Award Modular BIOS v4.51

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Award Modular BIOS v4.51, ik wil mijn bios updaten. Ik heb heel google afgezocht en alleen dit gevonden, http://www.windowsxp-drivers.com/drivers/46/46996.htm. Dit is speciaal voor WindowsXP, maar werkt hij ook voor mijn Windows98?

Dit staat er bij opstarten
09/25/97 - i430TX-smc669-2059IV3FC-00

Ik weet niet waar ik een goede BIOS kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kunt op de site van de fabrikant van je moederbord waarschijnlijk het nieuwste BIOS vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik durf te wedden dat het een VTech mobo is. Dus kijk op de website van VTech of er een biosupdate is voor jouw mobo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Vtech is toch van dat kinderspul?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vtech ken ik niet, ik heb Intel Moederbord, maar ik weet niet waar ik driver wel moet halen op die site... BIOS is van Award Modular

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk hier eens http://www.wimsbios.com/

Dit is volgens mij waar je bij wim naar moet zoeken: 2059IV3FC-00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 16:22:
Ik heb een Award Modular BIOS v4.51, ik wil mijn bios upgraden. Ik heb heel google afgezocht en alleen dit gevonden, http://www.windowsxp-drivers.com/drivers/46/46996.htm. Dit is speciaal voor WindowsXP, maar werkt hij ook voor mijn Windows98?

Dit staat er bij opstarten

Ik weet niet waar ik een goede BIOS kan downloaden.
Volgens mij snap je niet waar het om gaat......
Drivers installeer je in je OS t.b.v. chipsets, (grafische)kaarten e.d.
Je BIOS "upgraden" is heel iets anders. Je kunt je BIOS "updaten".
'k vraag me überhaupt af of er nog een BIOS update van dat bord te vinden is op de site van de moederbord fabrikant gezien de leeftijd van het bord.
De naam van de moederbord fabrikant die eerst genoemd werd is waarschijnlijk correct. Alhoewel? Volgens Wim kan het ook een bordje van PCpartner zijn.
Succes met zoeken bij Wim!

Edit: dennis00 is webmaster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil mijn bios flashen, nieuwe bios downloaden en erin zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met webmaster bedoel ik dat ik een site run, niet master of the web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k zeg het niet weer. Via het nummer wat ik aangaf kun je bij wimsbios uitzoeken wat voor merk moederbord je hebt. Als je dat hebt uitgevonden kan je bij de fabrikant een BIOS downloaden die bij het type moederbord hoort. Daarna kan je de BIOS "flashen" (er in zetten). Alsjeblieft wel even checken bij de fabrikant hoe je de BIOS "flashed". Volgens mij wordt je volgende topic iets over een "dood" moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 21:57:

'k zeg het niet weer. Via het nummer wat ik aangaf kun je bij wimsbios uitzoeken wat voor merk moederbord je hebt. Als je dat hebt uitgevonden kan je bij de fabrikant een BIOS downloaden die bij het type moederbord hoort. Daarna kan je de BIOS "flashen" (er in zetten). Alsjeblieft wel even checken bij de fabrikant hoe je de BIOS "flashed". Volgens mij wordt je volgende topic iets over een "dood" moederbord.
Dat had ik dus al voor hem gedaan :( en volgens zijn biosstring is het een Vtech moederbord, dus moet hij op de site van Vtech kijken om te zien of er een biosupdate voor zijn moederbord is.

Wat is het merk en type van je moederbord? Als je dat niet kan vinden kan het zijn dat je een Oem=PC-chip moederbord hebt en dan moet je Vtech mailen of er nog een biosupdate voor dat moederbord is, want waarschijnlijk staat het bord dan niet op de site van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delange|IA
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-08-2002

Delange|IA

de Hagenees

De fabrikant van je mobo is pc_partner, maar waarom kijk je los van alle coderingen niet even in je pc_kast, wat heel verhelderend kan werken. Coderingen en bijbehorende fabri-kanten zie www.phoenics, waarin Award is opgegaan. Omdat ik met hetzelfde bijltje heb gehakt geef ik je de goede raad om naar de site www.unicore.co.uk te gaan, omdat die de BIOS chip geflasht en al leveren voor 43 Engelse ponden. Daarenboven is de BIOS flash v.d. fabrikant van je mobo meestal slechts een oude update, terwijl die van unicore een echte upgrade gaat worden, zodat je HD's van meer dan 8,2 Gb kunt gaan installeren, plus EIDE i.p.v. IDE. Los van het gevaar van flashen. Meer informatie wil ik zonodig naar je emailen. 8)

