Toon posts:

Vage problemen met nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje terug zat ik hier met een Packard hell en had ik dus geld over,ik denk..upgrade :)
M'n systeem ziet er nu zo uit:

Gigabyte GA-7VRXP
XP 1800+
256MB DDR PC2100 Apacer
Aopen Aeolus Gef4 ti 4200
Nec 40gig HD
Pioneer dvd
Lite-on 32x
2x NIC
SB live

1ste probleem:Geluid werkt niet

In het begin d8 ik dat het aan mn SB live lag,dus ik haal die er uit en probeer de onboard soundcard,met verschillende drivers,geen resultaat. :(
Dus ik bel een vriend op en jahoor ik kon een SB 128 pci lenen,ik stop deze in mn computer,windows XP herkent hem maar alles begint opeens te "laggen" als ik bijv rechtermuisklik op bureaublad deed duurde het een paar sec voordat er iets gebeurde..Een nieuwe windows XP instalatie wou neit lukken met de SB 128 er in wou niet lukken (bijna cker dat het hieraan ligt dus..).Laatste poging,ik leen een andere SB live van een dude,ik denk eindelijk gaat het werken,stop hem in mn computer en start op.Windows XP herkent de geluidskaart netjes maar bij het afspelen van een mp3,weer nix :( (ligt niet aan de boxen).

2de probleem:Systeem onstabiel

Na een tijdje UT blijft het systeem gewoon hangen(beeld blijft stilstaan).
Ik draai de standaard bios van mn mobo,heb de nieuwe bios voor mn Aeolus (die van SnipSel d8 ik)
Dit gebeurt alles met kast dicht maar ook met kast open dus denk neit dat het erg aan warmte kan liggen want overal zit standaard koeling op en proc komt nooit boven 70 graden (ja is wel hoog maar moet nog coolerupgrade doen).

Drivers die ik in windows heb geinstaleerd:
Via 4in1 (van gigabyte cd)
Drivers van Aeolus

Wie kan mij helpen??? De sb doet het trouwens in allebei de vrije pci slots niet.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Reinstall XP, kijk naar de PCI latency patch, en check of je de laatste bios hebt. Test geluid, daarna als het nog steeds niet goed draait pas 4 in 1

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Je meot de onboard geluidskaart in je bios of dmv het jumpertje op je mobo uitschakelen, eerder doet je SB live het niet. Als je je nieuwe erin hebt moet je controleren of ie geen IRQ conflicten heeft dat kan wle in apparaatbeheer.
Prob 2: Je moet de nieuwste via 4in1 downloaden van www.viaarena.com diegene die je bij je mobo krijgt zijn geheid verouderd.
En hoe hoog is de temp gemiddeld als je een spel speelt word ie hoger he.
En heb je de nieuwste drivers voor je geforce al?

Verwijderd

Topicstarter
De onboard geluidskaart uitzetten ga ik nu proberen,CPU wordt 68 graden @ sisoft sandra cpu benchmarks.Nieuwe drivers ga ik nu proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Update: nieuwe 4in1 geinstalleerd,nieuwe drivers voor Geforce geinstalleerd,onboard geluid=uit.. Geluid werkt nog steeds niet,stabiliteit ga ik strax testen

Verwijderd

Juiste stekker wel in de boxen? volgens mij moet ie bij jou kaart in de lict groene.
Controleer in je configuratiescherm/geluid ook even of niet alles dara op dempen staat.
68 graden standaard is wel hoog hoor, als je dan een divx film of spel draat word ie zo 5 a 10 graden hoger, kijk meteen nadat je pc vastloopt bij unreal maar eens in je bios bij power daar staat de temp ook waarschijnlijk is ie dan wel boven de 70 graden en dat kan problemen opleveren.
Een betere koeler is zeker aan te raden en zet anders tot die tijd je kast open dat koelt ook wel aardig af.

Verwijderd

Topicstarter
Kast staat open :(en stekker zit er in ja..)Conf scherm>alles staat goed

Verwijderd

geen uitroeptekens in apparaatbeheer? En doen de boxen het wel op bv je stereo?

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik heb hetzelfde mobo als jij. Met het geluid heb ik geen probleem (SB live!) , maar dat spellen na een tijd bleven hangen had ik ook. Als je de Vcore verhoogt met 7.5% is dat waarschijnlijk opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Nope..alles ziet er perfect uit in apparaatbeheer en boxen doen het verder perfect ja..Het rare is dat mn SB Live het eerst ook altijd deed tot hij het opeens neit meer deed..helemaal geen aanleiding voor. Vcore verhogen geeft tog ook hogere temps??Dat kan ik nu denk neit lekker doen @bijna 70 graden stressed

Verwijderd

Topicstarter
Schopje..nog steeds vastlopers :(

Verwijderd

Die vastlopers komen omdat je pc te heet word en ja als je de vcore verhoogt word ie nog heter.
Pagina: 1