Toon posts:

[Delphi] Tgrid een zoekfunctie uitzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag ik heb een facturerings programma en als ik een Query aan een Grid hang en vervolgens op een veld klik B.V. BTW dan komt er in het veld een pijl naar beneden te staan , als ik daarop klik krijg ik alle bijhorende BTW waarden te zien uit de hele tabel.

dat is niet zo erg maar als ik dan een van die waarden aanklik dan veranderd de hele row naar die gegevens die bij de row van de nieuwe btw waarde horen.

hoe kan ik deze automastische zoek functie uitzetten ? ik wil niet dat wanneer ik er op klik er een lijst komt.

ik werk met access 2000 en delphi pro 6

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 21:58

Delphi32

Heading for the gates of Eden

TDBGridOptions in de Help nakijken. Met dgEditing := False moet je al een heel eind kunnen komen.

Verwijderd

Topicstarter
het veld moet werk bewerkt kunnen worden... maar er mag alleen een nieuwe waarde ingevuld kunnen worden.... niet met de zoek functie.

• Delphi32
  • Laatst online: 31-08 21:58

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Ik heb sterk de indruk dat de betreffende kolom een Lookup field is, anders kan ik die dropdown niet verklaren. En als het een lookup field is, dan wordt het vrij lastig om zomaar nieuwe waarden in te laten typen. De dropdown verschijnt alleen als er aan het TField een lijst gekoppeld is met mogelijke waarden. Je moet dan dus in ieder geval de lookup-koppeling weghalen, en zorgen dat je TField (TStringField) in een bewerkbare dataset zit.

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Je kan met verschillende Events op je Table/Field er voor zorgen dat alleen de door jouw goedgekeurde waarden gepost worden.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher