Ami Bios Misflash... wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:09
Heb een heeeeeel groot probleem... Heb (toen ik nog een echte n00b was) een Packard Bell gekocht.. Affijn mooit getuned enzow. maar gister wilde ik mn bios flashen om meer functies te krijgen (zijn standaart gelockt)... Dus ik een goei bios downen (d8 ik) en di er op gegooid. Waarschuwing dat ie niet voor dit mobo was... Gewoon doorgaan... Op een gegeven moment zei ie dat het niet was gelukt... na een paar keer proberen wilde ik hm reboten met als gevolg dat ie vaag ging piepen... BIOS dus dood.. Nu had ik nog wat andere files daarvoor liggen en die met de ricovery functie er proberen op te zetten.. Leezen > lampje blijft branden en de pc doet niks meer... Wie o wie kan mij vertellen hoe ik dit goed krijg...

specs... MOBO: Gigabyte GA-6WMM7 Rev. 4.1
P3 733MHz
256MB Ram
EN een AMIBIOS

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Mmm, moet je even op het mobo kijken, kun je een losse bioschip vinden, die je uit z'n socket kunt halen, dan kun je hem coldswappen (bios in een ander mobo flashen), zo niet, dikke pech dan

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 17:14:
Mmm, moet je even op het mobo kijken, kun je een losse bioschip vinden, die je uit z'n socket kunt halen, dan kun je hem coldswappen (bios in een ander mobo flashen), zo niet, dikke pech dan
Bijna goed: het heet alleen 'hotflashen'

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• RammY
hwjah... maar zit dus gewoon vastgesoldeerd. maar ik an hm wel flashen... want als ie nu opstart kun je met de file die je renamed naar amiboot.rom hm wel flashen.. hij gaat dan lezen en naar een paar seconde doet ie nks en blijft het fdd lampie branden maar hij leest dan niet meer...

Verwijderd

Requirements: File to program (unzipped) on a clean floppy disk with no other files. Keyboard used must be PS/2 (you cannot use USB or wireless).

Procedure:

Download the file to program and rename the file to amiboot.rom
Copy the renamed file, "amiboot.rom", to a clean floppy diskette with no other files on the diskette. DO NOT MAKE IT BOOTABLE!
Next, power off system and place the diskette with the renamed file into the floppy disk drive.
While holding the "Ctrl" and "Home" keys down together, turn the system power on. NOTE: ther will be no display during this procedure.
Once the A: drive is initialized, let go of the keys. Afterwards, the floppy disk drive will program the new BIOS version. This process takes approximately 10-15 seconds.
The system will indicate programming completion of the BIOS with a beep or a series of beeps. Thereafter, it is safe to turn off the system.
Clear the CMOS

Sorry had geen zin om het te vertalen

Net te laat...........

• RammY
The system will indicate programming completion of the BIOS with a beep or a series of beeps.
Dit doet ie dus niet... de rest wel... en van dat clearen wist ik niet...

Nog iemand anders een oplossing

Pagina: 1