Ik heb een PCI Trident 9440 in mijn PC gezet, hier zat al een Geforce 2 GTS in. In windows werd het ding prima gedetecteerd als "Trident 9440 Graphics Accelerator" maar vervolgens staat er bij apparaat beheer een uitroepteken voor met foutcode 10. Dit is mij al eens eerder voorgekomen, meestal een IRQ probleem, Assign IRQ to VGA staat aan in de BIOS. Dus ik doe er een ander kaartje in, een Alliance ProMotion AT24. Deze word gedetecteerd maar windows heeft hier geen drivers voor. Ik heb met google drivers kunnen vinden voor Windows 95 en voor NT4.0. Ik heb windows 2000 Server. Ik heb vervolgens de NT4 Drivers geinstalleerd, opnieuw opgestart, en toen stond er bij apparaatbeheer "Dit apparaat werkt niet goed omdat Windows de voor dit apparaat vereiste stuurprogramma's niet kan laden. (Code 31)" Komt dit nu door de NT4 Drivers of ergens anders door. De monitor bleef gewoon altijd zwart. Ik heb ook nog wel wat andere ISA videokaarten maar deze willen denk ik niet op 800x600 werken.
Heel afgezaagd om dit te zeggen, maar heb je je PCI-kaart als primary staan?
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Nee, De AGP moet als primary, daar zit een Geforce 2 kaart in, en het PCI ding wil ik als 2e scherm gebruikenDenniZ-X schreef op 08 augustus 2002 @ 18:13:
Heel afgezaagd om dit te zeggen, maar heb je je PCI-kaart als primary staan?
Daar zit dus je probleem. Omdat die PCIkaart oud is wil die waarschijnlijk niet werken als secundaire kaart. Je Geforce is een stuk nieuwe en kan dat wel. In windows kun je dit weer veranderen, maar die PCI boot gewoon niet als secundair.
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Dat ga ik nu even proberenDenniZ-X schreef op 08 augustus 2002 @ 18:17:
Daar zit dus je probleem. Omdat die PCIkaart oud is wil die waarschijnlijk niet werken als secundaire kaart. Je Geforce is een stuk nieuwe en kan dat wel. In windows kun je dit weer veranderen, maar die PCI boot gewoon niet als secundair.
edit: Woei hij doet het, hij startte alleen op op de 2e monitor maar dat is niet zo heel erg
ja das wel erg
je videooverlay, voor films, en directX kunnen alleen op je primaire scherm. Ik denk persoonlijk dat de trident kaart te oud is om secundair onder een winNT kern te werken (win NT, 2000 en XP). Je zou kunnen proberen om een oude TNT te scoren, die doen het wel secundair.
Er is nix ergs aan om de PCI als primary te zetten in de BIOS... In windows kan je je Geforce op primary zettenThomix schreef op 08 augustus 2002 @ 20:40:
ja das wel ergje videooverlay, voor films, en directX kunnen alleen op je primaire scherm. Ik denk persoonlijk dat de trident kaart te oud is om secundair onder een winNT kern te werken (win NT, 2000 en XP). Je zou kunnen proberen om een oude TNT te scoren, die doen het wel secundair.
JE LULT!DenniZ-X schreef op 08 augustus 2002 @ 18:17:
Draait hier toch perfect hoor. Leadtek Gf4Ti4400 als primary en een Matrox Milennium II als secundairy. Geen probs.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Matrox pci kaarten staan bekent dat ze secundair kunnen draaien...Fire_escape schreef op 08 augustus 2002 @ 20:48:
[...]
JE LULT!(nofi
)
Draait hier toch perfect hoor. Leadtek Gf4Ti4400 als primary en een Matrox Milennium II als secundairy. Geen probs.
Maar heel veel kaarten kunnen dat niet ..
Dus hij lult niet !!!!
die ouwe pci kaart kan niet als secundair
een matrox kan dat dus wel he
lol
een matrox kan dat dus wel he
lol
Die van mij kan dus niet op secondairy draaien, dus zie ik de bios enz.. op het 2e scherm maar dat is niet zo heel erg. In windows staat het nu goed. Maar als ik een DivXje wil afspelen in het 2e scherm en ik druk op fullscreen (Alt-Enter) Gaat ie over naar het eerste scherm
In deze tread staat de oplossing voor je divx probleemErik1 schreef op 09 augustus 2002 @ 23:23:
Die van mij kan dus niet op secondairy draaien, dus zie ik de bios enz.. op het 2e scherm maar dat is niet zo heel erg. In windows staat het nu goed. Maar als ik een DivXje wil afspelen in het 2e scherm en ik druk op fullscreen (Alt-Enter) Gaat ie over naar het eerste scherm
Het dual monitor topic
dat topic boven me ....... dat ligt aan je drivers .. de nieuwe detonator drivers kunnen het wel
Dat primair secundair kun je instelen in je bios .......... klaar
Dat primair secundair kun je instelen in je bios .......... klaar
Pagina: 1