[RAM] is DDR zijn meerprijs waard?

Pagina: 1
Acties:

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:16

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe pc aan te schaffen,
en heb de keuze uit de volgende soorten ram:

256 MB SD ram @ 133 MHz voor euro; 95,-
512 MB SD ram @ 133 MHz voor euro; 160,-

256 MB DDR @ 266 MHz voor euro; 135,-
512 MB DDR @ 266 MHz voor euro; 240,-

de prijzen zijn van de locale pc-shop hier, en de computer haal ik persee daar,
dus a.u.b. niet aankomen met prijzen zijn duur, bestel het online.
Dat is helaas geen optie voor mij.

Maar als ik het vergelijk, 256 MB DDR is dus 40 euro duurder,
en 512 MB DDR is zelfs 80 euro duurder.

maar ik heb gehoord daar DDR een flink stuk sneller is, maar hoe moet ik dat zien?
Is het bijvoorbeeld zo, dat als 256 SD ook echt 256 MB is,
dat 256 DDR dan iets van 300 MB is of zo?

want als DDR echt veel sneller is, dan is 256 MB DDR misschien ook wel voldoende?
zou iemand mijn iets wijzer kunnen maken? :)

[ Voor 0% gewijzigd door gizmo9003 op 08-08-2002 13:19 . Reden: euro teken werkt blijkbaar nog niet ]

tjah..

Verwijderd

ik denk dat je zowieso ookal met 256mb volstaat.

Ik zit er ook aan te denken om een ddr moederbord + geheugen te kopen en heb gewoon niet genoeg geld op moment om 512 mb te nemen. en zoveel zou het denk ik ook niet uitmaken.
DDR is wel iets sneller en misschien dat je het ook iets merkt. Behalve als je gaat benchmarken dat je dan pas echt ziet dat het iets scheelt.
Ik dacht dat het iets van 15% sneller was! (correct me if i'm wrong)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

want als DDR echt veel sneller is, dan is 256 MB DDR misschien ook wel voldoende?
Was het maar waar. De hoeveelheid geheugen heeft degelijk wel invloed op de snelheid van je systeem. Stel je voor dat je de volledige 256MB opbruikt, dan gaat het systeem over op de harddisk, waardoor het uiteindelijk iets trager wordt; DDR of niet. Hoeveel geheugen je het beste moet nemen hangt ook van de OS af en wat je allemaal met je PC wil doen. Ben je bijvoorbeeld van plan om Win2K/XP erop te pleuren, dan ben je beter af met 512MB, zeker als je veel games speelt en redelijk intensief met de PC bezig bent. Maar als je Win9X-Me wil gebruiken en/of de PC slechts gebruikt voor simpele dagelijkse bezigheden als surfen, e-mailen, tekstverwerken, etc.. dan is 256MB ruim voldoende.

Wat betreft SDR vs DDR. Dat ligt er ook aan hoe intensief je gebruik maakt van de PC. Zware spelletjes zullen sneller geladen worden met DDR en video- en audiobewerking zullen sneller gaan. Maar tijdens het surfen, e-mailen, tekstverwerken, etcetera zul je er echt niks van merken :)

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
tjah.. wil eigenlijk de poeter kopen omdat de nieuwere spellen hier niet meer op draaien.
Dus 256 DDR zou dan eigenlijk te weinig zijn, als ik de nieuwere spellen zou gaan spelen?

tjah..

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 21:33

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Hangt ook van het moederbord af...Op een DDR mobo zal geen SDR-ram kunnen en vv. Er zijn mobo's waarop je zowel DDR als SDR kunt plaatsen zij het niet in combi met elkaar.

Dus wat voor mobo wordt het???

