Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'
Eerlijkheid+ 50 Kb/s over 9 werkplekken is 50/9=5.5 Kb/s per computer, modemsnelheid. Upload is nog erger met 1.8 Kb/s per pc.
Okay. Maar dat is in dit geval absoluut geen probleem. Er is amper internetverkeer. Bovendien wordt er door 3 of 4 personen redelijk instensief gemaild. Desnoods neem ik een snel MXStream abo. En dat probleem heb je natuurlijk ook als je een business-DSL account neemt met 512kbit downstream.
En verder?
En verder?
Verwijderd
Eigenlijk niet zoveel, als je uit de voeten kunt met 1 ip, en verder geen conflicten krijgt met de regelementen van de isp inzake dat abbonnement, is er niks mis mee.mboots schreef op 08 augustus 2002 @ 17:25:
En verder?
Het zal waarschijnlijk wel met overboeking en responsetijd te maken hebben bij storingen.
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Ik heb op m'n kantoor een gewoon fast adsl (mxstream, xs4all) abonnement die via een router gedeeld wordt over zo'n 8 werkplekken (soms wat meer), waar dan de hele dag toch redelijk gebruik van wordt gemaakt door menigeen (icq, mail, downloaden, surfen) plus dat we ook nog een ftp server erover draaien (waar dan weliswaar weinig gebruik van wordt gemaakt, maar toch). Dat werkt prima en onlangs hebben we voor het eerst sinds anderhalf jaar (!) eens een storing gehad. Toen naar de helpdesk van mxstream gebeld, een paar uur later was het opgelost en werden we gebeld dat 't weer werkte (wat we zelf al gemerkt hadden, maar goed). Dus ik kan 't wel aanraden ja. Zakelijke abbo's zullen wellicht wat meer bieden op het gebied van garanties qua snelheden en service bij storingen, maar in de praktijk zul je hier volgens mij weinig meerwaarde aan hebben (tenzij de verbinding echt heel betrouwbaar moet zijn, zoals bijvoorbeeld bij het draaien van een webserver, maar als ik zo lees waar je het voor nodig hebt, zal dat niet het geval zijn).
Bedankt voor het posten van je ervaringen, jasejenl! In dit geval hebben we het over een bedrijf dat nog minder vergt van zijn verbinding. Geen MSN/ICQ, geen (FTP/web)server en zoals ik al zei praktisch alleen emailverkeer van de verkoopafdeling.
Ik betwijfel of de kwaliteit van een BabyXL of BBNed netwerk echt zoveel beter is dan MXStream. Volgens mij zit dat wel snor met die kwaliteit en service.
Oh, en het mag gewoon! MxStream: Het is ook mogelijk door middel van een router en Ethernetkaart in de pc's verschillende pc's aan te sluiten. Een limiet is daar niet voor. Zie hier.
Ik betwijfel of de kwaliteit van een BabyXL of BBNed netwerk echt zoveel beter is dan MXStream. Volgens mij zit dat wel snor met die kwaliteit en service.
Oh, en het mag gewoon! MxStream: Het is ook mogelijk door middel van een router en Ethernetkaart in de pc's verschillende pc's aan te sluiten. Een limiet is daar niet voor. Zie hier.
Als je alleen voor mail prik nodig hebt is het misschien zelfs de moeite waard om aan batched smtp te gaan doen en lekker een paar keer per dag in te bellen met isdn ofzo
Fetcher, dat is inderdaad de situatie nu. Er wordt ingebeld door de proxy server dmv een ISDN router. Maar er wordt toch ook wel gesurfd. Bovendien is het wat betreft de kosten al goedkoper om over te stappen op ISDN. Maar bedankt voor de suggestie iig.
Okay, ik heb even gebeld met de account manager van Tiscali. Het verschil zit hem inderdaad in de overboeking. Een BabyXL verbinding wordt maar door een aansluiting gebruikt, terwijl bij MXStream de verbinding soms door 100 aansluitingen wordt gedeeld. Je bandbreedte is dus gegarandeerd, daarin zit hem de prijs. Bovendien zou het BabyXL netwerk stabieler zijn dan MxStream.
Een verkoper van Versatel (en tevens kennis) zei precies hetzelfde. Hij beweerde bovendien dat een bedrijf dat genoeg heeft aan een enekle ISDN lijn beter MXStream kan nemen. Een business abonnement zou in zijn ogen onzin zijn.
Dus wat mij betreft is het duidelijk. Tenzij iemand nog iets toe te voegen heeft? Misschien zie ik nog iets over het hoofd?
Een verkoper van Versatel (en tevens kennis) zei precies hetzelfde. Hij beweerde bovendien dat een bedrijf dat genoeg heeft aan een enekle ISDN lijn beter MXStream kan nemen. Een business abonnement zou in zijn ogen onzin zijn.
Dus wat mij betreft is het duidelijk. Tenzij iemand nog iets toe te voegen heeft? Misschien zie ik nog iets over het hoofd?
Pagina: 1