Toon posts:

[Router] geen mail achter router*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen ik heb het volgende probleem,

Ik heb een vigor 2200E routervan draytek
sinds kort heb ik breedband van @home daarvoor heb ik MXstreeam gehad

in de tijd van Mxstream werkte alles goed maar sinds dat ik @home heb lukt het mij niet om mijn mail op te halen :( als ik de router ertussen uithaal werkt alles. >:)

ik heb al geprobeerd om via open port setup de poorten 25 en 110 open te zetten maar ook dat helpt niet :?

Nu is mijn vraag HELP mE A.U.B

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik geloof dat @home de ip adressen toewijst via dhcp maar deze pas om de 5 uur refresht (ergens in een ander forum gelezen)

Die hele ip communicatie loopt hardware matig tussen 2 hardware(mac)adressen
als de router tussen je pc en je k-modem komt veranderd het macadress stiekempjes

laat alles gewoon een dagje zo aanstaan dan pakt hij het waarschijnlijk wel op

Ik heb hier zelf geen ervaring me gehad . maareuh als ik al die forums zo lees lijkt het er wel op

mischien moet je wel even het hardware adres van je router veranderen in die van je pc. (en die van je pc weer in iets anders, maakt niet zoveel uit als het maar iets is) Dan weet je zeker dat @home dezelfde "adapter" ziet. je moet dan nog wel wachetn op de dhcp configuratie natuurlijk

Iperf

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kijk ook even naar dit topic [rml][ port forwarding]poort voor email.[/rml]

Iperf

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
zoals in andere topic al genoemd... @home gebruikt eigen servernamen voor de servers..

"mail" is bv de mailserver. Je pctje achter de router kent "mail" niet, die verwacht een normale hostname...

Oplossing? PC normaal aan @home hangen, vanuit dos: PING MAIL
Ip dat je krijgt in je outlook trappen, ipv "mail" en weer achter de router... en gaan :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DJSmiley schreef op 08 augustus 2002 @ 19:40:
zoals in andere topic al genoemd... @home gebruikt eigen servernamen voor de servers..

"mail" is bv de mailserver. Je pctje achter de router kent "mail" niet, die verwacht een normale hostname...

Oplossing? PC normaal aan @home hangen, vanuit dos: PING MAIL
Ip dat je krijgt in je outlook trappen, ipv "mail" en weer achter de router... en gaan :)
je kan ook
code:
1
ip.van.mail.server       mail

in je hosts file zetten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 18:09:
Wie kan mij helpen ik heb het volgende probleem,

Ik heb een vigor 2200E routervan draytek
sinds kort heb ik breedband van @home daarvoor heb ik MXstreeam gehad

in de tijd van Mxstream werkte alles goed maar sinds dat ik @home heb lukt het mij niet om mijn mail op te halen :( als ik de router ertussen uithaal werkt alles. >:)

ik heb al geprobeerd om via open port setup de poorten 25 en 110 open te zetten maar ook dat helpt niet :?

Nu is mijn vraag HELP mE A.U.B
Ik heb ook vigor en @home en gaat goed, ik denk dat je in je smtp en pop server mail heb staan.. als je daar netmail.home.nl neer zet dan gaat het in iedergeval goed. of het ook zo is voor smtp durf ik niet te zeggen maar denk het wel. Draai zelf een smtp server :) dus gebruik @home daar niet voor
Oh en poorten hoef je niet open te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie hulp alles werkt nu heb via dos ping mail.home.nl gedaan kreeg een ip addres dat ingevuld en het loopt

Nogmaals bedankt

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan beter gewoon Mail.home.nl gebruiken aangezien ze onderhoud aan de mailserver gaan plegen en het best wel kan zijn dat het IP dus ook veranderd...
Pagina: 1