[TNT2] Quake engine draait niet

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Ik heb een tijdje geleden voor m'n oude Pentium 2 300MHz een TNT2 M64 PCI kaart gekocht met 32 MB. (ik had eerst een voodoo 1...) De kaart werkt prima op mijn pc behalve op spellen die gebaseerd zijn op de Quake 1, 2 of 3 engine. Als je zo'n spel opstart krijg je een grijs beeld en daar blijft ie op hangen, de enige optie is resetten. Ik heb de TNT 2 kaart bij Erik1 getest en daar doet de kaart het wel in quake gebasseerde games, het is het zelfde soort systeem als ik heb, een Pentium 2 300Mhz met 128 MB ram. Ik heb nu een S3 Savage 4 kaart geleend van Erik1 en op die kaart doet alles wel, alleen niet erg stabiel... Hoe kan mijn TNT2 kaartje het weer goed doen??? Mijn specs zijn:

Pentium II 300MHz
128MB RAM
PCCHIPS M729 Mobo
TNT2 M64 32MB PCI
200W AT voeding
en nog wat gerei, maar dat is niet relevant

De andere PC waar de kaart het wel doet is precies het zelfde maar dan met een Intel AL440LX mobo en een ATX voeding.

Grolsch Royce!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Trekt die TNT2 niet teveel stroom uit je PCI poort?

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wekkel schreef op 08 augustus 2002 @ 14:37:
Trekt die TNT2 niet teveel stroom uit je PCI poort?
Nee, dat denk ik niet, anders zouden andere spellen het ook niet doen, het is alleen bij spellen gebaseerd op de quake 1 2 of 3 engine zoals sof1 en 2 ed..

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Is het dan OpenGL wat de boosdoener is?

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Dit is een redelijk bekend verschijnsel. Voor Windows 98 kun je een OpenGL driver downloaden - deze lostte bij bij mij in het verleden de problemen op, kijk daarvoor ff op http://www.glsetup.com/ .

Geef mij maar een Warsteiner.

• Erik1
  • Niet online
Knakker schreef op 08 augustus 2002 @ 14:47:
Dit is een redelijk bekend verschijnsel. Voor Windows 98 kun je een OpenGL driver downloaden - deze lostte bij bij mij in het verleden de problemen op, kijk daarvoor ff op http://www.glsetup.com/ .
Dat zou het kunnen zijn, op mijn PII staat namelijk Windows XP en op die van hem staat dacht ik 98 (XP/2K wilde iig niet goed lopen) Ik heb het ding nu hier liggen en hem even tijdelijk mijn Savage4 AGP gegeven, die doet het wel goed maar hij zegt dat de pc nu veel vaker vastloopt :? Maar ik heb geen PC met win98 dus dat moet ik dan een keer bij hem testen :)

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Knakker schreef op 08 augustus 2002 @ 14:47:
ja maar wat te doen al sje Xp/2000 hebt ?!

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

• Erik1
  • Niet online
K1n9_N01z3 schreef op 08 augustus 2002 @ 15:29:
[...]
Dat heeft hij niet, hij heeft 98, ik denk dat het daarom wel werkt op mijn oude PII en niet op die van hem, ik heb nu ff die glsetup gedownload, die brand ik ff op een cd en als hij er weer is dan ga ik ff daarheen en install ik die openglsetup, om te kijken of het dan wel werkt :Y)

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Met mijn vorige videoplank (Ook TNT2) en Windows 2000 had ik dat probleem (Quake 3) alleen als ik zo'n "geleakede" Detonator driver installeerde... Wanneer ik der een officiële detonator overheen donderde deed ie 't weer normaal.

Mijn conclusie: Haal even Detonator 23.11 ergens vandaan en installeer die, 90% kans dat je dan gewoon kan gamen :)

GLSetup is volgens mij alleen voor als de standaarddrivers van je (oude) videokaart GEEN OpenGL ondersteunen, voor mijn oude Voodoo 1 had ik bijvoorbeeld GLSetup nodig om Quake 3 te spelen, maar voor de TNT2 met elke willekeurige Detonator lijkt het me overbodig...

Verder is het zo dat GLSetup alleen voor Win9x\ME beschikbaar is, dus ben benieuwd hoe ik ooit zal moeten quaken met diezelfde Voodoo 1 onder Win2k :)

Maar goed die Voodoo 1 ligt nu ergens in een lade als reservekaart zal ik maar zeggen.

