Ik heb terabytes vol met DIVX-films, maar nu is het zo dat ik het beu ben om deze alleen op mijn computer te bekijken. Mijn DVD-speler in de huiskamer ondersteunt VideoCD (VCD) - formaat. Ik heb es ooit ergens gelezen dat het mogelijk is om DIVX-films om te zetten naar VCD en te branden zodat deze leesbaar zijn voor de gangbare dvd-spelers. Is er een tooltje voor te krijgen? Graag wat tips, tnx.
Heb ik net even snel gegoogeld mischien heb je er wat aan :
http://www.vcdhelp.com/tmpgenc.htm
http://www.vcdhelp.com/tmpgenc.htm
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Was het niet zo dat Nero dit automatisch kon doen ? Ik weet het niet zeker, maar ik heb met Nero al eens een avi gebrand als VCD. Dat werkte
Kan natuurlijk zijn dat die avi ( kort filmpje ) niet extreem gecomprimeerd was, je kunt immers bij avi en mpg de extensies wisselen zonder dat de mediaplayer zeurt.
Asus A7V266 | AMD Dondervogel 1400 | >200 GB aan schijfjes
Ja, maar dat komt vast dat ie niet kijkt naar de extensie maar uit het bestand zelf haalt wat voor 'n bestand het is...kptelmo schreef op 08 augustus 2002 @ 14:05:
Was het niet zo dat Nero dit automatisch kon doen ? Ik weet het niet zeker, maar ik heb met Nero al eens een avi gebrand als VCD. Dat werkteKan natuurlijk zijn dat die avi ( kort filmpje ) niet extreem gecomprimeerd was, je kunt immers bij avi en mpg de extensies wisselen zonder dat de mediaplayer zeurt.
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Het kan inderdaad met Nero, hier heb je een VCD plugin voor nodig (zit misschien wel standaard in de nieuwere versies). Gewoon net als de combinatie MP3/MuziekCD: vantevoren dus aangeven dat je een VCD wil maken, en dan de DIVX (avi) naar je CD slepen, en Nero zet hem zelf om.
Mijn Flickr; Sony A7iii
Waar haal je die vcd plugin vandaan dan?
.
Verwijderd
Mja, wil ik ook wel wetenAkroBatik schreef op 09 augustus 2002 @ 01:25:
Waar haal je die vcd plugin vandaan dan?
Is er ook zoiets voor SVCD? Of is het verschil tussen VCD/SVCD zo miniem dat het de moeite niet waard is?
offtopic:
Je sig: Misschien is MSN wel Meiden/Sletten Netwerk
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 01:36:
[...]
Mja, wil ik ook wel weten
Is er ook zoiets voor SVCD? Of is het verschil tussen VCD/SVCD zo miniem dat het de moeite niet waard is?
offtopic:
offtopic:
zou ook nog kunnen

zou ook nog kunnen
.
Als je een beetje fatsoenlijke tv-out hebt kun je natuurlijk ook een kabeltje leggen van je pc naar tv en gewoon DivX op je tv kijken
.
Als dat geen optie is : zie oplossingen hierboven. Let trouwens wel op de resolutie, de resolutie van VCD is lager dan de resolutie van de meeste DivX files, en als je dan op de "domme" manier resized krijg je wat crappy beeld
. Hoe nero het doet weet ik niet, maar in Virtualdub moet je dan Bilinear of Bicubic gebruiken om het er behoorlijk uit te laten zien na de resize, anders krijg je trappetjes (afhankelijk van naar welke resolutie je resized, als je naar precies de helft gaat heb je weer geen trappetjes...).
Als dat geen optie is : zie oplossingen hierboven. Let trouwens wel op de resolutie, de resolutie van VCD is lager dan de resolutie van de meeste DivX files, en als je dan op de "domme" manier resized krijg je wat crappy beeld
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
VCD heeft kwaliteit: 352 x 288
SVCD heeft kwaliteit: 480 x 576
Dus SVCD is scherper.