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delange|IA

Delange|IA

de Hagenees

Klen fautje, bedank: www.biosupgrade.co.uk i.p.v. www.unicore.co.uk , www.unicore.com kan wel. De site van pc_partners is: www.pcpartner.com, kijken onder sitemap. _/-\o_

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie direct aan de bios string dat het een Pentium Socket7 mobo met Intel 430TX chipset is. Zoek achter dan naam van het mobofabrikant, dat kan op de laatste slot (isa in jouw geval) staan, anders op het mobo zoeken tot je iets vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BIOS flashen doe je niet zomaar.. Dus vertel maar even wáárom je je BIOS wil flashen :?
Misschien dat het probleem dan met een heel andere -en voor jou waarschijnlijk veel veiligere- oplossing om te zeilen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Laatst online: 22:34

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ah, een bordje uit een Laser Computer (of ShiTec) gefabriceerd door PcPartner
Idd een TX bordje met een smc669 I/O chip. Op het bord is vast een nummer te vinden in de trend 35-8xxx-xx
Indien zo kan je idd bij www.pcpartner.com op zoek gaan naar de laatste bios. Zoek je die om grote harde schijven te herkennen kan ik je nu al zeggen dat dat niet gaat lukken.
Maar ik ken iemand daar op de ontwerpafdeling en kan eventueel bij hem naar een latere bios vragen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ShiTec computer jah, ik wil de BIOS flashen omdat ik de processor wil overclocken en ik kan dat niet via moederbord zelf, ik heb geen boekje van het moederbord. Ik kijk nog ff op de door jullie genoemde sites. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oh? Een BIOS update moet dat verhelpen? Als het je al niet lukte via moederbord en/of BIOS, dan zou ik er maar niet op rekenen dat een OEM fabrikant zulke overklokopties alsnog toevoegt aan een latere BIOS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 21:37
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 12:33:
Ik heb een ShiTec computer jah, ik wil de BIOS flashen omdat ik de processor wil overclocken en ik kan dat niet via moederbord zelf, ik heb geen boekje van het moederbord. Ik kijk nog ff op de door jullie genoemde sites. Bedankt!
De Award V4.51 PG kan weinig aan je klok frequenties doen :), het zit echt in het board. Ik heb zelf ook een tx met een 400 mhz er op , maar dat moest ik allemaal met jumpers instellen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ALs ik BIOS upgrade, kan hij het dan nog niet? Ik weet dat deze versie het niet kan. Staat er anders iets over die jumpers op internet. Ik ben namelijk mijn boekje van het moederbord kwijt of ik heb hem nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 21:37
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 13:56:
ALs ik BIOS upgrade, kan hij het dan nog niet? Ik weet dat deze versie het niet kan. Staat er anders iets over die jumpers op internet. Ik ben namelijk mijn boekje van het moederbord kwijt of ik heb hem nooit gehad.
Goed, meeste moederboarden hebben hun hele jumper configuratie op het board geprint :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delange|IA

Delange|IA

de Hagenees

Er zijn door pc_partner slechts twee mobo's uitgevoerd met een 430 TX chipset en dat zijn baby AT boardjes: TXB820DS & -830DS, zie www.pcpartner.com/product-POUT.html#tx.
Heb je in ieder wat meer algemene informatie over je mobo.
De BIOS Update with User Manual, die je wilt downloaden is te vinden: onder i430TX, zie www.pcpartner.com/bios/intel.htm
Kijk voor de zekerheid toch even onder de motorkap ter controle van type mobo.
Ben het met de anderen eens dat deze BIOS update en zelfs een volledige upgrade weinig soelaas zal bieden bij het overklokken en dat je toch hard een uitgebreide mobo manual van pc_partner nodig zult hebben om op een veilige en verantwoorde manier a.d. gang te gaan. 8)7

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Laatst online: 22:34

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ehm, pcpartner heeft er veel meer gemaakt met een TX chipset :) (jaren met ze gewerkt)
Als je de BIOS gaat flashen let dan goed op die I/O chip !!!
Doe je de verkeerder is de kans groot dat je geen floppy en poorten meer hebt.

En idd, de BIOS doet niet veel, alles is nog jumper s op dat ding !

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1