Hoi

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Mijn pc doet nog steeds niet op quake games. GL Setup heeft niet geholpen en detonator drivers ook niet (ook 23.11). Ik krijg nog steeds een grijs beeld en kan ressetten. Op de Savage 4 kaart deed ie het wel maar niet stabiel. De TNT2 kaart is in een andere pc getest en deed daar wel goed. Op andere games doet de kaart wel goed.

Grolsch Royce!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
kan iemand mij helpen?

Grolsch Royce!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik denk toch nog aan een stroomprobleempje. Probeer er eens achter te komen wat voor PCI sloten je hebt in je plank (2.0 of lager).

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Het kan geen stroomprobleem zijn want in ELK ander spel doet de kaart wel goed alleen niet in quake gebaseerde games. En zeg nou zelf, als een TNT2 Quake 1 niet kan opstarten...

Grolsch Royce!

Verwijderd

windows al op nieuwe geinstalleerd?
dat zal de enigste optie zijn voor je

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
ja al 2 X, heeft geen effect gehad.

Grolsch Royce!

Verwijderd

welke spellen doen het wel? Als die spellen minder zwaar zijn voor je systeempje, kan het wel a de stroom liggen.

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
De spellen
Red Faction, Duke Nukem Manhatten Project, Aliens vs Predator 2, No one lives forever en al het andere wat ik heb getest, alleen quake gebasseerde games doen niet.

Grolsch Royce!

Verwijderd

K1n9_N01z3 schreef op 08 augustus 2002 @ 15:29:
[...]

dan haal je een nieuwe videokaart :X

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

onzin ik heb minstens 2 jaar met Windows 2000 en een TNT2 gedraaid, eerst met een Celeron 466@525 en later met een Celeron 700@788... (nadat er een Asus V8440 in is gekomen werd de pc echter te warm waardoor ik hem op 700 MHz moest zetten) en dat werkte dus perfect met Quake 3 gebaseerde spellen, mits ik niet van die gelekte detonator drivers erop zette, wanneer ik dat deed, gebeurde precies hetzelfde als waar Paddo last van heeft |:(

SuperPaddo je moet ff de advanced settings van je plank bekijken en dan onder Direct3D/OpenGL iets met 'uniform' erin uitvinken, ik geef je 40% kans dat het dan wel werkt :{

Hoi

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Werkt GL Excess wel?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Ik gebruik geen gelekte detonator of wat dan ook, de gewone vresie ervan, ik zal eens zoeken op uniform. Weet mischien iemand waar ik dit presies kan vinden?

Grolsch Royce!

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

eigenschappen van je bureaublad, Instellingen >> Geavanceerd >> De eerste tab van je GeForce pakken >> Aanpassen

en dan zou het ergens onder de tab OpenGL of Direct3D moeten staan :P

Hoi

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
daar staat echt niks over ''uniform'' hoor.

ps ik heb een TNT2 geen GeForce. Geforce zit alleen in mn nieuwe(re) pc.

Grolsch Royce!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

SuperPaddo schreef op 15 augustus 2002 @ 11:14:
daar staat echt niks over ''uniform'' hoor.

ps ik heb een TNT2 geen GeForce. Geforce zit alleen in mn nieuwe(re) pc.

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
ben aan het downen, duurt nog een kwartier op mijn modem... 3.16 mb.
Weet iemand hoe je precies dat uniform gedoe uitzet?

klaar met downen. Ik geef morgen bericht of GLexces werkt.

Grolsch Royce!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
IK heb het vast getest, GL excess doet NIET. Het progje reageert niet meer. Ik klooi er nog even mee en mischien krijg ik het dan aan de praat maar nu doet het niet, quake gebruikt toch ook glide? dit kan mischien de reden zijn, morgen meer nieuws.

Grolsch Royce!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

SuperPaddo schreef op 15 augustus 2002 @ 20:11:
IK heb het vast getest, GL excess doet NIET. Het progje reageert niet meer. Ik klooi er nog even mee en mischien krijg ik het dan aan de praat maar nu doet het niet, quake gebruikt toch ook glide? dit kan mischien de reden zijn, morgen meer nieuws.
Nee, OpenGL. Maar nu weten we dat het niet aan quake ligt maar dat OpenGL het gewoon niet doet.

