Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Monitor Spuiten

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Miura-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-11 17:55
Ik heb nu een witte 15" :p monitor, en die wil ik zwart gaan spuiten, ik heb al gezien dat ik de "kast" er helemaal vanaf kan krijgen, dus dat zit wel goed

maar heeft dit nog nadelige gevolgen, of heeft iemand nog tips voordat ik begin....

Verwijderd

kans dat de verf eraf gaat bij het stoten, zorg er voor dat de monitor z'n warme lucht kwijt kan aan de bovenkant (dus de gaatjes die er in zitten niet dicht spuiten)

Verwijderd

Ik wil dit ook doen dus ik sluit me bij woutev aan....

Verwijderd

zorg ervoor dat je de luchtgaten niet vol met verf stopt.
En de kleur zwart zorgt er ook voor dat je monitor warmer wordt, dus als je in een benauwde omgeving zit met weinig ventilatie voor je monitor, dan wordt die warmer, wat ook je kamer(tje) warmer maakt.
maar het belangrijkste is die luchtgaten.

Verwijderd

Lijkt mij verstandig een goede grondverf te gebruiken die speciaal geschikt is voor plestik ;-)
Zeker niet te snel willen en na 3 laagjes denken dat je klaar bent en vooral meerdere lagen blanke lak zijn zeker aan te raden.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

Als je de gaatjes dicht spuit dan heb je echt veels te dik gespoten...

Verder zijn er weinig nadelige gevolgen gebruik een goede lak en zoek hier wat over op GoT. Ik heb er al heel veel over gepost... (was vroeger mijn vak... spuiter en heb ook monitoren gespoten...)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

1. goed ontvetten
2. licht opschuren met het allerfijnste schuurpapier
3. kunstof primer gebruiken,
4. in gewenste kleur spuiten
5. uit laten harden

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb mijn monitor ook al gespoten.
Lichtjes geschuurd. Niks primer of ontvet.
3 keer heel lichtjes gespoten en geen lak ofzo.

Zit er nou nog steeds op. Is denk ik al 6 maanden geleden gedaan.
Wie verzet zijn monitor nou elke dag?
Die van mij is nog nooit bewogen hoor.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 14:06:
zorg ervoor dat je de luchtgaten niet vol met verf stopt.
En de kleur zwart zorgt er ook voor dat je monitor warmer wordt, dus als je in een benauwde omgeving zit met weinig ventilatie voor je monitor, dan wordt die warmer, wat ook je kamer(tje) warmer maakt.
maar het belangrijkste is die luchtgaten.
Klein detail:
Een zwart object neemt makkelijker infrarood op, dus wordt bijvoorbeeld in de zon sneller warm, maar staat zijn warmte ook makkelijker af! Een zwart object in de schaduw zal zijn warmte via infrarood makkelijker uitstralen als een wit object :)

• -Miura-
  • Laatst online: 26-11 17:55
k dat zal wel lukken, maar hebben jullie (degene die al hebben gespoten) de hele beeldbuis eruit gehaald zodat je dat frontje gewoon los hebt, of heb je je beeld helemaal afgeplakt...zo ja, hoe en met wat

• Lethal
  • Laatst online: 25-04-2019
Eerst levensverzekering afsluiten, dan monitor openmaken.

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 21:33

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Lethal schreef op 08 augustus 2002 @ 14:39:
Eerst levensverzekering afsluiten, dan monitor openmaken.
eerst een kwartiertjuh uit t stopcontact en h0open dat dan alle condensatoren leeg zijn =]

Verwijderd

Xavier schreef op 08 augustus 2002 @ 14:15:

primer hoeft misschien ook niet perse, maar ik zou het meteen goed doen, zodat je ook met het betere schoonmaak werk of met verhuizing geen problemen krijgt.
ontvetten is een must voor de hechting, zeker als je je monitor al een tijdje gebruikt hebt

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

kwartiertje nog niet hoor...

maak er een dag van ;), enneh, beeldbuis afplakken werkt niet heel goed hoor, ik zou echt de hele beeldbuis eruit halen (volgende keer dan :()

Electronics development

• digit7722
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

_Dennizz_ schreef op 08 augustus 2002 @ 14:42:
[...]

eerst een kwartiertjuh uit t stopcontact en h0open dat dan alle condensatoren leeg zijn =]
uuuh kan je niet als je hem uit het stopcontact heb gehaald even de de stekker pikkies kortsluiten ???

doe ik met mijn stofzuiger ook altijd zodat ik geen schok van dat rotding krijg.
klein vonkje en hij is ontladen zeg maar.
offtopic:
en ja ik weet dat er in een stofzuiger geen condensator zit maar waarschijnlijk zijn het de motor spoelen die nog een beetje warm zijn en zo dus electriciteit opwekken.

