Toon posts:

externe FireWire drive verliest connectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een IBM 80 GB harddrive in een externe firewire behuizing gestopt. Deze behuizing (met ingebouwde controller):
http://www.macpoweronline...1394&Category_Code=1394EN

Hij zit aangesloten op een simpel firewire kaartje in mijn PC van het merk safeway.
Nu heb ik het probleem bij dat bij het kopieren van heel veel data (grote bestanden) de schijf ermee stopt en even later de driveletter uit mijn windows explorer verdwijnt :(
Dan moet ik de firewire drive even uitzetten en weer aanzetten. En dan kan ik het weer proberen. Het gebeurt gewoon random dat ie ermee stopt. Het kopieren van kleine hoeveelheden data geeft geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
kom op, zoveel knappe computerbreinen hier ;)

• AstrAir
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Het probleem huist ergens tussen je firewirecontroller (in t kastje) en je driver voor jou interface (compu), denk ik. :)
Misschien op zoek gaan naar een andere/nieuwere driver ?
Welk OS ?
Is er een FAQ bij Safeway?

jazekerja !! ... linux geinstalleerd, en nu .... ??

Verwijderd

Topicstarter
WinXP, hetzelfde probleem bij een andere computer die ook WinXP draait. Op die andere PC sluit ik'm aan op de firewire poort van de Creative Audigy break-out box.
Dus het zal wel niet aan mijn safeway kaartje liggen. De XP driver of inderdaad de controller lijkt het.
Ik zal de producent van die firewire behuizing eens een e-mail sturen.
Maar niemand hier met dergelijke ervaringen?

• AstrAir
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik geloof dat FireWire vragen en kennis dun gezaait is, hier op GoT.
Het kan ook zijn dat je met FireWire nou eenmaal weinig problemen kunt krijgen. 8)

jazekerja !! ... linux geinstalleerd, en nu .... ??

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

misschien inmiddels meer mensen met ervaringen hiermee?
de mijne crasht nog steeds bij het kopieren van grote of veel bestanden tegelijk, ondanks dat hij is teruggeweest ter reparatie.
Pagina: 1