Mislukte unlock van AthlonXP 1800+

Pagina: 1
Acties:

• Grimm9mm
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:22
Ik heb recent een nieuwe PC gekocht met AthlonXP 1800+ erin, een A7V333 en samsung PC2700 geheugen.

Mijn goal was om het geheugen op 1:1 te laten lopen, en dan de FSB zo hoog mogelijk te zetten, maar met die multiplier van 11,5 was het niet mogelijk om boven de 142 (1633Mhz) te komen, lekker irritant dus, want er zit een Alpha PAL8045 op.

Ik wilde dus de multiplier unlocken om em op 10x te zetten, en dan te kijken of 10x166 mogelijk zou zijn.

Tijdens het unlocken dus netjes die guide van Toms hardware gevolgd, maar tijdens het gladschrapen van de superlijm (secondelijm van Bison) schoot ik een micrometer ofzo uit, en ontblootte een minescuul stukje koper. Lekker f*cked up dus. Helaas zat het dan ook dicht bij een van de pinnetjes.

Hierover heb ik dan ook direct een laagje superlijm gedaan, maar kan dan moeilijker bij die pinnen komen. Ik zou graag een foto laten zien, maar heb geen camera in de buurt.

Nu heb ik de pinnen wel verbonden, maar ik denk dat er bij een van de pinnetjes nog een superdun laagje lijm tussenzat, want ik kan nu maar enkele multipliers selecteren, en hierbij loopt hij meestal vast als ik in de bios de multiplier instel (zelfs de standaard instellingen!), dit wordt verholpen door de autoselection te gebruiken.

Voor toekomstige unlockers:
- Gebruik SCOTCH doorzichtige plakband, de rest is meuk.
- VOORZICHTIG met het mesje
- Je kan de bruggen ook tekenen door je ultra-fijne vulpotlood te dopen in geleidende inkt.

Ik ga zometeen het hele zaakje verwijderen met aceton/thinner, en dan nog een keertje kijken of het kan lukken...

Iemand suggesties voor reparaties?

Verwijderd

niet unlocken misschien? die 100mhz op zo'n snelheid merk jij echt amper hoor...
Die van mij draait netjes op 1533mhz O-)

Oh, enne, is het nu weer goed? ik zie in je sig staan dat ie op 1666 draait...?

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:25
Recent gekocht en dan gelijk dat proberen ? :P

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:41

scorpie

Supra Addict

allemaal leuk en aardig, alleen wil ik niet horen dat je volgende week naar de winkel terug gaat en garantie claimen :(

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Grimm9mm
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:22
Dude, hoe zou ik in hemelsnaam garantie claimen als je duidelijk kan zien dat er met die L1 bruggen is geknoeit? Zo retarded zal informatique niet zijn ben ik bang.... ;-)

Verwijderd

hmmmm ik heb ook vrij nieuwe comp en kan ik ook wel gaan OCen maar als je hem sneller wil hebben koop je dat toch gewoon is in ieder geval goedkoper dan waneer je het ding vernield en geen garantie krijgt......

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 20:31
ik weet niet of je er iets aan hebt.. :P
maar ik heb ook z'n asus mobo + 1800+, alleen ik heb 512mb twin-os pc2100
en ik kom al op de 140... dit icm een zalman waaier (alu + koper)

ik vindt het vreemt dat jij niet een stukkie hoger komt... :?

ik wil niet echt hoger meer gaan vanwege de bussnelheid van de pci sloten
en ik denk dat me geheugen ook niet echt blij wordt

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
http://www.eynstein.nl Hier kun je voor een meerprijs 'unlockte' AMD's kopen MET garantie.

Misschien een tip voor iemand die zelf niet wil gaan rommelen.

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:25

Glorificationer426

come we hero rush yes?

ik heb een msi k7t266, 1800+ en OEM no-name geheugen cas2.5@2 en kan fsb draaien op 143 stabiel, merk er alleen geen reet van dus heb t maar weer teruggezet :)

Volgens mij haal je er echt niet zoveel meer uit met die xp. Ook als ie unlocked is niet...

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

Hoe zat dat nou met het gebruiken van die geleidende shit boven het scherm van nokia telefoons om je cpu te unlocken ? en kan je daarvoor een een siemens tel gebruiken?

http://www.gjpvanwesten.nl

Verwijderd

Ik heb ook geprobeerd mijn XP1800+ te unlocken maar is niet gelukt Lijm tussen de gaps gezet (gewoon met huislijm) maar ik krijg die verdomde punten maar niet met elkaar verbonden. Zijn iets te dicht dat ze onderling ook verbonden worden. Ik gebruikte goedkope plakband, misschien moet ik het maar met scotch tape proberen!

Maare na het proberen te verbinden van de L1 punten en mislukt te zijn heb ik het verwijderd met nagel lak. nu draait ie op 11.5 * 150 O-)

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Is die eynstein wel betrouwbaar?!?
Gave actie die ze dan daar hebben man

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

XLerator schreef op 08 augustus 2002 @ 22:42:
Is die eynstein wel betrouwbaar?!?
Gave actie die ze dan daar hebben man
Bij mij is het ook betrouwbaar en kost maar ¤ 7,= :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

offtopic:
Wat zonde, issie misløcked?

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik had de mijne gewoon overgeklockt met fsb. Van 133 naar 145 in 1 klap. Processor kon het wel aan, maar ik kreeg een foutmelding van het geheugen. Dat ging namelijk van 266 naar 290. Was iets teveel van het goede blijkbaar. Processor temperatuur kon het makkelijk aan.Dat was slechts +4. Maar goed, ik ga ook wel eens wat klooien met unlocken als ik een nieuwe processor wil kopen, dan kan ik het tenminste veroorloven om de (oude)proc te verneuken.
Pagina: 1