrassen en schakelaartje monteren) en een software oplossing (oude firmware met een nieuwer versienummer). Dat laatste schijnt niet altijd te werken, dat eerste wel. Zie:
http://forum.firmware-flash.com/viewtopic.php?t=7784