Toon posts:

Welke TVkaart met perfecte prestaties en geluid!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag aan de multimedia freaks..

welke kaart moet ik kopen als ik prefectr tvbeeld wil hebben op mijn computer...met hoge resoluties en hoge refresh rate..

Stel het ook erg op prijs dat het geluid perfect is AC3 zouw erg mooi zijn maar weet niet of er die al zijn...

graag advies van de multimedia goeroe

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Er zijn wel TVkaarten met AC3 decoder (heb ooit es op tweakers wat over gelezen)

Zelf zou ik nooit voor een TVkaart(met een interne tuner dus) kopen!
Mijn grootste probleem met tvkaarten is dat de tuner op de kaart zit en dat er in de PC kast zelf zeer veel storing is ! dus perfect beeld zal je daarme niet krijgen, zelf gebruik ik een videokaart met TV in en sluit mijn VideoRecorder er op aan, zo heb ik dus een EXTERNE videotuner en zie ik mn beeld op de PC... wat wel zo is is dat als je een TV aansluit op die videorecorder, en ik vergelijk dat beeld met wat ik op mn PC zie is dat van de TV beter dan op mn PC......

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

Het valt wel mee met die interne tuners, ze zijn namelijk veelal afgeschermd. Volgens mij is het trouwens (nog) niet mogelijk om AC3 of hoge resoluties van de tv-kabel te trekken. Moet je ff wachten op digitale tv.
TV beeld is volgens mij 320*240 of zoiets.

Verwijderd

Topicstarter
maar welke kaart adviseren jullie nu ...

heb gelezen over de nieuwe van miro maar daar blijk je een sataliet voor nodig te hebben...

iemand een suggestie voor een perfecte kaart

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 14:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Ik heb de goedkoopste miro TV kaart en die werkt perfect, ik heb beter beeld dan op de tv

De hoogte van de refrech rate hangt af van het soort monitor je hebt en wat voor video kaart je hebt, meestal ben je al goed af met 60 HZ (100 Hz is het mooiste natuurlijk)
de resolutie is gewoon 800*600 in fullscreen

je kan er AVI mee opnemen maar niet in een al te beste kwaliteit, voor een hogere kwaliteit moet je dan toch een duurdere hebben

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 17:06

cor-gijs

Dig further for bigger hole

ik heb de miro pctv-pro met afstandsbediening
erg leuk
en vooral ook handig
met de nieuwste software is het een goed apparaat
stereo-sound
goed ondvangst (idd. de tuner is goed afgeschremd)
handig in te stellen (wat voor een echte tweaker niet echt nodig is, natuurlijk)
en de afstandsbediening is ook handig
de kaart heeft ook nog s-vhs en composiet ingangen voor event. bewerking van beelden en voor het aansluiten van een camcorder, die dan weer als webcam gebruikt kan worden
is wel leuk

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

Verwijderd

Topicstarter
mensen ik heb al een PCTv pro kaart erin zitten maar wil eigenlijk iets beters ...

de kwaliteid van het beeld is nog niet helemaal naar mijn zin en zou graag een prologic of ac3 kaart willen hebben prijs maakt me niet echt uit als het maar een high end kaartje is....

iemand een idee

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Een mogelijkheid is de Hauppauge WinTV Theater, heeft Dolby Pro Logic Surround Sound. Ik heb een WinTV PCI en ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit. Dat laatste is ook zwaar afhankelijk van je videokaart en drivers.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een ASUS v3800 Ultra deluxe...

heb je toevallig info over die kaart of heeft iemand er ervaring mee want kan op de home page van hauppage niet veel over vinden??????????

• Templar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 21:51
Vraag:

miro pctv: Welke chip? BT848 of BT878?

Hoeveel kost de goedkoopste kaart met een BT878 chip?

Verwijderd

Het verschil in beeldkwaliteit tussen de PCTV Pro (MiroVIDEO) en WinTV (Hauppage) is minimaal...het zijn beiden erg goede kaarten, al vind ik de interface van de PCTV wat toffer.