You can't free a fish from water.

Verwijderd

Woutev schreef op 08 augustus 2002 @ 14:17:
k dat zal wel lukken, maar hebben jullie (degene die al hebben gespoten) de hele beeldbuis eruit gehaald zodat je dat frontje gewoon los hebt, of heb je je beeld helemaal afgeplakt...zo ja, hoe en met wat
Ik zou het niet afplakken, dan moet je de tapeplakresten weer verwijderen met kans op beschadigingen, ook krijg je dan de randjes niet mooi. Wil je het goed en mooi doen, dan moet je er even tijd in steken.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:50
niks ontvetten schuren of wat dan ook gewoon goede spuitverf gebruiken en meerdere lagen :) heb hier mijn 17" gespoten met praxis spuitlak en het zit perfect geen enkel schrammetje ja als je er een zaklamp tegen gaat houden dan zie je ze maar dat doet ook niet iedereen :P

Je kunt de kap eraf halen dat achterste gedeelte maar de achterkant van de beeldbuis rust daar dus op so be carefull. Verder om 't front te verven gewoon beeldbuis afplakken (goed afplakken) en dan de randen spuiten doe dit wel als je de kap eraf gehaalt hebt anders krijg je verschil in lagen op de randen. Leg er een doek over een over de electronica en niet te pietpeuterig willen zijn met de randen. Ik wilde mijn beeldbuis er ook uithalen alleen dat is dus gekloot hier had het niet veel gescheelt of de beeldbuis lag op de grond (lees dood) omdat ie dus vast zit aan de randen (bij deze filips dan )

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Ik heb mijn monitor ook gespoten..alle zaken meegenomen
- ontvetten
- schuren
-primer
- lak (veeeel voor 21")
- blanke lak

T zit er heel mooi op maar het blijft wel kwetsbaar, suc6! en pics strax?

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 14:52

JaWa

zie hier een icon

hoi ik heb mijn twee monitors ook gespoten
ik heb een 17" en een 19"
nou bij de 17" vondt ik het beeldscherm al veels te zwaar om hem van het voorste plastic af te halen dus heb ik alles laten zitten..

ik heb dus speciale tape window afplaktape gekocht (moet ook wel werken met je standaard papier tape..

het bestaat dus uit drie delen je kap, het gedeelte waar je monitor aan vastzit en waarschijnlijk je voet
(en nog kleine klepjes om je schroeven af te dekken)

hhoe ik het gedaan heb:
alleen scherm afplakken (zorg dat je de randen goed scherp afplakt) en dus de monitor spuiten alleen de voorste gedeelte (dus noet de kap) wanneer droog kan je de monitor op zn beeldbuis laten rusten en de kap en voet erafhalen en die spuiten.

ik heb geen primer gebruikt alleen met heel fijn schuurpapier en water geschuurd ook geen lak.. et voila heb nu een complete matzwarte kast computer en een 733t logitech optical desktop

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Oh ja, en niet vergeten de beeldbuis met extra grof schuurpapier even op te schuren voor je hem zwart spuit. :o :+

Verwijderd

digit7722 schreef op 08 augustus 2002 @ 14:47:
[...]

uuuh kan je niet als je hem uit het stopcontact heb gehaald even de de stekker pikkies kortsluiten ???

doe ik met mijn stofzuiger ook altijd zodat ik geen schok van dat rotding krijg.
klein vonkje en hij is ontladen zeg maar.
offtopic:
en ja ik weet dat er in een stofzuiger geen condensator zit maar waarschijnlijk zijn het de motor spoelen die nog een beetje warm zijn en zo dus electriciteit opwekken.
Ja zo deed ik het gister ook met m'n inverter voor CCFL even de draadjes op het zijpaneel van m'n case leggen (zijpaneel lag op m'n bureau) .. was alleen niet zo slim want daarna zaten ze er aan vast :) maar in ieder geval wel ontladen.

