Sony CRX120E 4x/4x/24x: Power calibration area error

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02-2025

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Dit oude beestje (Sony CRX120E 4x/4x/24x) geeft tijdens het branden meteen na het aanmaken van een image op de hd deze melding: Power calibration area error. Deze melding krijg ik in Nero Burning Rom 5.5.7.2 en WinOnCD 3.6 of ik deze melding ook krijg met CloneCD weet ik niet want het is geen 1:1 copy. Mijn writertje krijgt alleen maar Sony CDQ80N cd-rtjes te eten en deze gaven tot vandaag geen problemen :'(

Dit is volgens mij een hardwarematig probleem, iets met de afstelling van de lezer. Dat deze door een onjuiste afstelling niet meer de juiste cd-info kan lezen aan het begin van de cd. Wat veroorzaakt kan zijn doordat het plastic geleidertje is vervormd door de warmte (motortje endergelijke) of door vuil op de rails.

Hij leest overigens wel gewoon cds endergelijke alleen het branden wil niet meer lukken :(

Weet iemand wat ik hieraan kan doen en of ik het probleem juist heb? :?

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

Verwijderd

Ik krijg de melding alleen als ik sjrotcd's gebruik, heb hier al vaker gelezen dat het het begin van het einde van de brander is, zoals je zelf al een beetje aangeeft dus..

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 22:40:
Ik krijg de melding alleen als ik sjrotcd's gebruik, heb hier al vaker gelezen dat het het begin van het einde van de brander is, zoals je zelf al een beetje aangeeft dus..
De mijne heeft altijd maar een soort cd's gekregen en deze werken nu niet meer! :( Maar als dit echt het begin van het einde is dan ga ik maar eens uitkijken naar een andere brander. Op fabrieksgarantie hoef ik niet meer te rekenen ding is 2,5 jaar oud :| Kijken of mijn verzekering nog wat wil doen er loopt voor dit gevallen gelukkig een speciale verzekering :P en dit is duidelijk een uit het apparaat zelf komend onheil :9

Maar als iemand nog tips heeft ze zijn welkom :)

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Verzekering op een brander ?
Leg uit..

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Denk dat je moet proberen de lens schoon te maken. Heb de zelfde error gehad met een oude 2x brander en problemen waren daarna opgelost.

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Majestic schreef op 08 augustus 2002 @ 23:02:
Verzekering op een brander ?
Leg uit..
Ik heb mijn complete comuter apart verzekert via een of andere polis. Daar valt dus ook de brander onder. Ook schade door eigen gebruik wordt in zeker mate gedekt (eigen risico van 45 euro) je moet bij de schade door eigen gebruik aantonen dat er geen opzet in het spel was (dus oeps laat ik mijn computer toch vallen wat onhandig :+ is er niet bij).
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 23:38:
Denk dat je moet proberen de lens schoon te maken. Heb de zelfde error gehad met een oude 2x brander en problemen waren daarna opgelost.
Zal es ff kijken.

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 23:38:
Werkt niet is mijn fikker nu dood :'( :?

Verwijderd

Tja, als je hem goed schoon hebt gemaakt?. (Wattuh staafje spiritus voor lens en geleider even insmeren)

Denk toch dat die brander zijn langste tijd wel heeft gehad. Dat wordt toch tijd voor een nieuwe dan. Wat snellere brander zul je ook wat meer plezier aan beleven. :)

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Nou bij mijn verzekering ga ik dan maar een vervangend product proberen te eisen (is immers een uit het apparaat zelf komend onheil :))

Ik heb ff gekeken en heb mijn oog laten vallen op:
- Lite-On 48/12/48 (Retail) € 86,-
- Lite-On 40/12/48 (Retail) € 63,-
- Plextor 40/12/40 (OEM) € 127,-

Wat is het verschil nu eigenlijk tussen die Plextor en die Lite-On, prijs en snelheden buiten beschouwing gelaten. Ik heb wel gehoord dat dit beide goede merken zijn.
Denk overigens ook dat het weinig zin heeft om een 48x brander te nemen levert bijna geen tijd winst op (80/40= 2 min. 80/48= 1 min. 40 sec.)

Maar laat jullie mening maar eens horen over deze drie branders! 8)

• Snikker
  • Niet online
Andere CD-Rs ! Al heb je altijd al dezelfde CD-Rs gebruikt (vertel eens wat je nu gebruikt!) kan het zijn dat dit merk van fabrikant is gewisseld. In CDR land gaat het als volgt. Je hebt merk x die koopt z'n zooi bij fabrikant a. Maar als fabrikant a te duur word, of ze niet tevreden zijn, gaan ze naar fabrikant b. Maar ze blijven het verkopen als merk x. De foutmelding die je krijgt is een typische media fout. Voor beter media, kijk eens hier dan zit je altijd goed. Media kopen via internet is vaak handiger omdat de lokale CD-R boer meestal niet weet wat hij verkoopt en vaak (goedkope) CMC schijven verkoopt -> notoire slecht CD-Rs.

Wat je keuze betreft, ga voor de Lite-On 40/12/48 (Retail) € 63,- , die kun je overclocken naar een 48x. Zie Lite-On Forum op CD Freaks.com

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Ik quote mijn eigen:
BigBart schreef op 08 augustus 2002 @ 18:33:
Mijn writertje krijgt alleen maar Sony CDQ80N cd-rtjes te eten en deze gaven tot vandaag geen problemen :'(

• Snikker
  • Niet online
En laat Sony nu juist een merk zijn die CD-Rs bij verschillende fabrikanten inkoopt...

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Daarom hebben alle cdtjes van iedere fabrikant een ander nummer:
- Sony CQ-74N1 [Sony]
- Sony CRM74 [Taiyo Yuden]
- Sony CDQ-80CNL [Taiyo Yuden]
- Sony CDQ-74CN [Sony] - XO Excellent Optical Technology
- Sony CDQ-74BN2 Wide Margin [Taiyo Yuden]
- Sony CDQ-74CN [Mitsui] - XO Excellent Optical Technology
- Sony CDQ-74CN [Mitsubishi-1] - XO Excellent Optical Technology
- Sony CDQ-74CN [Taiyo Yuden] - XO Excellent Optical Technology
- Sony CDQ-74BN Shiny [Taiyo Yuden]
- Sony CDQ-74BP Printable [Taiyo Yuden]
- Sony CDQ-74A [Taiyo Yuden]
- Sony CDQ-74SZA [Taiyo Yuden]

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

Heb twee Plextor branders zo aan hun einde zien komen! 1e keer echt kapot, tweede keer lag het aan de cd'tjes! Maar die 45 euro eigen risico zou ik niet eens gaan verspelen! Ff naar de lokale hardwareboer voor een nieuwe! Leg er ff 24 euro bij (79 red. ) en je hebt een 40 of zelfs een 48 speed, dan wil je die elende van die 4 speed meuk toch niet hebben!!

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Verwijderd

voor 60 euro heb je al een 40x fikker :)

Aopen 40 x 12 x 48 Retail Justlink/Justspeed 59,-
Lite-on 40 x 12 x 48 Retail 63,-

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oud plus afgehandeld..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.