Check je windhoos\system dir. Opengl32.dll in da house?

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
ja, bestand aanwezig.

Grolsch Royce!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Hoe kan OpenGL het goed doen? Ik heb het al tig keer geinstalleerd. Ook De Nvidia Detonator drivers. Ik wil voor games over mijn LAN wel dat het werkt. Thuis heb ik ook nog een celleron 300mhz met AGP TNT2 M64 en daar loopt alles wel goed.

Grolsch Royce!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

SuperPaddo schreef op 16 augustus 2002 @ 21:18:
Hoe kan OpenGL het goed doen? Ik heb het al tig keer geinstalleerd. Ook De Nvidia Detonator drivers. Ik wil voor games over mijn LAN wel dat het werkt. Thuis heb ik ook nog een celleron 300mhz met AGP TNT2 M64 en daar loopt alles wel goed.
Flikker OpenGL32.dll eens weg (shift-del) en install some detonators..

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

All I can say is, Quake 1/2/3 draaiden gewoon goed in m'n P3 500 met TNT2 (AGP), zonder aan m'n opengl32.dll te moeten prutsen of zo. Gebruikte wel de 3.68 detonators onder Windows 98, die waren de snelste.

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
W3ird_N3rd schreef op 16 augustus 2002 @ 22:04:
[...]

Flikker OpenGL32.dll eens weg (shift-del) en install some detonators..
Ik heb OpenGL opnieuw geinstalleerd en toen vroeg openGL of hij over nieuwere bestaande drivers heen mocht installeren, ik koos voor ja en toen deden quake gebasseerde games! Toen ik echter Red Faction probeerde deed dat spel niet, het moest detonator 6.0 of hoger hebben geloof ik. Ik installeer 29.xx en quake gebaseerde games doen weer NIET. Hoe kan dit? Screwt Nvidia mijn OpenGL?

(Toen ik openGL32.dll wegdeed kreeg ik de melding dat opengl niet was gevonden. Detonators opnieuw installen hielp daarvoor niet.)

Grolsch Royce!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

SuperPaddo schreef op 19 augustus 2002 @ 20:11:
[...]

Ik heb OpenGL opnieuw geinstalleerd en toen vroeg openGL of hij over nieuwere bestaande drivers heen mocht installeren, ik koos voor ja en toen deden quake gebasseerde games! Toen ik echter Red Faction probeerde deed dat spel niet, het moest detonator 6.0 of hoger hebben geloof ik. Ik installeer 29.xx en quake gebaseerde games doen weer NIET. Hoe kan dit? Screwt Nvidia mijn OpenGL?

(Toen ik openGL32.dll wegdeed kreeg ik de melding dat opengl niet was gevonden. Detonators opnieuw installen hielp daarvoor niet.)
Op het moment dat quake-based games het wel doen save je die Opengl32.dll ergens anders naar toe (voor mijn part op je desktop) en install je die nieuwere detonators, dan zet je die gesavede Opengl32.dll terug...

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
okee, ik zal het proberen ;)

Grolsch Royce!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Okee, dit werkt dus niet, dit betekend dat ik alleen quake/glide spul kan draaien als ik opengl eropnieuw opzet en als ik een andere game wil draaien dan moet ik weer detonators installen, toch? Kan dit niet op een makkerlijke manier? :P

Grolsch Royce!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
*schopje*

Wil ook wel ff weten hoe ik een OpenGL-based spel aan de praat krijg in winXP ... Of is een nieuwe videokaart de enige oplossing ?! Neen toch ?

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Blizard schreef op 22 augustus 2002 @ 11:21:
*schopje*

Wil ook wel ff weten hoe ik een OpenGL-based spel aan de praat krijg in winXP ... Of is een nieuwe videokaart de enige oplossing ?! Neen toch ?
Zeg eerst maar wat voor videokaartje je hebt.

(Hoe kan OpenGL het bij mij goed doen? zie mijn vorige bericht)

Grolsch Royce!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb eveneens een TNT2, en het is inderdaad blijkbaar kiezen tss opengl games of de andere games, .. beiden samen lijkt niet te werken ?

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
klopt :) helaas. Iemand wel een leuk idee hier?

