Tabel - tekst automatisch afbreken?

Pagina: 1
Acties:

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 23:56
Hey,

Ik ben bezig met het maken van een soort messageboard in PHP. De geposte berichten komen in tables, een beetje als in GOT-stijl.
Een message ziet er tot nu toe als volgt uit:

code:
1
2
<HR SIZE=0 WIDTH=575><table width="550"><tr><td nowrap align="left" bgcolor="#afb2ff"  COLSPAN=2 WIDTH=250> <font size=2> Posted by: <a href="mailto:user@mail.com">User</a></td></tr>
<tr><td  align="left" bgcolor="#edffcb"  COLSPAN=2 WIDTH=250>Dit is een message.</td></tr></table>

Hoe zorg ik nu dat de tekst, indien deze niet op de breedte van de pagina past, automatisch afbreekt naar de volgende regel? Nu, als ik een post maak die niet op het scherm past, krijg ik een horizontale scrollbalk en alle tekst blijft op 1 regel.

Kan iemand me dit vertellen? Is het uberhaupt mogelijk met tables, of is het makkelijker/beter om de tekst in regels te verdelen in php?

BVD

Verwijderd

wat dacht je van die nowrap eruit mikken? text breekt automatisch af als het niet op de regel past nl

en haal je code eens door de wasstraat, ik zie een colspan die niet nodig lijkt, td en tabel breedtes die anders zijn en font :r tags

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06
Tabellen worden standaard automatisch afgebroken.. Alleen woorden niet, maar dat wordt heel lastig..

Verwijderd

HUH?

Verwijderd

en voor lange woorden zou je ­ kunnen gebruiken (soft hyphen), alleen dat zou je dan moeten koppelen aan een library met lange woorden ofzo

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 23:56
Oeps die nowrap had ik niet zien staan - dom van me. Die colspan was overigens een wanhopige poging, net als enige andere tags - die ga ik dus nog opschonen. iig bedankt :)
Pagina: 1