Dat je AC3 kunt ontvangen via analoge broadcast is pure onzin. AC3 is een digitale compressie-techniek, ontwikkeld door Dolby Labs. De enige manier waarop je Dolby Digital kunt ontvangen is via DVB: schotel (broadcasts in 5.1 zijn nog zeer zeldzaam) of wanneer dit eenmaal beschikbaar is, digitale via de kabel.

Die WinTV Theater kaart lijkt me echt enorm nutteloos. Deze kaart is alleen geschikt voor mensen zonder Dolby Surround (Pro Logic) receiver. Hij extract naast de 2 front-kanalen ook nog een center (voor de mierenneukers: dit berekent hij) en rear-kanaal. Geschikt voor losse versterkers dus.

De PCTV Pro en WinTV zijn beiden verre van high-end, ik snap ook eigenlijk niet echt wat je daar mee bedoelt. Veel beter dan dit zul je geen TV kaart krijgen. Heb je slecht beeld, komt dit b.v. door slechte bekabeling, te zwak signaal, slechte connectors, etc...
Onthou echter wel dat je 't niet scherper dan 768x576 krijgt...

Mocht je betere capturemogelijkheden willen kom je aan bij de duurdere kaarten van Pinnacle/Miro...

P.S. De MiroPCTV Pro heeft een BT848 chipset...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie dus er is niets beter op de markt dan de kaart die ik al had...

Klote!!!

Had graag wat extras gehad op gebied van tv kwaliteid en geluid maar dit gaat dus erg tegen vallen!!!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
De TV kwaliteit van de PRO versie is idd zo goed als het beste wat er is.

Waarom het bij jou niet goed is, kan door de kabel komen die er heen gaat.

Als je een goeie kwaliteits kabel hebt en ook nog eens goed hebt aangesloten en eventueel versterkt, dan haal je hetzelfde beeld (bijna) als op je tv,,

• WoyBoy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 09:07
Ik heb zelf de Hauppage WinTV PCI met radio, perfect ding met goed beeld, stereo, AB, uitgebreide teletekst, redelijke capture.
Over Dolby Pro-Logic: dit zit afhanekelijk van de uitzending "verstopt" in het stereo signaal. Dit kan worden gedecodeerd d.m.v. een Dolby Pro-logic apparaat, of dit nou de tv-kaart zelf is die dan dus feitelijk 4 wezenlijk verschillende uitgangen heeft of je receiver maakt niet uit. Maar een sblive doet ook wonderen, deze vertaalt het stereo signaal met de verborgen dolby pro-logic informatie naar 4 speakers, dit doe ik zelf en dat klinkt ook goed.

hier nog meer info bij Tomshardware:
http://www6.tomshardware.com/video/00q2/000418/tvcards-01.html

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>je kan er AVI mee opnemen maar niet in een al te beste kwaliteit, voor een hogere kwaliteit
moet je dan toch een duurdere hebben[/quote]Ik heb zelf ook een miro pctv en het beeld is perfect (gelijk aan dat van de hp wintv) en avi'tjes opnemen met de tools uit het laaste driverpakket is supersimpel en de kwaliteit ervan is super goed...iets wat me bij de hauppauge wintv tegen viel.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat dacht je van de nieuw Matrox Marvel G450 Etv ?!?!?

Aardig leuk kaartje .. maareuh voor de 750 piek ken je net zo goed een TV bij de Aldi kopen :)

GrtZ
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

WAAROM wil je tv kijken op je pc???????

koop een goede tv en ga op de bank hangen ofzow

Laten we lekker link gaan doen...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>TV beeld is volgens mij 320*240 of zoiets.[/quote]Euh... ik heb vanmiddag m'n computer nog op de TV gezet, TV-out dan... en dat was echt geen 320*240 :) het is 800*600.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 22:50 schreef Egrimm het volgende:
Euh... ik heb vanmiddag m'n computer nog op de TV gezet, TV-out dan... en dat was echt geen 320*240 :) het is 800*600.[/quote]Beeld is 768x576 :))

maar dat maakt niet veel uit...
als geld geen probleem voor je is koop een lekker breedbeeldje.. dan heb je een echt mooi beeld

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Heb Marvel met DualHead, ingesteld op TV en toen kast op breedbeeld TV aangesloten en dan gewoon met Windows werken..Geeft aardig leuk beeld, vooral de mpg's.

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

Pagina: 1