Toon posts:

[FREEBSD] MySQL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil het pakket phpnuke gaan draaien op mijn server.

de client en server van mysql zijn geinstalleerd.

Na het pakket phpnuke geinstalleerd krijg ik error als onderstaande:

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/local/www/data-dist/html/ includes/sql_layer.php on line 238

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/local/www/data-dist/html/ includes/sql_layer.php on line 238

Warning: mysql_free_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/local/www/data-dist/html/ includes/sql_layer.php on line 494

Ook een reboot helpt niet.

Op de server staat mysql poort open:

code:
1
3306/tcp   open        mysql

Weet iemand wat er verkeerd kan gaan/gaat ????

Extra info:

Systeem: FreeBSD 4.6 - STABLE
Http: apache-2.0.39_7
php: mod_php4-4.2.2 ; php-4.2.2
mysql: mysql-client-3.23.51; mysql-server-3.23.51

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2002 17:11 . Reden: openings fout ]

Verwijderd

Je hebt de .sql file van nuke in MySQL gezet ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat heb ik niet gedaan, staat dat in de manual?

Kun jij mij vertellen waar ik em in de mysql moet zetten?

Verwijderd

OMFG, lees die INSTALL. We zijn hier op GoT niet te beroerd te helpen maar dit gaat wel wat heel ver. Doe tenminste zelf je best en dat heb je naar mijn idee NIET gedaan.

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Inderdaad, gewoon eerst even netjes het INSTALL bestandje lezen.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 17:27:
Nee, dat heb ik niet gedaan, staat dat in de manual?
Probeer het volgende te onthouden:

1) Je downloadt een package.
2) Je leest de belangrijkste bestanden voor de installatie (INSTALL, README, etc)
3) Pas nu begin je met installeren.
4) Als je een probleem tegenkomt: alles nog eens doorlezen, daarna met Google zoeken .. kans is groot dat iemand het probleem al had en de oplossing voor de hand ligt.
5) Bij vertwijfeling hier posten ;)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Verwijderd

Lethalis schreef op 08 augustus 2002 @ 21:48:
[...]
Probeer het volgende te onthouden:

1) Je downloadt een package.
2) Je leest de belangrijkste bestanden voor de installatie (INSTALL, README, etc)
3) Pas nu begin je met installeren.
4) Als je een probleem tegenkomt: alles nog eens doorlezen, daarna met Google zoeken .. kans is groot dat iemand het probleem al had en de oplossing voor de hand ligt.
5) Bij vertwijfeling hier posten ;)
je vergeet stap 4.5 : eerst de search op GoT gebruiken..... als ze hem gefixt hebben ;)

Verwijderd

Daarom heeft ie die stap ook weggelaten. Search feature komt naar mijn idee niet snel meer terug.

Verwijderd

Topicstarter
Owke... Ik heb alles gedaan wat in de install staat, op dit moment is het werkzaam.
Eerste keer inloggen werkt ook.

Verwijderd

Zo moeilijk is het dus niet als je maar even de readme leest. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 23:32:
[...]

je vergeet stap 4.5 : eerst de search op GoT gebruiken..... als ze hem gefixt hebben ;)
mmh ja, daar stoor ik me erg aan op moment :(

Verwijderd

Topicstarter
Oke, het installeren is goed gegaan, nu begrijp ik als je goed de manual & install leest, je een heel end komt.

In de install stond ook dat ik de rechten van de files moest aanpassen, dit kon kloppen, want wijzigingen voerde phpnuke niet door.

Na op alle dirs en files respectievelijk chmod 666 & 777 toegepast te hebben kan ik nog geen wijzigingen doorvoeren.

Verder staat daar niets over in de install, iemand hier die het wel weet?

Verwijderd

Krijg je een error of iets dergelijks? Want zonder error kunnen wij niet zo denderend veel.

Verwijderd

Topicstarter
Neej, ik pas de preferences aan, maar hij schrijft ze niet weg.

Met andere woorden, als ik iets aanpas en ik klik op save, dan staan de oude waardes er weer in...

Verwijderd

Had ik ook last van. Heb het ook niet kunnen oplossen en ben zelf maar gaan php'en :P
Pagina: 1