Hoe nic speed (mode 10/100mbit) meten?

Pagina: 1
Acties:

• Skoenoe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-10-2023
Ben eigenlijk op zoek naar een klein! programmaatje die de link-snelheid meet van netwerkkaart op het netwerk. Het moet dus aangeven: 10Mbit of 100Mbit
Het shareware spul wat ik allemaal heb gezien,..kan eigenlijk teveel. En moet! je met veel poega installeren

iemand een idee? :?

• buum
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01 16:54

buum

Wie? Ik?

OS? Onder Windows 2000 kun je het nl. gelijk zien aan het link-icon in de tray. Onder Sun kun je het zien met ndd, onder linux met ifconfig (geloof ik). Of wil je het echt benchmarken?

Ik heb gisteren geprobeerd appels met peren te vergelijken... EN DAT GING HEEL GOED!!!

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-01 20:00
Neem aan dat ie ook de duplex instelling wil kunnen zien, en die staan er niet bij.

• Skoenoe
Hoef geen duplex of benchmark. Het gaat gewoon om win98 pc's. Bij 3com kaarten heb je diagnose software, en tevens een lampje bij achter op de kaart. Bij realtek kaarten heb je dat niet.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:01

Jimbolino

troep.com

moo.dll in mirc, die geeft het ook aan...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Convoy

g44p

Verwijderd

Mijn 3Com Switch geeft dat zelf al aan, kost geen CPU/RAM power, staat mooi op mijn monitor en conflicteerd met geen enkele software of OS.

Je kan natuurlijk ook een kabeltester ertussen hangen...

• Skoenoe
als je met meerdere switchen/hubs werkt die niet centraal staan wordt het wat moeilijker. Inmiddels heb ik proggie sisoft sandra pro, en deze meet netjes de bandbreedte

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:59
ge nemen een bestand van 20mb.... ge stuurt dat naar de andere pc.. ge neem t de tijd op... is de tijd sneller als 15 sec dan zit ge op 100mbit :)

https://wren.co/join/Devian

Pagina: 1