Mijn Sony DVD speelt helaas alleen VCD's af! grrrr.
Dus SVCD is scherper.
Verwijderd
Btw, soms heb ik een DVD die ik wil 'backuppen' (
) naar VCD, zodat als mijn DVD kapot is, dat ik altijd nog de VCD heb (dont ask...
). Nu doe ik dit meestal zo:
DVD -> DivX
DivX -> VCD
Kan het ook rechtstreeks? Dus: DVD -> VCD?
DVD -> DivX
DivX -> VCD
Verwijderd
was het maar zo simpel, nee dat geloof ik niet. Zal wel een programma (duur) voor bestaan.
En dat duurd altijd zo lang hé f omzetten naar divx vice versa!
Verwijderd
dit kan rechtstreeks, sterker nog het is veel beter je behoud meer kwaliteit.Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 01:45:
Btw, soms heb ik een DVD die ik wil 'backuppen' () naar VCD, zodat als mijn DVD kapot is, dat ik altijd nog de VCD heb (dont ask...
DVD -> DivX
DivX -> VCD
Voor guides ,.....nog eenmaal......... www.doom9.net
Verwijderd
nee hoor kan helemaal gratis. Dure encoders is bijv CCE die is ook razendsnel die encode een dvd 2x realtime. Hoeft natuurlijk niets te kosten maar dat snap je wel 0-)Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 01:47:
was het maar zo simpel, nee dat geloof ik niet. Zal wel een programma (duur) voor bestaan.
Verwijderd
gezien op:
http://www.cinemacraft.com/eng/home.html
Ja inderdaad, kan ook anders XenoDaSouljah! dat snap ik wel
http://www.cinemacraft.com/eng/home.html
Ja inderdaad, kan ook anders XenoDaSouljah! dat snap ik wel
Euhm, mag ik je even corrigeren in de manier waarop je dit zegt. Kwaliteit en resolutie is niet hetzelfde, helaas. Neem maar een filmpje van 768*576 en encodeer het met 15 KB/s met de Cinepack codec. Hoge resolutie, maar kwaliteit?Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 01:44:
VCD heeft kwaliteit: 352 x 288
Dus SVCD is scherper.
Svcd geeft trouwens (afaik) wel beter kwaliteit (waarom zouden ze er anders "super" voorzetten). Het enige wat ik even wou zeggen is dat kwaliteit en resolutie (helaas
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Volgens mij kun je met die VCD plugin van Ahead Nero ook SVCD's maken (helemaal zeker weet ik dat niet).
Waar je hem kan krijgen? Volgens mij gewoon op de website van Nero www.nero.com
Waar je hem kan krijgen? Volgens mij gewoon op de website van Nero www.nero.com
Mijn Flickr; Sony A7iii
http://www.nero.com/en/index.html#c1021632373873
de rechtstreekse link naar de plugin
de rechtstreekse link naar de plugin
[ Voor 0% gewijzigd door ikmattie op 09-08-2002 09:36 . Reden: typo ]
Mijn Flickr; Sony A7iii
Weet iemand toevallig ook of die VCD plugin voor Nero een DivX van 1 cd groot automatisch dan op 2 cd's brand ???
Asus A7V266 | AMD Dondervogel 1400 | >200 GB aan schijfjes
Tuurlijk, met DVDx of DVdeoVerwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 01:45:
Btw, soms heb ik een DVD die ik wil 'backuppen' () naar VCD, zodat als mijn DVD kapot is, dat ik altijd nog de VCD heb (dont ask...
DVD -> DivX
DivX -> VCD
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Nog handiger (IMHO) is met DVD2SVCD,
doet alles voor je, in hoge kwaliteit
Mijn Flickr; Sony A7iii
Maar volgende keer gewoon even zoeken, want dit was best te vinden 
Bovendien horen dit soort vragen in Software Algemeen.
Bovendien horen dit soort vragen in Software Algemeen.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()