systeem traag bij cd's branden?

Pagina: 1
Acties:

• syllaz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03 09:04
Gisteren eindelijk een nieuwe cd writer gekocht .. een lite-on 40X12X48 :*)

Dus gelijk als een gek cd's gaan fikken, maar tijdens het branden wordt me systeem onwijs traag. Het branden gaat supersnel, maar als je ff gaat internetten loopt het als dikke poep! Komt dat nou omdat die writer veel resources van je systeem vraagt? (bij 32x branden)
Ik heb altijd met een Iomega Zipcd gebrand (usb 4x) en daar kon ik lekker bij doorwerken .. nu dus niet meer :(

systeem:
Abit KG7-raid, XP1700+
3x 256 DDR
Maxtor 40 gig (IDE 1 master)
52x cd rom (IDE 2 master)
40x writer (IDE 2 slave)

Verwijderd

32x branden vergt nogal wat hd activiteit, net zoals internetten, je harddisk is nu de bottleneck geworden.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

van alles je dma aanstaan :?
en als je de cd-rom en de brander omdraaid :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

40 speed = wel mooi 6 mb/sec (correct me if i'm wrong) en das best een hoop data verkeer... zeker als je je brander ook nog eens op het zelfde IDE kanaal hebt aangesloten als je harde schijf of de andere bron (cd-rom speler)

Ik heb een klein beetje hetzelfde met een AMD Atlon 1gh met een plextor 40x12x40 (deze eet gelukkig wel iets minder recources dan een lite-on). Maar ik merk ook wel dat mijn pc wat minder snel word, zeker bij een audio cd (die ook lekker op 40 speed gaan :))

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2002 14:42 . Reden: typo ]

Verwijderd

branden heeft een cpu gebruik van 100%.. vindt het niet echt gek.......

• syllaz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03 09:04
Ik had al zo'n vermoeden. Nou ja, die cd's zijn nu toch zo klaar dus kan ik wel ff wachten.
Misschien wordt het toch eens tijd om een extra hd'tje erbij te kopen en die raid controller es te gaan gebruiken ;)

Verwijderd

heeft geen zin.......
het gaat er om dat de cpu op 100 procent draait...

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Brander heeft geen CPU gebruik van 100%, tenminste niet als je DMA aan hebt. Mocht je DMA al aan hebben dan wil het soms ook helpen om DMA uit te zetten. Normaal gesproken moet je met jouw processor ongeveer +/- 5% CPU gebruik hebben met je brander. Gezien je problemen lijkt het zeer grote kans een DMA probleem te zijn...

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Verwijderd

ik heb dezelfde brander en hetzelfde probleem. Mijn CPU is zeker geen 100% belast en mijn harddisks merken die 6mb/s echt niet. Ik zal mijn DMA settings ook eens ff checken

Verwijderd

leg dat me eens uit dat ik tijdens het branden een cpu gebruik heb van 100% met dma aan...??? Hoe kan dit dan...?? ik zie dit heel veel bij verschillende bakken....

Verwijderd

Bedoel je niet gewoon 100 % prioriteit ipv gebruik ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 00:54:
Bedoel je niet gewoon 100 % prioriteit ipv gebruik ?
hoe bedoe je dit dan...?

Bedoel je dat je bv: Nero een prioriteit van 100% geeft

Maar waar vindt ik dit in Nero om dit te veranderen..???

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 11:40:
[...]

hoe bedoe je dit dan...?

Bedoel je dat je bv: Nero een prioriteit van 100% geeft

Maar waar vindt ik dit in Nero om dit te veranderen..???
Kan volgens mij enkel in Win NT, 2000 of XP. je doet ctrl alt del en gaat dan naar het betreffende process(nero) en geeft dat een andere prioriteit.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik kick even want ik vind t bizar raar, heb er al veel over geprobeerd op te zoeken.
Heb zelf een Lite-On 40/12/48, icm een Athlon XP 2000+, 512 MB DDR en een 60 GB 7200 RPM U100 HD van WD.
Als ik ga branden in XP met Nero wordt mn systeem bagger traag, kan helemaal niets proberen want dat gaat met de snelheid van een schildpad. Mn CPU usage varieert van 3 tot 7 procent maximaal. Via drivers zijn geinstalleerd en mn brander staat op Multi-Word DMA 2.
Iemand nog tips dan?
(Brander staat als slave op mn sec. IDE kanaal, naast mn Creative DVD speler).

[ Voor 8% gewijzigd door Exorcist op 13-02-2003 11:58 ]

Verwijderd

hmmmm, ik heb blindwrite en daarbij de bijbehorende patin-couffin engine geinstalleerd, sindsdien heb ik geen lomp gebruik meer..

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-03 22:51
Het maakt natuurlijk ook nogal wat uit wát je aan het branden bent.
Zet je gewoon data direct over van je harde schijf (of van een andere cd)? Of brand je mp3tjes weg als .cda?

Want in dit laatste geval moet je processor best hard rekenen om de bestanden te converteren, en dus zal alles trager gaan omdat er -veel- minder rekenkracht over is voor andere dingen...
In het andere geval zal het niet veel uit mogen maken of je aan het branden bent volgens mij.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

WhiskyPhreak schreef op 13 February 2003 @ 12:12:
Het maakt natuurlijk ook nogal wat uit wát je aan het branden bent.
Zet je gewoon data direct over van je harde schijf (of van een andere cd)? Of brand je mp3tjes weg als .cda?

Want in dit laatste geval moet je processor best hard rekenen om de bestanden te converteren, en dus zal alles trager gaan omdat er -veel- minder rekenkracht over is voor andere dingen...
In het andere geval zal het niet veel uit mogen maken of je aan het branden bent volgens mij.
Ik brand vrijwel altijd een image vanaf mijn HD naar cd. Ik laat dus eerst een cd (audio, data) inlezen naar HD en vanaf HD naar CD.
Dan nog is in beide gevallen CPU belasting max. 7 % zoals ik zei, dus daar kan het niet aan liggen.
Pagina: 1