[port forwarding]poort voor email.

Pagina: 1
Acties:

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:51
Ik heb mijn internet gedeeld met een freesco router alleen nu kan ik mijn @home email adres niet meer gebruiken. Ik d8 dat je dan een port moets gaan forwarden.
Als het dat is welke poort? en als het dat niet is hoe krijg ik het dan wel voor elkaar?

Ik gebruik win xp en outlook express.

Last.fm
Films!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

sventhemen schreef op 08 augustus 2002 @ 19:08:
Ik heb mijn internet gedeeld met een freesco router alleen nu kan ik mijn @home email adres niet meer gebruiken. Ik d8 dat je dan een port moets gaan forwarden.
Als het dat is welke poort? en als het dat niet is hoe krijg ik het dan wel voor elkaar?

Ik gebruik win xp en outlook express.
om je email te lezen hoef je geen porten te mappen, het hoort gewoon meteen te werken. 8)

Verwijderd

je hoeft niet te forwarden maar ik ben liev

smtp 25 en pop3 ik meen 110 :?

• Sv3n
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 19:12:
je hoeft niet te forwarden maar ik ben liev

smtp 21 en pop3 ik meen 25 :?
Hoe doe ik het dan want het komt denk ik toch van de router. Want sinds ik die heb doet mijn @home email het niet meer.

Last.fm
Films!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

sventhemen schreef op 08 augustus 2002 @ 19:13:
[...]
Hoe doe ik het dan want het komt denk ik toch van de router. Want sinds ik die heb doet mijn @home email het niet meer.
lijkt me eerder een fout in oe, kortom, geef eens info, kan je bijvoorbeeld wel de mailserver pingen e.d.

• Sv3n
erkens schreef op 08 augustus 2002 @ 19:14:
[...]
lijkt me eerder een fout in oe, kortom, geef eens info, kan je bijvoorbeeld wel de mailserver pingen e.d.
Ik heb het ip van de mailserver niet dus pingen gaat niet.
en met outlook express krijg ik de volgende fout:
Kan de host mail niet vinden. Controleer of u de naam van de server juist hebt opgegeven. Account: 'mail', Server: 'mail', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 11001, Foutnummer: 0x800CCC0D

Daar kan ik niets mee.

Last.fm
Films!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

sventhemen schreef op 08 augustus 2002 @ 19:17:
[...]
Ik heb het ip van de mailserver niet dus pingen gaat niet.
en met outlook express krijg ik de volgende fout:
Kan de host mail niet vinden. Controleer of u de naam van de server juist hebt opgegeven. Account: 'mail', Server: 'mail', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 11001, Foutnummer: 0x800CCC0D

Daar kan ik niets mee.
wat is het adres van je mailserver? (moet je van je provider gehad hebben)
want volgens mij heb je die verkeerd ingesteld, want "mail" kan dat nooit zijn, zal wel iets als mail.provider.nl of pop3.provider.nl zijn.

• Sv3n
erkens schreef op 08 augustus 2002 @ 19:19:
[...]
wat is het adres van je mailserver? (moet je van je provider gehad hebben)
want volgens mij heb je die verkeerd ingesteld, want "mail" kan dat nooit zijn, zal wel iets als mail.provider.nl of pop3.provider.nl zijn.
Instellingen kloppen wel want hij heeft het altijd gedaan op deze manier en in zo'n boekje van @home met de instellingen staat ook dat de mailerver gewoon mail moet zijn.

Last.fm
Films!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

sventhemen schreef op 08 augustus 2002 @ 19:22:
[...]
Instellingen kloppen wel want hij heeft het altijd gedaan op deze manier en in zo'n boekje van @home met de instellingen staat ook dat de mailerver gewoon mail moet zijn.
ping "mail" dan eens

• Sv3n
erkens schreef op 08 augustus 2002 @ 19:23:
[...]
ping "mail" dan eens
Dit krijg ik dan:
Ping-aanvraag kan host mail niet vinden. controleer de naam en probeer opnieuw.

edit:
dit staat op de @home help ite over de server:
Onder Servergegevens, vindt u twee belangrijke instellingen. Uitgaande e-mail (SMTP) en Inkomende e-mail (POP3) servergegevens. U hoeft hier geen IP-adres of een andere naam in te vullen dan mail.

Last.fm
Films!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08
dat kan niet, of @home moet een heel maf systeem hebben dat mail sowieso naar hun server resolved. Normaal gesproken moet je toch echt iets in de trant van pop.provider.nl of mail.provider.nl intikken.

mail.home.nl bestaat trouwens gewoon, probeer die es.

• Sv3n
Ik heb et gevonden, mail.home.nl die kan ik wel pingen.

Last.fm
Films!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Wannapuf schreef op 08 augustus 2002 @ 19:27:
dat kan niet, of @home moet een heel maf systeem hebben dat mail sowieso naar hun server resolved. Normaal gesproken moet je toch echt iets in de trant van pop.provider.nl of mail.provider.nl intikken.
Ze gebruiken DNS search prefixes, al is een niet FQDN wel erg lelijk.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

sventhemen schreef op 08 augustus 2002 @ 19:28:
Ik heb et gevonden, mail.home.nl die kan ik wel pingen.
vul die in bij oe, en je bent klaar :*)

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:53
mail werkt alleen als je windows bak zijn ip gegevens van de dhcp server van @home haalt, (of als je een volledige domein gebruikt) en dat is bij freesco meestal niet het geval. je kunt als je 'mail' en 'www' wilt opvragen het volgende doen: plak je volledige domeinnaam erachter, dus voor bv. zwolle:
mail = mail.zwoll1.ov.nl.home.com/ (mail.home.nl werkt ook natuurlijk, maar misschien hebben ze per regio (in de toekomst) andere servers)
www = http://www.zwoll1.ov.nl.home.com/
news = news.zwoll1.ov.nl.home.com

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Pagina: 1