Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een extra harde schijf ingebouwd en heb mbv NTI backup now een restore gedaan van windows XP (backup van F:) op de nieuwe G: schijf. Partities zien er nu als volgt uit:
- C: windows ME
- D: data
- E: data
- F: windows XP
- G windows XP(2)

Ik heb trouwens geen problemen met windows XP(1), ben gewoon een beetje aan het experimenteren.

In het bootmenu verschijnen nu alleen windows ME en windows XP(1). Is het nu mogelijk dmv het aanpassen van je boot.ini om een extra bootoptie (windows XP(2)) te krijgen. En zo ja....
Wat moet ik dan toevoegen. Boot.ini ziet er nu als volgt uit:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(3)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(3)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows"

Is dit bv goed:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(3)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(3)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(4)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional 2" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zonder de indeling van de HDD te weten kan ik het niet 100% zeker weten, maar ik denk dat het zo goed is ja. Je kan het gewoon uitproberen - zolang je de twee regels van de bestaande OSsen laat staan kan je op een reset na niets gebeuren.

Zet trouwens de timeout van 30 even terug naar 4 of zo, dat is lang zat wachten :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In het bootmenu is nu inderdaad XP 2 toegevoegd. Moet trouwens bij rdisk (C: 0, D: 1 etc...) de aanduiding opgeven die ME aan de schijven heeft toegekend. Lijkt er helaas wel op dat bij zowel kiezen voor XP of XP2 dezelfde XP versie wordt opgestart :?
Het blijft in ieder geval vrij verwarrend, omdat onder ME en XP de schijven een andere schijfaanduiding krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat toch goed. Uiteraard worden dezelfde versies opgestart, het zijn tenslotte kopieen van elkaar!! |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 21:57:
Het gaat toch goed. Uiteraard worden dezelfde versies opgestart, het zijn tenslotte kopieen van elkaar!!(
:+

Je kan onder XP een aantal schijfletters aanpassen mbv disk management, maar dat kan natuurlijk niet voor de schijf waar de op dat moment draaiende Windows op staat.

Als je slim bent, geef je de HDD's als label de Windows versie en zet je het ook op je bureaublad. Zo vergis je je nooit :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ondertussen gedaan. En het werkt inderdaad perfect! 8)
Pagina: 1