video input met m'n geforce 4, het wil gewoon niet lukken =(

Pagina: 1
Acties:

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 10:23

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Ik hoop echt dat iemand me hiermee kan helpen. Ik heb een geforce4 met VIVO erop, en ik probeer m'n video8 cam erop aan te sluiten.
Maar ik krijg van het programma gewoon GEEN signaal terug. Dit is 't proggie, ik vrees dat weinig anderen 'm kennen:
Afbeeldingslocatie: http://spaceface.netfirms.com/got/vidinput1.jpg
En voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://spaceface.netfirms.com/got/vidinput2.jpg

Please iemand help me =Z

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je de wdm drivers van nvidia geinstalleerd en staan de devices ook in apparaatbeheer?
Welke videochip zit erop? De philips? Heb je de input selector goed staan(svideo/composiet), en heb je hem op pal staan.

Ga er vanuit dat je wel in de juiste aansluiting hebt zitten, dus in.

I, for one, like Roman numerals

• apNia

apNia

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://spaceface.netfirms.com/got/vidinput3.gif
Ziet er OK uit toch?
Welke videochip erop zit weer ik niet. Ik kan volgens mij nergens switchen tussen PAL en die Amerikaanse standaard. Input selector kan alleen switchen tussen S-video CVBS, ik neem aan dat dat Composiet is (voor m'n video8).
(stats van m'n kaart staan op http://www.digiworldbv.nl...tail&productid=2011500050)

argh echt erg dat je na een opleiding technische informatica afgerond te hebben je er niet uitkomt =Z

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
pal/ntnogwat zit op mijn GF4 met een jumpertje

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Je kunt wel switchen tussen pal en ntsc. Je kunt zelfs naar mpeg2. Zit gewoon in de instellingen. Er is geen menu in dit progje maar ik heb vanmorgen toch de instellingen kunnen zien en wijzigen. Werkte gewoon.

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb het op mijn kaart gekeken, en die geeft beter beeld als ik voor svideo kies terwijl i op comp aan is gesloten als ik comp kies dan is het beeld zwart. CVBS ken ik niet, maar bij mij staat er ook altijd een tv tuner tussen die zit er niet in, als ik die kies dan krijg ik ook niets. Misschien ff svideo kiezen.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

ook al zo'n vivo ding? en ik zie dat je je camera op de composiet hebt gestopt. Kortom: je doet hetzelfde als ik. Het probleem is dat je in dat proggie van winfast de ingang niet op composiet kunt zetten. Als je even een beter capture-programma ophaald, kun je dit wèl veranderen. Ik gebruik bijvoorbeeld virtual-dub.

• apNia

apNia

Topicstarter
VirtualDub geeft ook een error als ik wil inputten... maar die camera moet toch werken op composiet??

• apNia

apNia

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 13:25:
Je kunt wel switchen tussen pal en ntsc. Je kunt zelfs naar mpeg2. Zit gewoon in de instellingen. Er is geen menu in dit progje maar ik heb vanmorgen toch de instellingen kunnen zien en wijzigen. Werkte gewoon.
Ik heb alle menu's die ze hebben uitgevonden afgewerkt volgens mij, niks geeft de mogelijkheid om te switchen tussen PAL en NTSC =(
Ik zal zo eens kijken naar een jumpertje op m'n kaart

Edit: waar ik ook aan zat te denken, bij die image hierboven van m'n hardware manager, zie je ook van m'n SoundBlaster een WDM staan. Kan het zijn dat dit conflicten oplevert? Dat ik die van de SB moet deleten?

Verwijderd

Om naar PAL te switchen met de NVIDIA video-input drivers (laatste versie=1.16): verander de "VideoStandard" registry-key (ff zoeken in RegEdit) van "NTSC" naar "PAL".
Kan ook door de installatie-inf van de capture-driver te editten VOORDAT je die installeert.

Verder moet ik zelf de video-source altijd weer aanpassen naar composiet want die staat telkens weer op tv-tuner... en S-VHS (heb ik apart kabeltje voor) lukt niet echt want dan heb ik geen of veel te weinig kleur :( dus dan maar composiet he...

Verwijderd

Ik zal mijn situatie even uitleggen:
Ik heb een leadtek gf4 TI4200 128 MB en een hi8 cameraatje van grundig. Ik had dus die grundig via een tulp-tulp kabel op de videoin gadaan, camera aangezet en dat vivo-proggie van cd geinstalleerd (en uiteraard de wdm-capture drivers van nvidia --> dit heb je toch wel gedaan hè? ga anders ff langs www.nvidia.com).
Vervolgens heb ik dat proggie gestart en kwam er een error als "cannot preview video-stream" ofzo (dit was een maand geleden dus ik weet de exacte error niet meer) en ik had alleen maar zwart beeld.

Toen pakte ik virtualdub erbij, ging naar video/source en daar kon ik de bron veranderen in composiet. toen werkte het perfect!

edit --> van pal/ntsc heb ik nooit last gehad, dus volgens mij staat dat standaard al goed...

• apNia

apNia

Topicstarter
Het rare is dat ie bij mij geeneens die error weergeeft. Gewoon zwart scherm =Z
Ik probeer net in VDub en die gaf alleen een zwart scherm+een grijs lijntje. Maar m'n webcam wil die ook niet proper capturen, dus dat zie ik even door de vingers. Ik install nu dat VideoWave in de hoop dat die wel normaal captured =Z

• apNia

apNia

Topicstarter
Ik krijg nu ook bij WinFase MyVIVO sinds ik in de registry alles heb geswitched naar PAL de error 'Cannot open videostream' ofzo =(
VDub pakt 'm nu ook niet, en VideoWave geeft net als daarnet alle andere programma's deden een zwart scherm met een grijs lijntje =(

Verwijderd

Heel erg raar. Ik heb sinds gisteren ook deze kaart. Ik heb alles ge-deinstalleerd en daarna weer geinstalleerd. Misschien helpt dat? Alles maar dan ook alles wat met een videokaart te maken heeft gewoon un-installen en dan een paar keer rebooten en dan de cd van Leadtek erin. Dat Winfast myvivo doet bij mij ook niets, Videowave daarentegen werkt perfect. ik hoor het wel

• apNia

apNia

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 15:21:
Heel erg raar. Ik heb sinds gisteren ook deze kaart. Ik heb alles ge-deinstalleerd en daarna weer geinstalleerd. Misschien helpt dat? Alles maar dan ook alles wat met een videokaart te maken heeft gewoon un-installen en dan een paar keer rebooten en dan de cd van Leadtek erin. Dat Winfast myvivo doet bij mij ook niets, Videowave daarentegen werkt perfect. ik hoor het wel
wat zijn binnen VideoWave je settings voor een normale video8 camera?

• apNia

apNia

Topicstarter
weet niemand wat het betekend als ik een zwart scherm + dun grijs lijntje (1 of 2 pixels hoog) heb?

• apNia

apNia

Topicstarter
OK voor de note voor diegenen die de search gebruiken ooit, het stekkertje van de Leadtek WinFast a250 MyVIVO kan er op meerdere manieren in. Aangezien ik 'm er op gevoel inprikte was dit dus niet de enige manier. 't Stekkertje goed draaien was uiteindelijk de oplossing. DRIEWERF HOEZEE! ;)
Pagina: 1