misschien domme vraag (php en mysql)

Pagina: 1
Acties:

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
hoi ik heb nu een redelijke site voor mezelf, en die draait op mn eigen server (win2000 server) maar na 1 a 2 weken moet die server gereboot worden. Vanwege dat hij helemaal dichtslibt als het ware

ik kon er maar niet achter komen waarom dit was, maar op mn vakantie kreeg ik opeens een ingeving, ik kwam erachter dat op mn site, ik nergens de mysql verbinding ( mysql_connect(); ) weer sluit, is dit erg?

• PTBoy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:19
volgens mij wordt dat vanzelf gesloten als je script eindigt...

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Mwah, zou niet voor een geheugenlek moeten zorgen. Slibt hij dicht qua geheugen? Check dan: [rml]chem in "[ Design Pattern] Elke class beschikbaar "[/rml] eens.

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Entity

9000rpm

Als het goed is, wordt na het parsen van de PHP file de mysql connectie automatisch weer afgesloten, dus ik denk niet dat dit het probleem is.

Edit: hmm, PietM was me voor :z

• M4RTiN
jammer ik dacht hierdoor het te kunnen oplossen, want na een paar weken issie zo vast als een huis en dat vind ik toch niet moeten kunnen op een server

dan maar FreeBSD erop ... dat bevalt me ook best!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ja dat wordt gesloten, het is wel netjes natuurlijk om het zelf te sluiten (evenals je resultsets te free-en)

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
M4RTiN schreef op 08 augustus 2002 @ 15:37:
jammer ik dacht hierdoor het te kunnen oplossen, want na een paar weken issie zo vast als een huis en dat vind ik toch niet moeten kunnen op een server

dan maar FreeBSD erop ... dat bevalt me ook best!
Euh, wie zegt dat het aan het OS ligt? De kans is groot dat het aan PHP ligt hoor :)

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:19
Er wordt zo hier en daar in de docs van php en apache gesproken over het bewust restarten van de webserver i.v.m. mogelijke memory-leaks. Hierbij worden zelfs richtlijnen genoemd van 1 keer per dag.

Het is nu eenmaal zo dat php zelf geheugen kan lekken en dat bepaalde extensies dat in sommigegevallen ook doen. Op zich zou het niet horen idd., maar 't is nu eenmaal zo ;)

Verwijderd

PietM schreef op 08 augustus 2002 @ 15:34:
volgens mij wordt dat vanzelf gesloten als je script eindigt...
Is het niet zo dat je connectie pas na een aantal (milli)seconden gesloten wordt als hij niet meer gebruikt wordt?? Dus niet aan het einde van je script....

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 21:52
Hmm dit is interressant, heb zelf een server draaien die om de twee weken crasht.... Dacht zelf dat het aan die securitybug lag van Apache, ook vanwege de errorlogs :/ Kan meneer topicstarter even zijn error.log laten zien op het stukje wanneer apache crasht? Daar staat soms hele handige info in ;)

• M4RTiN
het kan zijn dat ik vanavond bij mn vriendin slaap enzo

dus dan post ik dat morgen wel ff! :)

edit: btw. de server waarom het gaat staat wel in mn sig!
Pagina: 1