Toon posts:

Suspend voor server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een server (linux, debian), en die heeft nogal vaak niets te doen (bijv als ik weg ben), ik vergeet hem vaak uit te doen, dus daar wil ik wat aan doen.

Nu heb ik de apm deamon draaien, en als ik apmsleep +2:00 uitvoer gaat ie 2 uur slapen, tenzij hij netwerk of keyboard activiteit meet.

Eigenlijk is dus het probleem dat ik niet in kan stellen dat hij als hij een uur niets te doen heeft moet gaan slapen.

Weet iemand hier een goede oplossing voor?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Wat noem jij "niets te doen heeft" ? Dan zou je een crontabje iedere 10 minuten kunnen laten draaien dat checkt of hij mag slapen en hem dan laat suspenden.

Verwijderd

Topicstarter
deadinspace schreef op 08 augustus 2002 @ 19:22:
Wat noem jij "niets te doen heeft" ? Dan zou je een crontabje iedere 10 minuten kunnen laten draaien dat checkt of hij mag slapen en hem dan laat suspenden.
Hmm, dat is opzich wel wat, alleen een beetje te kort door de bocht denk ik.

Ik bedoel dat als op de server bijv de load 15 minuten niet anders is als 0.00 hij mag gaan 'slapen'.

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Verwijderd

Dan maak je daar toch een mooi scrippie voor die dat checked (gestart vanuit cron). Zo ontzettend moeilijk is dat toch niet :)

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
'k denk dat jouw servertje eigenlijk altijd wel wat te doen heeft; vage DNS request en logjes vullen weet ik veel wat nog meer allemaal voor muizedingetjes. Ik zou hem gewoon default om 02:00 am uit laten gaan alssie persee uitmoet ;)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, nou dat moet dan maar :(, bedankt iig voor jullie reply's

Verwijderd

kan je die dingen niet beter in je bios instellen...

tis maar een ideetje ;)
Pagina: 1