Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42573

Topicstarter
Ik heb zonet uit nostalgie een paar spelletjes uit de oude doos installed op mijn PC die momenteel Windows XP draait. Ik heb zeker een 10-tal spelletjes geprobeerd (waaronder sensible world of soccer), maar geen enkel spel wil draaien. Het spel start wel op, maar dan zie ik enkel een zwart scherm, en het ledje van mijn HD-activity blijft knipperen.
Enkele maanden geleden heb ik dezelfde spelletjes gespeeld op hetzelfde systeem, maar toe draaide ik nog ME. Ik heb al geprobeerd om de spelletjes te draaien door de compatibility mode te veranderen, maar dat helpt niet.
Weet er iemand wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digit7722
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

boot diskette maken ?

You can't free a fish from water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tja, dat kan ik idd proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Helaas zullen vele DOS spellen niet werken onder XP. Me, net als de andere 9x varianten zijn gebasseerd op DOS, terwijl er geen regel DOS in de NT versies zit.

Met wat geluk werken vele DOS progs wel, maar sommigen gaan gewoon niet. Zie ook de andere topics over DOS spellen onder XP/2k/NT die nu nog in de topiclijst staan :)

Edit: bootdiskette in combinatie met een kleine FAT of FAT32 partitie, of dualbooten naar DOS werkt wel ja.

En Adbandonwarez bestaat niet - het zijn progs die simpelweg niet meer verkocht worden maar waar nog wel copyright op zit ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb hiervoor een tweede PC'tje met (P133i) ingericht met Windows 98 en een SoundBlaster 16

DOS games worden nauwelijks ondersteund door op NT-technologie gebaseerde OSsen. Ook nieuwere PCI geluidskaarten gaan niet werken tenzij je er een SB emulator tussenzet.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[quote]F_J_K schreef op 08 augustus 2002 @ 14:42:

Edit: bootdiskette in combinatie met een kleine FAT of FAT32 partitie, of dualbooten naar DOS werkt wel ja.
[quote]

Hoe maak ik zo'n bootdisk met FAT of FAT 32 partitie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
www.bootdisk.com <--- kijk daar eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Anoniem: 42573 schreef op 08 augustus 2002 @ 14:48:
Hoe maak ik zo'n bootdisk met FAT of FAT 32 partitie :?
Maak een w98 bootdiskettte, of download er eentje van www.bootdisk.com
edit:
ik ben traag

Met dat FAT partitie doelde ik er op dat, als je NTFS gebruikt onder Windows XP, je de harde schijf net kan benaderen vanuit DOS.

Als je dus toch gebruikt wilt maken van een harde schijf (omdat ook DOS spellen vaak niet op diskette passen), zal je dus een kleine partitie moeten aanmaken (bijvoorbeeld met partition magic als je de huidige iets kleiner moet maken). Deze nieuwe partitie formatteer je als FAT of FAT32. Een paar honderd meg is zat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30723

lolbroek.

Abondonware bestaat niet. Het is nu nog net zo illegaal als het 8 jaar geleden was. Sensible was trouwens niet echt leuk. Te kleine poppetjes en fifa 1 was toen ook net uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 30723 schreef op 08 augustus 2002 @ 15:19:
lolbroek.

Abondonware bestaat niet. Het is nu nog net zo illegaal als het 8 jaar geleden was. Sensible was trouwens niet echt leuk. Te kleine poppetjes en fifa 1 was toen ook net uit.
de sensible soccer reeks is de beste voetbalreeks die ooit gemaakt is ! Zeker in vergelijking met fifa 1 ! De gameplay is veel realistischer, de teams zijn waarheidsgetrouw, de career mode is onovertroffen, noem maar op.

Dit echter geheel terzijde.
Pagina: 1