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

het aantal MB geheugen in SDR of DDR blijft hetzelfde
dus 512 zal altijd beter zijn als 256

maar DDR is een heel groot verschil
en juist vooral in spellen en wat zwaardere programas

ik zou even doorsparen voor 512DDR
ik heb het ook en ik ben er verschikkelijk blij mee

(warom over internet bestellen geen optie is zie iok niet in
dan moet je ook niet zeuren dat de prijzen zo duur zijn
aangezien je voor 140 euro ook al 512DDR kan halen)

Verwijderd

dat niet, maar het is wel zo dat je achtergrondapplicaties dan wel zou moeten afsluiten als die veel geheugen gebruiken; je zou dan 256mb alleen voor het spel kunnen gebruiken dan moet het goed gaan

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat voor een cpu moet erop komen? Want er zijn niet zoveel nieuwe borden die nog sdram ondersteunen, dan kom je in de oudere moederborden, en die zijn meestal niet sneller/beter. Als je ook nog meer moet uitgeven om een goed moederbord te vinden met sdram dan is ddr helemaal beter. Dit zou ik dus wel in de vergelijking meenemen.

I, for one, like Roman numerals

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

256 is genoeg om op te gamen hoor, veel meer heb je als thuisgebruiker voor wat simpel computer gebruik echt niet nodig. Veel RAM is leuk voor beeld- en videobewerking, 3d applicaties en veel multitasking.

de betaler vervuilt

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
wordt denk ik deze:
ECS K7S6A moederbord met SIS 735 chipset en ATA-100 ondersteuning.

keuze tussen SD en DDR heb ik nu gemaakt, ik ga voor DDR,
maar twijfel nog sterk tussen 256 en 512

(en Jeff P, over internet bestellen is gewoon _GEEN_ optie voor mij, vanwege garantie, of als er iets kapot is, moet je het weer terug sturen en shit, en da werkt allemaal niet. Ik haal alles bij 1 winkel, niet alle losse onderdelen uit heel nederland, want dan kan je als er iets kapot is een week wachten :Z )

cpu wordt de AMD Athlon XP 1800+ of de 2000+

[ Voor 0% gewijzigd door gizmo9003 op 08-08-2002 13:48 . Reden: cpu ]

tjah..

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
met een nieuwe pc is het sonde om geen ddr te nemen
512MB DDR333 :)

TheS4ndm4n#1919

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem dan gewoon 256MB. Draai eens een weekje en hou je geheugengebruik in de gaten (Taakbeheer, StatBar, etc). Als het al snel tegen de 256MB aan of eroverheen zit, dan kun je nog altijd een extra reepje halen bij diezelfde computerboer :)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Neem voorlopig 256, als de prijzen dalen of het ECHT niet voldoende is koop je er 256 of 512 bij....

de betaler vervuilt

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
BalusC schreef op 08 augustus 2002 @ 13:53:
Neem dan gewoon 256MB. Draai eens een weekje en hou je geheugengebruik in de gaten (Taakbeheer, StatBar, etc). Als het al snel tegen de 256MB aan of eroverheen zit, dan kun je nog altijd een extra reepje halen bij diezelfde computerboer :)
Jah das opzich wel een goed plan, die dingen zijn toch altijd bij te zetten.
Denk dat ik dat aanhoud..

tjah..

Verwijderd

De ECS K7S6A heeft geen 735 maar een 745 chipset van SiS en deze ondersteund alleen DDR ... just for the record... :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je het toch in de buurt haalt, spreek dan met je computerboer af dat je 256MB DDR haalt en mocht je daaraan niet genoeg hebben, dat je het dan kan ruilen tegen een 512MB DDR reepje. Zo heb je niet meteen 2 van de 3 DDR sloten vol zitten :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Grrrrrene schreef op 08 augustus 2002 @ 14:06:
Als je het toch in de buurt haalt, spreek dan met je computerboer af dat je 256MB DDR haalt en mocht je daaraan niet genoeg hebben, dat je het dan kan ruilen tegen een 512MB DDR reepje. Zo heb je niet meteen 2 van de 3 DDR sloten vol zitten :)
Goed plan! Scheelt ook nog E30 :)

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 08-08-2002 14:15 . Reden: hmm het euro tekentje wil niet echt lukken :? ]

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 14:04:
De ECS K7S6A heeft geen 735 maar een 745 chipset van SiS en deze ondersteund alleen DDR ... just for the record... :)
hmz.. bij mijn offerte staat toch echt 735, maar misschien is dat een fout aan hun kant. Ik zal proberen voor elkaar te krijgen wat Grrrrrene zei, hoewel ik niet verwacht dat ik het later nog een keer zal uitbreiden, want tegen die tijd wil ik natuurlijk weer een nieuwe :+

tjah..

