Toon posts:

[VBS] Controleren op lege regel van text file

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een do ... loop until gemaakt en ik lees text file uit, Ik zou graag willen dat hij op de laatste regel (deze is leeg) uit de do .... loop until springt, dit krijg ik niet voor elkaar.

Als ik Server = endline doe en ik zet dit als laatste regel in de text file dan gaat het wel goed maar ik wil dat hij het op een lege regel test.

weet iemand hoe? hieronder staat het script.

</code>
Option Explicit

Dim fso
Dim Servlist
Dim Server

Const ForReading = 1, ForWriting = 2
Const Servlistpath = "d:\mctest"

Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set Servlist = fso.OpenTextFile(Servlistpath & "\scjserver.txt", ForReading, True)
Server = Servlist.ReadLine
Do

'Server = Servlist.ReadLine
wscript.echo(Server)

Server = Servlist.ReadLine
Loop Until Server = " "
<code>

Verwijderd

Ik gebruik zelf altijd een andere manier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Dim intChan As Integer
Dim strFileName As String
Dim strNew As String

strFileName = App.Path & "\textfile.txt"
intChan = FreeFile
Open strFileName For Input As #intChan
Do until EOF(intChan)
    Line Input #intChan, strNew
    txtText.Text = txtText.Text & strNew
Loop
Close #intChan

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel. maar dit is volgens mij geen VBScript. maar VB. ik er volgens mij niet zo heel veel mee.

Verwijderd

Oe, dan heb ik een beetje te haastig je post doorgelezen, sorry.

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

Kijk of de string een van het volgende is (weet namelijk niet of alle constants in ASP/VBS ook werken

Gebruik Len() = 0

of VBcrlf, vbcr, Vblf, respectievelijk Chr(10) & Chr(13)

\\Is er trouwens niet een functie waarmee je kan weten dat je op het einde zit?

Hmm, ja dat dacht ik al, in m'n oude ASP newsscript :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
        Set filesys = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
        Set texts = filesys.OpenTextFile(TextFile, 1)

Dim News, Line,intCount

Do While Not texts.AtEndOfStream
            Line = texts.Readline
        Loop
        texts.Close

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:31

Crazy D

I think we should take a look.

Hmm sorry hoor, maar als je niet weet hoe je moet controlleren of een regel die je inleest leeg (of enkel spaties) is of niet, zou ik mijn basiskennis nog maar eens gaan bijwerken :/

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, Veel geprogrammeerd in Kix maar nog niet in vbs. ben kix niet vergeten maar moet nou eenmaal programmeren in vbs en ik kan in de handleidingen en op het net nou eenmaal niet vinden wat ik zoek dus stel ik een goed gedocumenteerde vraag. Wat ik gebruik om een regel te controleren werkt nou eenmaal niet in vbs en ik heb zoiets als je een uurtje of 2 alle boeken hebt afgezocht dan vind je het echt niet. No offence. ik doe mijn best zo ben je zelf ook begonnen.

Verwijderd

Topicstarter
41.6C.6D.61.72

Dat AtEndOfStream heeft het gedaan morgen ga ik verder kijken maar ik denk dat hier veel verder mee kom.

Dank je wel. _/-\o_

• Crazy D
  • Laatst online: 09:31

Crazy D

I think we should take a look.

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 20:04:
ik kan in de handleidingen en op het net nou eenmaal niet vinden wat ik zoek
Ik kan me niet voorstellen dat je MSDN niet even hebt bezocht...

In de library zoeken naar OpenTextFile kom je o.a. hier uit: OpenTextFile Method

Via een linkje boven in kom je bij de Scripting Run-Time Reference pagina uit waar o.a. de properties van het FileSystemObject staan. Persoonlijk zou ik daar, als ik met files aan het spelen ben en ik kom er niet uit, als eerste gaan kijken.

De 1e link is die van de FileSystemObject Properties en dan zou je toch al heel snel de AtEndOfStream Property moeten opvallen.

Ik snap ook wel dat je na 2 uur in boeken zoeken het niet meer ziet, maar ik snap in beginsel al niet dat je niet even in de officiele help kijkt, nl. MSDN. Ik weet niet wat voor boeken jij hebt, blijkbaar staat daar niet een handig overzicht van properties en methods in anders had je dit in een paar tellen gevonden.

Exact expert nodig?

• scan
  • Laatst online: 26-10-2025
Koop anders "ASP 3.0 Programmer's Reference (ISBN 1-861003-23-4)" staat het allemaal in :)

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

Pagina: 1