Toon posts:

Drivers slopen computer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi

ik was laatst bij een vriendin en ik ondekte dat haar een onboardvideo (3dlabs Parmedia 2) naar mijn mening beter was dan de videokaart die zei op dat moment gebruikte (S3 Virge).
Dus ik drivertjes installeren voor de 3dlabs, monitorkabeltje switchen, opnieuw op starten.
En nix...
Dus ik die kabel weer op de S3 doen en weer nix.
Hele S3 kaart eruit en nog steeds niets.

De computer lijkt wel optestarten(er is tenminste wat schijf activiteit) maar het scherm blijft zwart.

En nou beweert haar vader dus dat ik um gemolt heb (heel fijn :( )

Nou heb ik thuis wat onderdelen uit de computer getest maar volgens mij s de geheugen module stuk die weigerde hier tenminste dienst.

mijn vraag dus: Kan het techinisch zo zijn dat door in windows geinstalleerde drivers de hele computer ermee stopt (wat haar vader dus beweert)
Of had ik gewoon pech en ging net toen met opstarten een geheugen module stuk

Kep met de jumpers al de cmos gecleared maar helpt niet

Het gaat om een pentium II -S op 333
128 mb SDRAM merk onbekend
Het is een dual moederboord met 1 proc. het merk weet ik niet maar volgens mij
zit er een Intel 440GX chipset op.

Graag jullie mening of eventuele oplossing,

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Je kunt gewoon pech hebben met die geheugen module, test m ff met een andere geheugen module. Maar wat ook wel eens wil helpen is de cmos resetten. (kun je de jumper niet vinden, trek dan de batterij er ff af.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Het lijkt mij sterk dat dit kan, maar ik heb het al eens vaker gehoord.
de geheugenmodule kan idd net op dat moment stuk gegaan zijn.
probeer anders eens de onboard video te disabelen (zit vast wel ergens jumper op mobo) en probeer dan nog eens die andere kaart.

Verwijderd

Test die bak ff met een andere module, tip laat anderen maar aanprutsen met hun pc en help ze niet. Dit soort situaties komt me bekend voor.

Dat van die drivers is btw onzin. Haar papa is zeker een btje nOOb?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Aaaarch!!!!111 Een i440GX bord met slechts één 333MHz PII en een schamele 128MB ram, (draait ook vast nog W98SE op of zo?) wat een verspilling ;( . Sorry, moest 't ff kwijt...

Het lijkt mij persoonlijk erg sterk dat een driver de hardware kan mollen, helemaal als het een videokaart driver is en een ander component dan je VGA kaart is het vermeende slachtoffer. Ik zou er zeker niet van uit gaan (but then again, je maakt soms de meest gekke dingen mee met PC's :/ )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

djcrossfire, hoeft niet, kan zijn dat windows bij het installeren van de driver met de irq's aan t prutsen geweest is, heb t al eens eerder gehad bij een compaq, die sloeg keer op keer op zwart, iedere keer cmos reset, weer draaien, andere driver installeren, reboot, geen beeld etc.
Werkelijk defecte hardware is natuurlijk vrijwel uitgesloten, dat is gewoon domme pech!

[ Voor 0% gewijzigd door |sWORDs| op 08-08-2002 18:57 . Reden: toelichting ]

Verwijderd

sWORDs schreef op 08 augustus 2002 @ 18:56:
djcrossfire, hoeft niet, kan zijn dat windows bij het installeren van de driver met de irq's aan t prutsen geweest is, heb t al eens eerder gehad bij een compaq, die sloeg keer op keer op zwart, iedere keer cmos reset, weer draaien, andere driver installeren, reboot, geen beeld etc.
Werkelijk defecte hardware is natuurlijk vrijwel uitgesloten, dat is gewoon domme pech!
Hoe wou je dat doen dan? Windhoos veranderd de irq's in je bios :?
Hij heeft ook al de bios gereset, en waar slaat die laatste zin op?

