Dit oude beestje (Sony CRX120E 4x/4x/24x) geeft tijdens het branden meteen na het aanmaken van een image op de hd deze melding: Power calibration area error. Deze melding krijg ik in Nero Burning Rom 5.5.7.2 en WinOnCD 3.6 of ik deze melding ook krijg met CloneCD weet ik niet want het is geen 1:1 copy. Mijn writertje krijgt alleen maar Sony CDQ80N cd-rtjes te eten en deze gaven tot vandaag geen problemen
Dit is volgens mij een hardwarematig probleem, iets met de afstelling van de lezer. Dat deze door een onjuiste afstelling niet meer de juiste cd-info kan lezen aan het begin van de cd. Wat veroorzaakt kan zijn doordat het plastic geleidertje is vervormd door de warmte (motortje endergelijke) of door vuil op de rails.
Hij leest overigens wel gewoon cds endergelijke alleen het branden wil niet meer lukken
Weet iemand wat ik hieraan kan doen en of ik het probleem juist heb?
Dit is volgens mij een hardwarematig probleem, iets met de afstelling van de lezer. Dat deze door een onjuiste afstelling niet meer de juiste cd-info kan lezen aan het begin van de cd. Wat veroorzaakt kan zijn doordat het plastic geleidertje is vervormd door de warmte (motortje endergelijke) of door vuil op de rails.
Hij leest overigens wel gewoon cds endergelijke alleen het branden wil niet meer lukken
Weet iemand wat ik hieraan kan doen en of ik het probleem juist heb?
Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.