Disk verschijnt niet in diskmanagement

Pagina: 1
Acties:

• Rob_de_Rechter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 02:04
Een nieuwe harde schijf gekocht, een WD 60 Gig. Eerst even een biosflash gedaan (oude peecee), in mijn computer gehangen, jumpers goed gezet etc. Computer weer aan, win2k gestart, de schijf aangemeld in Disk Management en vervolgens gepartitioneerd en geformateerd. Alles werkte als een lier dus de hele schijf vol met muziek enzo gezet: het werkte fantasties.

Vier dagen later zet ik mijn computer aan en herkent win2k de disk niet meer. Het bios herkent hem wel, win2k voor zover het device manager betreft ook (geeft géén fouten aan), maar de partities zie ik niet in verkenner. Een kijk in Disk Management geeft aan dat deze de schijf ook niet herkent.

Wie o wie weet wat hier aan de hand is en hoe ik dit oplos??

Maar hij sloeg haar hersens niet in, want tussen droom en daad // staan wetten in de weg en veelal praktische bezwaren // en zwaarmoedigheid, die niemand kan verklaren // die des avonds komt, voordat men slapen gaat

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Opnieuw laten autodetecten door de BIOS? Als het nog niet lukt, daarna proberen de harddisk type op AUTO te zetten i.p.v. LBA, Large of Normal :)

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
klik effe op action rescan disk....

• Rob_de_Rechter
Zowel in het bios alls op auto gezet, als in DM 'rescan disk' aangeklikt : en nog steeds herkent Disk Management niet mn HD. :(

Wat kan er mis gegaan zijn aangezien hij wel herkend is?

Maar hij sloeg haar hersens niet in, want tussen droom en daad // staan wetten in de weg en veelal praktische bezwaren // en zwaarmoedigheid, die niemand kan verklaren // die des avonds komt, voordat men slapen gaat

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
zitten alle kabels nog goed vast, is het een basic of dynamic disk ?

• Rob_de_Rechter
Alle kabels zitten vast, en het is een basic disk.

Ik heb alles gecontroleerd en nog van ide-channel gewisseld, maar nog steeds: Device manager herkent m, Disk management niet. En geen partities.

• Rob_de_Rechter
Toevoegingen:

Ik heb even in de event-viewer gekeken. Die kwam met een melding op die bus dat er iets mis zou zijn met de ATAPI-interface. Win2k detecteerde dat er een firmware op deze bus out-of-date zou zijn en dat 'reduced perfomance' het gevolg kon zijn.

Omdat ik het vreemd vond dat de bus eerst wél goed werkte en toen niet, dacht ik dat er misschien iets in de Win2k kant fout zou kunnen zijn: om dat te checken heb ik van de win2k cd gestart om alle partities te zien: en voila: mn schijf was te zien, maar... niet accessible.

Misschien dan toch wat fout aan de HD? Want ik heb m in een andere computer (winXP) gehangen, en die had hetzelfde als win2k. Wél in het bios, niet in Disk management.

Is het mijn schijf?

Pagina: 1