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Bios reset had ik ff niet in zijn post gelezen. Daarnaast kun je kiezen of windows of je bios de irq's moet afhandelen. (PNP OS - YES/NO) Die laatste zin die er staat bedoel ik mee te zeggen dat je wel conflicten (Ook voor je POST) kunt creeeren met drivers installeren, maar bijna geen hardware mee defect kan maken. (tenzij deze met refreshrates\geheugen timings etc etc gaan spelen)

Verwijderd

sWORDs schreef op 08 augustus 2002 @ 19:08:
Bios reset had ik ff niet in zijn post gelezen. Daarnaast kun je kiezen of windows of je bios de irq's moet afhandelen. (PNP OS - YES/NO) Die laatste zin die er staat bedoel ik mee te zeggen dat je wel conflicten (Ook voor je POST) kunt creeeren met drivers installeren, maar bijna geen hardware mee defect kan maken. (tenzij deze met refreshrates\geheugen timings etc etc gaan spelen)
Hoe kan hij een driver conflict hebben? Dan start ie nog wel op hoor en geeft ie in het begin wel gewoon beeld.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Waar staat driver conflict? Ik heb het over een irq conflict. Maar wat een nutteloze discussie aangezien hij allang een cmos reset gedaan had.

Verwijderd

sWORDs schreef op 08 augustus 2002 @ 19:08:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen bedankt ik ga het op een nieuwe sdram module gooien

PS. sWORDs ik kan geen irq's in de bios instellen als ik geen beeld krijg. :/

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ja en wat dan nog. Er staat dat het installeren van de driver een probleem kan creeeren. En niet wat voor een probleem. En aangezien er voor het os niets geladen wordt lijkt het me toch vrij duidelijk dat ik geen driver conflict bedoel. Maar zal me nu niet verder mee laten verleiden om hier op te reageren.

Sventheman, nee dat bedoelde ik ook niet, was djcrossfire aan het uitleggen wat windows met irq's kon doen. Welke met een cmos reset wel te verhelpen zijn, maar dat had je dus allang geprobeerd.

Verwijderd

sWORDs schreef op 08 augustus 2002 @ 19:23:
[...]
Ja en wat dan nog. Er staat dat het installeren van de driver een probleem kan creeeren. En niet wat voor een probleem. En aangezien er voor het os niets geladen wordt lijkt het me toch vrij duidelijk dat ik geen driver conflict bedoel. Maar zal me nu niet verder mee laten verleiden om hier op te reageren.

Sventheman, nee dat bedoelde ik ook niet, was djcrossfire aan het uitleggen wat windows met irq's kon doen. Welke met een cmos reset wel te verhelpen zijn, maar dat had je dus allang geprobeerd.
Met een figuur als jij is het wel heel moeilijk om een normale discussie te houden, het is de bedoeling dat we die jongen helpen en dat jij je laat verleiden.

[ontopic]

Ik zou het idd eens proberen met een nieuwe sd module

[/ontopic]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:56
Wat ik had bij een meisje: ik had ff een andere cooler geplaatst en ander geheugen geplaatst, ikke PC opstarten: helemaal niets :(
Ikke denken: geheugen is goed, videokaart is goed, CPU is goed -> mobo dood.
Ikke ECS K7S5A + Duron 1200 in dat kassie zetten, videokaart erin, geheugenuitbreiding erin, etc... wat denk je? ook dood. Bleek het aan de stekker van de monitor te liggen, zat er niet vast genoeg in. Op de een of andere manier wou die videokaart niet doorstarten als er geen beeldscherm stevig op vast zat :(

Verwijderd

Topicstarter
JGC bedankt voor je reactie maar wat vergeten was het zeggen, ik heb um ook al op een andere monitor getest maar dat gaf ook zwart.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
_JGC_ schreef op 08 augustus 2002 @ 19:28:
Wat ik had bij een meisje: ik had ff een andere cooler geplaatst en ander geheugen geplaatst, ikke PC opstarten: helemaal niets :(
Ikke denken: geheugen is goed, videokaart is goed, CPU is goed -> mobo dood.
Ikke ECS K7S5A + Duron 1200 in dat kassie zetten, videokaart erin, geheugenuitbreiding erin, etc... wat denk je? ook dood. Bleek het aan de stekker van de monitor te liggen, zat er niet vast genoeg in. Op de een of andere manier wou die videokaart niet doorstarten als er geen beeldscherm stevig op vast zat :(
:D :D :D

Heb je toch niet aan haar vertelt?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:56
bobo1on1 schreef op 08 augustus 2002 @ 20:43:
[...]

:D :D :D

Heb je toch niet aan haar vertelt?
Heb ze voor 100 euro aan een nieuw systeem geholpen:
van: K6/2-400, 64MB PC100 blokkiewokkie SDRAM, MSI MSI-5169
naar: AMD Duron 1200, ECS K7S5A, 256MB PC133 M-Tek geheugen

toch niet slecht? Heeft me alleen wat extra gekost, maar ja, wie prutst...
Pagina: 1