Verwijderd

Da Monkey schreef op 08 augustus 2002 @ 14:48:
niks ontvetten schuren of wat dan ook gewoon goede spuitverf gebruiken en meerdere lagen :) heb hier mijn 17" gespoten met praxis spuitlak en het zit perfect geen enkel schrammetje ja als je er een zaklamp tegen gaat houden dan zie je ze maar dat doet ook niet iedereen :P

Ik wilde mijn beeldbuis er ook uithalen alleen dat is dus gekloot hier had het niet veel gescheelt of de beeldbuis lag op de grond (lees dood) omdat ie dus vast zit aan de randen (bij deze filips dan )
Mmmh zo niet dus (lekker LOMP!!) ..Het mooiste is als je de kappen eraf haalt(met beleid..) Dan eerst ontvetten-schuren(fijn papier)-ontstoffen :+ -primer erop-dunne laagjes verf-blanke lak -en dan 2 dagen goed uit laten harden...
That should do the job _/-\o_ at your service..

• Bonno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 09:42
ik heb laatst ook mijn 17" monitor behuizing gespoten (bumperspray bij halfords, mooi antraciet en bedoeld voor plastic)

maar ik heb gewoon de monitor op zijn kop gelegd (glas op grond), daarna alle schroefjes van de kap losgemaakt -> kap eraf, toen kon ik bij de schroefjes waarmee de beeldbuis ed mee vastzitten aan de voorste kap.
Die losgedraaid -> achterste kap er weer op gedaan -> monitor heel voorzichtig weer omgedraaid (achterkant op de grond) -> dan de voorste kap eraf gehaald -> monitor nog voorzichtiger weer omgedraaid (glas weer op de grond) -> achterste kap eraf halen en de totale inhoud van je monitor staat netjes op de grond en de kappen kan je rustig ontvetten en spuiten.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:50
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 15:15:
[...]
Mmmh zo niet dus (lekker LOMP!!)
Hoezo lomp.. het zit toch. ;t ziet er echt niet slecht uit. Envoor de anderepersoon :) ik zou je beeldscherm niet op de z'n kop leggen (dus glas op de grond) denk dat je dan wel wat krasjes op dat glas kunt verwachten :)

Strava | AP | IP | AW

• Bonno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 09:42
Da Monkey schreef op 09 augustus 2002 @ 02:26:
[...]

Hoezo lomp.. het zit toch. ;t ziet er echt niet slecht uit. Envoor de anderepersoon :) ik zou je beeldscherm niet op de z'n kop leggen (dus glas op de grond) denk dat je dan wel wat krasjes op dat glas kunt verwachten :)
uhm, wel een zachte doek eronder leggen ofzo heh ;)
Ik ging er eigenlijk stiekem van uit dat men dat zelf wel kon verzinnen })
(nofi)

Verwijderd

ik draai monitore altijd gewoon open waarom wachten een dag ? die condensatoren ontladen als je de monitor ff aan zet zonder dat ie in de stroom zit... ik heb nog nooit een schok gevoelt...

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 21:27
Xavier schreef op 08 augustus 2002 @ 14:15:

die van jou ken je vast niet meer bewegen, vast aan je buro vast gekit, *is hier op me werk gedaan anti-diefstal, lekker lullig als hij weer eens kapot gaat*

ok genoeg offtopic weer

• Lethal
  • Laatst online: 25-04-2019
_Dennizz_ schreef op 08 augustus 2002 @ 14:42:
[...]

Dat duurt meerdere weken... voordat de hoogspaning is uitgelekt

Verwijderd

Wil ook wel mijn twee nieuwe 2e handse monitoren (Dell pj790 17'') effe een nieuw kleurtje geven. Alleen ik krijg de kast er niet af er zitten twee schroefjes in, maar als die los zijn zit ie boven nog ergens vast.

Iemand een idee? Of kan het zijn dat de kast er helemaal niet af kan?

Verwijderd

Is wel leuk ofzo dat jullie allemaal jullie monitor hebben gespoten.
Maar ik denk dat het bij sommige dus echt niet zo mooi is als dat ze zeggen.
(moet ik wel weer toegeven dat mooi een meningsverschil kan zijn)

Ik zou graag wat pics zien.

