Hallo, ik ben aan het oefenen voor een tentamen Java, maar ik kom niet uit de volgende (recursie) opgave.
Vraag a) Wat wordt er op het scherm afgebeeld als in een method van een client de volgende statements worden uitgevoerd:
Moet ik hier nu de array int[] list met alle waarden in het array int[] ar zetten? Hoe kom ik tot een link tussen de arrays? Ik heb echt geen clue hoe ik moet beginnen. Verdere subvragen gaan dieper op de method in, zoals het herschrijven naar een for of while loop. Wie kan me een hint geven om deze opgave op te lossen? Wel rekening houdend met mijn Beginner-Level in Java?
Alvast bedankt.
Edit: typo 0 --> 1 veranderd
code:
1
2
3
4
5
6
| public class Model {
public int calculation (int[] ar, int i){
if (i==1) return ar[i-1];
else return ar[i-1]+ calculation(ar, i-1);
}
} |
Vraag a) Wat wordt er op het scherm afgebeeld als in een method van een client de volgende statements worden uitgevoerd:
code:
1
2
3
| Model model= new Model();
int[] list ={2,4,6,8,10,12,14,16,18,20};
System.out.println (model.calculation(list, list.length)); |
Moet ik hier nu de array int[] list met alle waarden in het array int[] ar zetten? Hoe kom ik tot een link tussen de arrays? Ik heb echt geen clue hoe ik moet beginnen. Verdere subvragen gaan dieper op de method in, zoals het herschrijven naar een for of while loop. Wie kan me een hint geven om deze opgave op te lossen? Wel rekening houdend met mijn Beginner-Level in Java?
Alvast bedankt.
Edit: typo 0 --> 1 veranderd