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:30
GA!S schreef op 08 augustus 2002 @ 13:46:
256 is genoeg om op te gamen hoor, veel meer heb je als thuisgebruiker voor wat simpel computer gebruik echt niet nodig. Veel RAM is leuk voor beeld- en videobewerking, 3d applicaties en veel multitasking.
ben ik het niet mee eens..

keb hier een XP1800
256 DDR
OS = WinXP

me pc loopt niet "super"
met 512 DDR loopt ie een stuk beter vooral in XP
als je XP gaat draaien zou ik 512 DDR adviseren dit omdat WinXP juist er beter onder draait

ik ga ook meer DDR erindoen zodra de prijsen wat dalen

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
gizmo9003 schreef op 08 augustus 2002 @ 13:47:
wordt denk ik deze:
ECS K7S6A moederbord met SIS 735 chipset en ATA-100 ondersteuning.
De 5A heeft een 735 chipset, de 6A heeft een 745 chipset.
Grrrrrene schreef op 08 augustus 2002 @ 14:06:
Ik denk niet dat upgraden naar 1.5 gb op dat moederbord nodig is als er nu al tussen 256 en 512 mb getwijfeld wordt. Twee DIMMs is (meestal) goedkoper en als er een kapot gaat kun je in ieder geval nog verder. Maar als het flink duurder is kun je natuurlijk beter maar een DIMM nemen.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

LaMaGRa schreef op 08 augustus 2002 @ 16:27:
[...]

ben ik het niet mee eens..

keb hier een XP1800
256 DDR
OS = WinXP

me pc loopt niet "super"
met 512 DDR loopt ie een stuk beter vooral in XP
als je XP gaat draaien zou ik 512 DDR adviseren dit omdat WinXP juist er beter onder draait

ik ga ook meer DDR erindoen zodra de prijsen wat dalen
"super" en "genoeg" zijn twee verschillende dingen.

de betaler vervuilt

• Olaf van der Spek
  • Niet online
wordt denk ik deze:
(en Jeff P, over internet bestellen is gewoon _GEEN_ optie voor mij, vanwege garantie, of als er iets kapot is, moet je het weer terug sturen en shit, en da werkt allemaal niet. Ik haal alles bij 1 winkel, niet alle losse onderdelen uit heel nederland, want dan kan je als er iets kapot is een week wachten :Z )

Heb je de afgelopen jaren ook een computer gehad? Is er iets kapot gegaan?
En het prijsverschil is bijna zo groot dat je op internet 2 DIMMs kunt kopen en lokaal maar 1. Als het prijsverschil voor het hele systeem zo groot is zou ik toch op internet kopen en kun je als er iets kapot gaat zelfs dat onderdeel gewoon opnieuw kopen en toch goedkoper uit zijn.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
GA!S schreef op 08 augustus 2002 @ 16:47:
[...]

"super" en "genoeg" zijn twee verschillende dingen.
Tuurlijk. Maar op internet zijn de prijzen relatief laag en is het zonde om maar 256 mb te nemen.
En bedenk wel dat die PC waarschijnlijk drie jaar mee moet. Is 256 mb over drie jaar nog steeds "genoeg"?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

OlafvdSpek schreef op 08 augustus 2002 @ 16:48:
[...]
Tuurlijk. Maar op internet zijn de prijzen relatief laag en is het zonde om maar 256 mb te nemen.
En bedenk wel dat die PC waarschijnlijk drie jaar mee moet. Is 256 mb over drie jaar nog steeds "genoeg"?
Er staat toch ook voorlopig... Natuurlijk is 512 handiger / prettiger / beter, maar het is echt geen ramp om voorlopig met 256 MB te werken hoor. Geheugen inprikken kan altijd nog.