Iedere gek kan verf op iets spuiten. (ja, zelfs ik :P )
Maar goed en strak (weerspiegeling (tenzij je mat wilt)) zijn er niet veel.

Ik ben momenteel ook bezig

Wat ik heb gedaan.
(gekeken naar een how to van het spuiten van een front bezel op Virtual-Hideout)

~ Monitor kappen los gehaalt
~ 2 coats primer met 24 droogtijd tussen elke laag
~ 3 lagen (kleur) verf met met uitharden (24 uur) en nat schuren (1200 grid) tussen elke laag.

(na het schuren de kappen afspoelen onder de douche)

De 2de laag zit er nu op morgen weer een laag en dan lak. (ter bescherming)
Daarna mischien nog ff oppoetsen met wat polish.

En pics natuurlijk :)

Hopelijk posten jullie er ook een paar.

Verwijderd

misschien ook hittebestendige lak pakken want zo'n monitor wordt best warm...niet dat je lak straks gaat barsten...bulten/bubbels vertonen etc...

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 18:41

klaaz

it's me!

In veel monitoren zit een sponsje achter in de behuizing om het electronenkanon trillingsvrij vast te houden. Als je de onderdelen onder de kraan reinigs, vergeet dan niet deze goed droog te laten worden... Anders krijg je helemooie regenboogbeelden.

Oh ja: Lees de FAQ als je iets over spuiten/verven wilt weten. ;)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

Beetje overdreven allemaal.... 2 lagen is meer dan genoeg. Goede voorbehandeling is het belangrijkste wat er is (ontvetten en licht opruwen met fijn scotsch brite of ,als het niet anders kan, met heel fijn schuur papier). En super hoogglans kan ook al met 3 lagen en daarna 'poetsen'.

Ik kan jou pics laten zien van een auto die wel zo strak lijkt gespoten maar als je die IRL ziet is is niet om te zien. Een pic kan niks zeggen over de strakheid ervan.

Spuiten is jaren lang mijn beroep geweest en ik heb van alles gespoten wat er maar zo'n beetje te spuiten valt dus ik weet echt waar ik het over heb.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

MRic3 schreef op 01 september 2002 @ 22:18:
Beetje overdreven allemaal.... 2 lagen is meer dan genoeg. Goede voorbehandeling is het belangrijkste wat er is (ontvetten en licht opruwen met fijn scotsch brite of ,als het niet anders kan, met heel fijn schuur papier). En super hoogglans kan ook al met 3 lagen en daarna 'poetsen'.

Ik kan jou pics laten zien van een auto die wel zo strak lijkt gespoten maar als je die IRL ziet is is niet om te zien. Een pic kan niks zeggen over de strakheid ervan.

Spuiten is jaren lang mijn beroep geweest en ik heb van alles gespoten wat er maar zo'n beetje te spuiten valt dus ik weet echt waar ik het over heb.
Dat is zeker waar.

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
gebruik motip verkrijgbaar bij de iedere bouwmarkt. als t goed is heb je dan ook geen primer nodig

Dat zeg ik....

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

ik heb hem goed ontvet.. met speciale ontvetter van mijn werk.. en toen gespoten.. hij is nu erg kras bestendig.. hij gaat met onze drive-in show mee.. (daar gaat alles ruig) en hij ziet er nog goed uit :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 07:26

Barca

In Search Of Sunrise

Ja en plak je het beeldscherm zelf wel af? :D ;)

Verwijderd

ik heb een ''oude'' monitor gespoten zonder de behuizing eraf te halen allen de knoppen en de beeldbuis afplakken en spuiten was eerst bang dat de verf tussen die gaten door op de print zou komen, maar dat was niet het geval dus.
De monitor doet het nog steeds:P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 21:36:
misschien ook hittebestendige lak pakken want zo'n monitor wordt best warm...niet dat je lak straks gaat barsten...bulten/bubbels vertonen etc...
Misschien beetje late reactie, maar forum is toch al gekicked.

Het is echt overbodig om hittebestendige lak te gebruiken, warmer dan bv 30 a 40 graden zal je monitor echt nooit worden. Niet nodig dus

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

[CM] in je titel geplaatst. :)

Lees dit eerst voordat je een topic opent!
Pagina: 1