cisco 4000 configuratie weg?

Pagina: 1
Acties:

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
Ik heb hier op mijn werk een Cisco 4000 ISDN router, daarin was ik wat aan het veranderen toen mijn verbinding wegviel. Ik ga kijken op die router (zit een terminal op), geeft dat ding aan: "invalid NVRAM" en "do you wish to enter initial configuration dialog".

Nou heb ik ergens een tftp programma, en ook een redelijk recente backup van de configuratie, ik heb alleen geen idee hoe ik dit aanpak!

Leuke is, ik kan prima in die router dialers aanmaken, wijzigen en verwijderen, alleen dit soort dingen doet normaal iemand anders, en die is nou net op vakantie.
Maar dat geeft mij de gelegenheid om hier ook eens wat van te weten te komen....

Dus: kan ik op de een of andere manier die configfile naar die router sturen, ondanks dat ik 'm nu niet kan pingen of wat dan ook? en hoe doe ik dat?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

copy tftp startupconfig , in de prompt van de router :)

• 0siris
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 18:37:
copy tftp startupconfig , in de prompt van de router :)
daar wil-ie niet aan: niet copy tftp startupconfig, niet copy tftp startup config, zowel in gewone modus als in enable-modus.

Maar die backup en tftp software staan op een windows computer, enige wat die router met die windows computer verbindt, is een netwerkkabel....

<edit> copy tftp startup-config doet wel wat, probeer ff verder
ik krijg de vraag om ipadres tftp server op te geven, maar als ik dat doe, krijg ik:

there are no usable interfaces configured for IP
en nu?

huil ;(

</edit>

Verwijderd

deze klacht komt me betekend voor. Ik denk dat jou NVRAM chip defect is. Op het moederbord van de cisco staat ergens NVRAM op geschreven. Ik dacht naast je bootproms. Even de chip uithalen en een nieuwe halen bij de elektronica boer. Pas op die NVRAM chip zijn niet erg goedkoop!!! Succes.

• 0siris
zomaar spontaan? wel heel toevallig terwijl ik er net in aan het rommelen ben....
maar kan ik zo'n configuratiebestand niet op de een of andere manier naar die router sturen? met een serieel kabeltje ofzo?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
0siris schreef op 08 augustus 2002 @ 18:52:
zomaar spontaan? wel heel toevallig terwijl ik er net in aan het rommelen ben....
maar kan ik zo'n configuratiebestand niet op de een of andere manier naar die router sturen? met een serieel kabeltje ofzo?
ja dat kan, 2 week geleden ook nog gedaan (cisco 1700), je kan hiervoor 'Cisco Configmaker gebruiken) te downloaden bij cisco.com,

A wise man's life is based around fuck you

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
typ het volgende op je router in:

en
conf t
int e0 (zorg dat je netwerkkabel hier aan hangt dus)
ip address bla.bla.bla.bla netmaskhier
no shutdown

stel je windows pc in de zelfde range in met het zelfde netmask

kijk of je de apparaten vanaf elkaar kan pingen.

ga terug naar je router. en probeer je config te tftp'en
ik weet niet of je nog moet rebooten. maar als je nvram niet goed is dan kun je waarschijnlijk ook niet je config in de router downloaden.

als rebooten niet nodig is kan je ook copy tftp run doen. dan kopieer ie de config over je draaiende instellingen heen. maar ik geloof dat dit een samenvoegen van instellingen is.

ik hoop voor je dat dit werkt. ik ga morgen op vakantie dus kan je verder niet helpen helaas.

I wish I had a cool signature like everybody else

• 0siris
ik ga morgen meteen aan de slag, bedankt!

"test memory" in enable modus geeft OK terug, dus ik ga er nog steeds van uit dat er nix echt heel erg stuk is, behalve config weg :)
bedankt!
<edit>
Ik krijg netwerkinterface niet aan de praat:
enable, conf t, int e0, ipaddress xxx.0.0.90 255.255.0.0 gaat prima, gevolgd door CTRL-Z en write, maar als ik dan probeer te pingen, gaat het mis...ik probeer dan xxx.0.0.97 te pingen, en vanaf xxx.0.0.97 weer de router te pingen, maar niets...
netwerkkabel zit er gewoon in. Zijn er meer dingen waaraan ik kan herkennen of het ethernetgedeelte goed werkt?

Verwijderd

Hangt de pc direct aan de router? zo ja genruik je dan wel een kruiskabel?. Om te kijken of de interface goed werkt tik dan : sh int e0

Je ka nu zien of de interface up is.

• 0siris
hmjah...ik ben er uit: je moet daarna nog media type opgeven (10base-T of AUI), daarna idd ff tftp'en en klaar! Totdat je media type hebt opgegeven brandde ledje op de hub ook niet...dus daar kan je het eenvoudig aan zien.
Dank u allen voor de hulp!

Pagina: 1