de betaler vervuilt

• Raziel
  • Laatst online: 20-07 20:11
Ik merk geen ruk vercshil tussen SDR en DDR, maar 512 is toch wel het miste wat ik zou nemen. heb zelf een xp2000+, ti4200 en kon met 256 MB DDR niet SOF2 spelen op 4xfsaa en full detail. Met 512 Mb wel, hoewel F1 2002 maar max op 3xfsaa kan.

nb. Op m'n vorige PC, athlon 950-1024Mb kon daar wel alles op 4xfsaa (met diezelfde ti4200 uiteraard)

En GA!S ... als je maar twee of drie Dimm slots hebt kun je er niet 'altijd' nog geheugen bij prikken, je zit eerder vol dan je denkt.

[ Voor 0% gewijzigd door Raziel op 08-08-2002 17:03 . Reden: reactie op GA!S ]

Verwijderd

Ik zou voor de 256 mb ddr gaan, het is toch een aardig stukje sneller dan sdram en als 256 te weinig is kun je later altijd nog bijprikken.

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
OlafvdSpek schreef op 08 augustus 2002 @ 16:47:
[...]
Heb je de afgelopen jaren ook een computer gehad? Is er iets kapot gegaan?
En het prijsverschil is bijna zo groot dat je op internet 2 DIMMs kunt kopen en lokaal maar 1. Als het prijsverschil voor het hele systeem zo groot is zou ik toch op internet kopen en kun je als er iets kapot gaat zelfs dat onderdeel gewoon opnieuw kopen en toch goedkoper uit zijn.
ja, vorig jaar nog is me processor kaduuk gegaan. Doorgebrand zeiden ze in de winkel. Maar omdat het van de winkel daar was, en er garantie op zat, kreeg ik_GRATIS_ een nieuwe. Heb dat probleem maar eens met losse onderdelen verkregen uit alle uithoeken van heel Nederland. Waar moet je heen als er iets mis mee is??
En daarbij, met zelf bouwen etc heb ik niet zo veel (bijna geen) ervaring, ok, het kan wel heel makkelijk zijn, maar als ik iets niet weet, waar ga ik dan heen?
local shop? standaard onderzoeks kosten. Dat heb je niet als je hem gewoon daar koopt.

Maar goed, ik heb uiteindelijk besloten toch voor de 256 DDR te gaan, en mocht ik in de problemen komen met een spel of een programma, dan ga ik tegen die tijd wel naar de shop om er 256 bij te laten zetten, wat tegen die tijd i.i.g. NIET duurder zal zijn.

offtopic:
heej olaf, speel je nog ooit TS?

tjah..

Verwijderd

Heb wat snel gelezen....dus wellicht wat over het hoofd gezien :o . Maar wanneer je over die 256 mb wilt komen zul je toch flink aan de slag moeten (zware games enz). In dat opzicht is het misschien interessant te melden wat voor videokaart er bij komt, aangezien dat anders straks wel eens flink de bottleneck kan worden. Voor het overige; probeer het wat een aantal al gezegd hebben eerst met die 256 en steek de rest eerst in die videokaart/processor

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

The Elder Scrolls III: Morrowind komt in combinatie van Win2K, XP gemakkelijk bij de
256MB ram.. heb momenten gehad dat ie 309MB nodig had (niet alleen spel hoor) (taakbeheer, alle processen).