Grolsch Royce!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Eigenlijk had je beter een gf2mx200 gekocht, stukje sneller en nix/wauwelijks duurder.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

corpseflayer schreef op 23 augustus 2002 @ 21:22:
Eigenlijk had je beter een gf2mx200 gekocht, stukje sneller en nix/wauwelijks duurder.
Een geweldig nutteloze opmerking moet ik zeggen "had je maar een andere moeten kopen".

Een gf2mx200 zuigt keihard, daar zou ik de €35 die je ervoor moet neertellen tegenwoordig nooit meer voor willen betalen, ik heb al zo'n ding gehad (en ja, ik heb er meer voor betaald volgens mij :(). Een Viper 2 met S3 Savage 2000 chip heb je al voor €25 bij de goedkoopste winkel @ pricewatch (prijs staat verkeerd in pricewatch, check winkel maar). Dan heb je tenminste een kaart die niet zuigt, en ook nog z'n mannetje staat in 3D.

Dit stukje is getikt door een tevreden Savage2000 gebruiker ja :P

En voor 38 Euro kun je anders een Club3D ATI Rage Pro / Expert 2000 32MB krijgen, iets langzamer en duurder, maar in ieder geval beter dan zo'n MX200 :)

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Ik moet wel een PCI kaart hebben want volgensmij is de AGP op mijn mobo ral. Ik heb er al een AGP TNT2M64 32mb kaart ingehad en die liep in elke direct 3d toepassing vast. Ik heb er ook een S3 Savage4 ingehad en die liep ook in spellen geregeld vast. Dit kan ook toeval zijn. Waar ik ook nog mee in mn maag zit is dat op een celleron 300MHz bij ons thuis ook een TNT2 M64 32mb inzit en dat glide daar goed doed, het enige verschil is dat die kaart AGP is.

Grolsch Royce!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

SuperPaddo schreef op 25 augustus 2002 @ 17:54:
Ik moet wel een PCI kaart hebben want volgensmij is de AGP op mijn mobo ral. Ik heb er al een AGP TNT2M64 32mb kaart ingehad en die liep in elke direct 3d toepassing vast. Ik heb er ook een S3 Savage4 ingehad en die liep ook in spellen geregeld vast. Dit kan ook toeval zijn. Waar ik ook nog mee in mn maag zit is dat op een celleron 300MHz bij ons thuis ook een TNT2 M64 32mb inzit en dat glide daar goed doed, het enige verschil is dat die kaart AGP is.
Koop een Voodoo 5 5500 >:) daar is een pci versie van ja... als je hem al ooit vind is ie stervensduur, maar hij bestaat wel :P

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
W3ird_N3rd schreef op 26 augustus 2002 @ 00:27:
[...]

Koop een Voodoo 5 5500 >:) daar is een pci versie van ja... als je hem al ooit vind is ie stervensduur, maar hij bestaat wel :P
Hij is niet te vinden in de pricewatch :'( . Enige schatting hoe duur dat ding is?

Grolsch Royce!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

SuperPaddo schreef op 27 augustus 2002 @ 11:07:
[...]

Hij is niet te vinden in de pricewatch :'( . Enige schatting hoe duur dat ding is?
Die staan niet meer in de pricewatch :P

Die moet je in V&A zoeken, en voor de AGP versie willen mensen meestal al 90 Euro hebben :X

Zal nog wel ff duren voor er een PCI versie voorbij komt.. Ik gok trouwens dat je alle Voodoo 5 5500 PCI kaarten in Nederland op 1 hand kunt tellen :P (of er moeten er ergens nog een hoop in een wazig magazijn liggen..)

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Mischien een beetje laat om nu te reageren, maar ik heb de oplossing gevonden dankzij user Erik1: in de bios stond iets in de trend van: "Asign IRQ to AGP" ofzoiets op uit. Dit hebben we aan gezet en daarna draaide alles wel goed! Hierdoor loopt windows 2000 ook op dat systeem (is inmiddels van mn zusjes), deze deed hierdoor ook niet.

Grolsch Royce!

Verwijderd

Het is nooit te laat als je er anderen mee helpt :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Handig voor toekomstig zoekende users idd :)

Maar om verdere (waarschijnlijk nutteloze) reacties tegen te gaan gaat het topic bij deze wel dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.