[Delphi] ListView zonder scrollbars?

Pagina: 1
Acties:

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik heb in mijn programma een ListView gebruikt, maar als er nu meer dan 40 regels inkomen dan krijg ik te maken met scrollbars. Is het mogelijk deze scrollbars achterwege te laten, op een andere manier dan het aantal regels wat in de ListView staat te beperken tot <40 ?

Ik zou namelijk ook zelf een scroll kunnen maken, door alle informatie ook in een array te zetten, en alleen de onderdelen x tot x+39 weer geven. Maar ik weet, dat als je een StringGrid gebruikt, dat je scrollbars kan uitzetten. Je kan dan met bijvoorbeeld de muisknop scrollen.

Kan dat ook met een ListView ?

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Gewoon een property volgens mij (kweet niet 100% zeker, geen Delphi hier)

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Zo lui ben ik nu ook weer niet :+ Die is er niet voor een TListView.

Verwijderd

Dan zal je naar een wat uitgebreidere versie van de TListView moeten kijken, eentje van RX of 1stClass oid

Verwijderd

Als je de ListView gebruikt in Report mode, dan zou je deze VirtualStringTree kunnen gebruiken. Deze heeft wel de mogelijkheid om de scrollbars in te stellen.

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 19:15
hmmm, ik weet het niet precies meer uit mijjn hoofd maar volgens mij kan je bij de columns opgeven hoe breed die moet zijn.
Als je dan zorgt dat de groote van de Listview zelf groter is dan de breedte van de column dan is er geen scrollbar.

beetje vreemde emethode, maar bij mij werkte het.

Verwijderd

slecht voorbeeld maar toch: Kijk hoeveel karakters erin kunnen, indien er meer karakters voorkomen dan er in kunnen, laat je de rest weg.

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Mijn excuses, het gaat om de verticale scrollbars. Dus de lengte van de strings veranderen helpt niets.

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 21:58

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Heb ik ooit gedaan voor een TDBGrid afgeleide, dus hier moet je mee vooruit kunnen:

code:
1
SetScrollRange(MyControl.Handle, SB_VERT, 0, 0, false);

Hoort eigenlijk niet meer, je moet SetScrollInfo gebruiken volgens de MS SDK, maar daar heb ik hier geen voorbeeld van.
Pagina: 1