Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Windows Setup bootdisk's maken en tijdens het starten met bootdisks aangeven dat je extra mass storage drivers wilt gebruiken ( F6, melding komt onder in beeld plotseling ). Dan moet je wel de drivers bij de hand hebben op een diskette.
Zo gaat het iig bij NT en alle verwante OS-en.
Zo gaat het iig bij NT en alle verwante OS-en.
Asus A7V266 | AMD Dondervogel 1400 | >200 GB aan schijfjes
En voor Win9x doe je het met een opstartdisk voorzien van DOS SCSI drivers (als het goed is zijn die meegeleverd met je SCSI adapter).
Welke kaart heb je?
En in je BIOS moet je je boot-sequence aangeven dat ie op SCSI moet starten, en niet op je IDE omgeving.
En in je BIOS moet je je boot-sequence aangeven dat ie op SCSI moet starten, en niet op je IDE omgeving.
een bootable CD bedoel je?
instellen @ SCSI kaar en/of in bios
instellen @ SCSI kaar en/of in bios
sorry voor de 'crospost' ik wist niet dat dat illegaal was...ik ga es proberen de drivers van de plextor te downloaden en deze in de config.sys te zetten...
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Verwijderd
Drivers van de plextor?
Je moet de ms-dos drivers van je scsi-kaart downloaden. Adaptec gebruikt bijvoorbeeld de aspi8dos.sys
dan in config.sys deze driver laden:
DEVICE=ASPI8DOS.SYS
vervolgens heeft je scsi-kaartje ook nog een driver voor scsi-cdroms. Bij de adaptec kaartjes is dat in alle gevallen ASPICD.SYS
complete adaptec-gerichte configuratie:
config.sys:
DEVICE=ASPI8DOS.SYS
DEVICE=ASPICD.SYS /D:CDROMDRV
autoexec.bat:
MSCDEX /D:CDROMDRV
de naam achter /D: (CDROMDRV dus) moet gelijk zijn in config.sys en autoexec.bat
voor andere scsi-controllers heb je andere drivers nodig.
Vertel dus maar eens welke controller je hebt.
Je moet de ms-dos drivers van je scsi-kaart downloaden. Adaptec gebruikt bijvoorbeeld de aspi8dos.sys
dan in config.sys deze driver laden:
DEVICE=ASPI8DOS.SYS
vervolgens heeft je scsi-kaartje ook nog een driver voor scsi-cdroms. Bij de adaptec kaartjes is dat in alle gevallen ASPICD.SYS
complete adaptec-gerichte configuratie:
config.sys:
DEVICE=ASPI8DOS.SYS
DEVICE=ASPICD.SYS /D:CDROMDRV
autoexec.bat:
MSCDEX /D:CDROMDRV
de naam achter /D: (CDROMDRV dus) moet gelijk zijn in config.sys en autoexec.bat
voor andere scsi-controllers heb je andere drivers nodig.
Vertel dus maar eens welke controller je hebt.
of int 13 aanzetten op je scsi adapter bios setting
dan kijkt ie daar of er een scsi device zit
maar de floppie methode lijkt me het simpelst voor jou
dan kijkt ie daar of er een scsi device zit
maar de floppie methode lijkt me het simpelst voor jou
Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !
[quote]Boy schreef op 08 augustus 2002 @ 15:06:
sorry voor de 'crospost' ik wist niet dat dat illegaal was...quote]
Illegaal is het niet - de politie zal er niet voor langs komen
Maar je vraag stellen op een plaats is genoeg, als het op de verkeerde plek blijkt te staan wordt je dat wel verteld door een modje (en vaak zal die het voor je verplaatsen).
Op http://www.bootdisk.com staan trouwens ook wat drivers die je misschien kan gebruiken - al zijn de recente Windows installatieCD's al zelf bootable en heb je dus geen drivers nodig.
sorry voor de 'crospost' ik wist niet dat dat illegaal was...quote]
Illegaal is het niet - de politie zal er niet voor langs komen
Maar je vraag stellen op een plaats is genoeg, als het op de verkeerde plek blijkt te staan wordt je dat wel verteld door een modje (en vaak zal die het voor je verplaatsen).
Op http://www.bootdisk.com staan trouwens ook wat drivers die je misschien kan gebruiken - al zijn de recente Windows installatieCD's al zelf bootable en heb je dus geen drivers nodig.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Pagina: 1