Maar het spel bleef goed speelbaar..

als ie begint te swappen bij 10 á 12 fps merk ik het toch niet.. het wordt tijd dat ik
een nieuwe BAK aanschaf. die van mij begint z'n leeftijd duidelijk te merken.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:56
Ik heb hier een ECS K7S5A, destijds gekocht omdat het zo'n leuk bord was voor die prijs, en omdat ik SDRAM repen bij de fleet had. Heb laatst mn SDRAM verkocht en DDR terug gekocht, altijd makkelijk als je dan een mobo hebt waar beide types inkunnen :)
Voor een Athlon XP 1800+ zie je wel redelijk wat verschil tussen SD en DDR, in 3D tests presteert SDR maar 70% van wat DDR eruittrekt in dezelfde config

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:25

Glorificationer426

come we hero rush yes?

knip

op internet bestellen is best relaxed hoor, het scheelt echt veel in geld wat je dan kan gebruiken voor 512mb ;)
Ik dacht er eerst ook zo over, maar heb toch besteld over internet een hele pc vanaf scratch en heb alles netjes gekregen, goed verpakt enzo, aan de deur.
Heb ook wel eens mijn mobo terug moeten sturen maar dat ging allemaal perfect, duurde in totaal anderhalve week, je moet het dan alleen ff opsturen maar ook dat is zo gebeurd. In de winkel ben je het ook zo een week kwijt...
stel anders je pc een samen op http://www.gistron.nl en kijk wat het verschilt in prijs :)

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Verwijderd

ik draai op het moment winXP en dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bangayan/tweaks/fd2.JPG
(ff klikken)

zoals je kan zien zit er behoorlijk wat in men tray.
ik gebruik nu 278 van de 544 MB (2x 256; 1 x 32) die ik heb. Dit is trouwens net nadat ik TFC heb gespeeld (5 min geleden). Dit draait soepel zonder problemen (tenzij ik nandub ga gebruiken ofzo ;) dan wordt et toch bagger traag).

dusse ik raad zeer zeker 512 MB ram aan, liefst DDR, dat is zeker de snelheid waard. Dit merk je vooral bij het laden/opstarten/afsluiten van ("zware") programmas.

Trouwens, met een non-top-of-the-art gfx kaart met sub 128MB ram, kan het makkelijk zijn om een leuke buffer met RAM te hebben, aangezien hij dan makkelijk je RAM kan sharen.

En, het is de algemene regel dat hoe meer ram hoe soepeler je comp loopt, tenzij je 1GB+ ram hebt :D

• Olaf van der Spek
  • Niet online
gizmo9003 schreef op 08 augustus 2002 @ 18:59:
[...]

ja, vorig jaar nog is me processor kaduuk gegaan. Doorgebrand zeiden ze in de winkel. Maar omdat het van de winkel daar was, en er garantie op zat, kreeg ik_GRATIS_ een nieuwe. Heb dat probleem maar eens met losse onderdelen verkregen uit alle uithoeken van heel Nederland. Waar moet je heen als er iets mis mee is??
Direct terugsturen naar de fabrikant of naar de online shop. Of met het geld dat je hebt bespaard gewoon een nieuwe kopen.
En daarbij, met zelf bouwen etc heb ik niet zo veel (bijna geen) ervaring, ok, het kan wel heel makkelijk zijn, maar als ik iets niet weet, waar ga ik dan heen?
local shop? standaard onderzoeks kosten. Dat heb je niet als je hem gewoon daar koopt.
Bij online shops kun je ook complete PCs kopen.
Maar goed, ik heb uiteindelijk besloten toch voor de 256 DDR te gaan, en mocht ik in de problemen komen met een spel of een programma, dan ga ik tegen die tijd wel naar de shop om er 256 bij te laten zetten, wat tegen die tijd i.i.g. NIET duurder zal zijn.
Een jaar geleden heb ik 2x 256 mb DDR RAM gekocht voor 2x 105 gulden. Dat is nu nog duurder en het zal nog wel een tijdje duren voordat het weer goedkoper is. Dus je weet maar nooit.
offtopic:
heej olaf, speel je nog ooit TS?
Nee, alleen RA2. En binnenkort misschien WC3.
Speel jij het nog wel dan, zijn alleen maar cheaters toch?

Met XP ben je trouwens sneller over die 256 mb dan je denkt hoor. ICQ, IE, MSN, OE, misschien multi-user, game (of twee).

• Grrrrrene
  • Niet online
OlafvdSpek schreef op 08 augustus 2002 @ 16:37:
[...]
De 5A heeft een 735 chipset, de 6A heeft een 745 chipset.
[...]
Ik denk niet dat upgraden naar 1.5 gb op dat moederbord nodig is als er nu al tussen 256 en 512 mb getwijfeld wordt. Twee DIMMs is (meestal) goedkoper en als er een kapot gaat kun je in ieder geval nog verder. Maar als het flink duurder is kun je natuurlijk beter maar een DIMM nemen.

Dat bedoel ik ook niet, dat hij naar 1,5GB moet gaan, maar als in de toekomst (over een jaar of 2 jaar) het geheugen veel goedkoper is, een dipje in de prijs dus, kan het leuk zijn er 2x 512 bij te kopen (heb ik ook gedaan met de geheugenprijzen van een paar maanden geleden). Ik draai nu (overkill) 1GB PC133 op mijn computer en dat werkt heel relaxed. Ik weet dat ik het niet zomaar vol krijg, maar winXP compleet net opgestart neemt bij mij al bijna 200MB in beslag met alle zut die ik heb draaien...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Ik zou wel voor DDR gaan omdat dat toch wat sneller is en als je later wilt upgraden er misschien geen SDRAM meer is. Dan moet je DDR en kan je je ouwe simmetjes weggooien.

Maar 256 mb DDR is zat!!!!

Zelfs voor de meeste zware games!!

Je hebt een zware cpu en genoeg spul, het zou wel beter in balans zijn als je 512 mb deed.

Maar ik heb een duron 1 ghz. en 128 mb sd-ram en daar draai behoorlijke zware spellen op die het nog met 40 fps draaien dus..........

Bijv. Urban Terror (das een MOD op Quake 3)
Dan staat ie niet op de hoogste res. en op 32 bit maar dat is ook niet echt nodig :)

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 21:11:
Ik zou wel voor DDR gaan omdat dat toch wat sneller is en als je later wilt upgraden er misschien geen SDRAM meer is. Dan moet je DDR en kan je je ouwe simmetjes weggooien.

Maar 256 mb DDR is zat!!!!

Zelfs voor de meeste zware games!!

Je hebt een zware cpu en genoeg spul, het zou wel beter in balans zijn als je 512 mb deed.

Maar ik heb een duron 1 ghz. en 128 mb sd-ram en daar draai behoorlijke zware spellen op die het nog met 40 fps draaien dus..........

Bijv. Urban Terror (das een MOD op Quake 3)
Dan staat ie niet op de hoogste res. en op 32 bit maar dat is ook niet echt nodig :)
Kweek III heeft ook niet zoveel mem nodig. (toen dat spel uitkwam was 128MB best veel).. als je Win2000/XP draait moet je eens voor de grap Morrowind proberen.

minimumeisen onder NT5.x is wel FF 256MB.. 8)

en als ik een vette bak wil hebben.. wil ik absoluut niet het aantal MB's hebben wat voor een bepaald spel/software het minimum hebben.

als ik nieuwe bak aanschaf word het minstens 512MB ram. (kun je een poosie
vooruit).

--------------

best wel grappig wanneer een thread van SDR<->DDR naar 256<->512MB gaat >:)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Yeah! Funny! :D

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Grrrrrene schreef op 09 augustus 2002 @ 10:54:
[...]

Dat bedoel ik ook niet, dat hij naar 1,5GB moet gaan, maar als in de toekomst (over een jaar of 2 jaar) het geheugen veel goedkoper is, een dipje in de prijs dus, kan het leuk zijn er 2x 512 bij te kopen (heb ik ook gedaan met de geheugenprijzen van een paar maanden geleden).
3x 512 mb = 1.5 gb toch?
Als hij nu 2x 256 mb koopt kan hij ook nog upgraden naar 1 gb.
Pagina: 1