Toon posts:

[ISDN] Geen internetconnectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat problemen met het aansluiten van een ISDN-kaart.
De situatie is als volgt:

Aanvankelijk waren we hier via een router verbonden met het internet. Aangezien
dit account is opgeheven en ik niet erg veel verstand van routers heb, heb ik een
ISDN-kaart gekocht en in 1 van de computers geplaatst. De kaart is goed geinstalleerd, de 'callback'-test werkt ook, maar kan geen verbinding krijgen met
internet (met een zonnet account). Er lijkt wel verbinding te worden gemaakt, maar het gaat mis bij het controleren van username+pw; hierna komt een melding waarin wordt gezegd dat er wel een goede configuratie van protocollen is (geloof ik) en dat ik het servertype + netwerkconfiguratie moet controleren. Ik heb al van alles geprobeerd, maar krijg het niet aan de praat.
Ik denk dat het niet aan de software ligt, maar aan de S0-bus ofzo. Ik las ergens iets over het afsluiten van de eindpunten hiervan. De nieuwe ISDN-kaart zit in een andere S0-bus-aansluiting (als dit de S0-bus is in ieder geval; het is een doosje aan de muur met 2 ingangen waar ISDN op staat) dan degene waar de router op zit. Kan het misschien zijn dat ik deze bus niet goed heb afgesloten ofzo??

Bij voorbaat dank ..

Verwijderd

Topicstarter
Het diagnostic-programmaatje geeft aan dat beide channels "off" zijn en de ISDN S0 deactivated is.

Wie-o-wie kan me vertellen waar dit aan kan liggen??

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Rustig aan met het kicken hoor ;)

Maar het lijkt me logisch dat hij zegt dat beide channels off zijn, omdat je ook niet online ben en dat verklaard dus ook waarom de s0 bus deactivated is.

Maar als ik mag vragen welk OS gebruik je en welke ISDN kaart, dan kan ik je misschien wat beter helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Windows 95 en E-tech PnP kaartje (Norrod)

Dat de channels beide op "off" staan lijkt inderdaad redelijk logisch, maar het vreemde is dat ze ook beide "off" staan op het moment dat er staat "Bezig
met controleren van naam en wachtwoord".. Je zou zeggen dat er dan wel een
verbinding is, maar anderzijds toch ook weer niet ..

M.i. geeft die "ISDN S0 Deactivated" aan dat het ding helemaal niet op de
S0-bus is aangesloten, of niet? Toch heb ik dat ding in een S0-bus (?) geplugd (een doosje aan de muur met 2 ingangen en waar "ISDN" op staat).

Bij voorbaat dank..

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Topicstarter
Ja, wel TCP/IP geinstalleerd en (m.i.) alles correct geconfigureerd (eigenlijk al verschillende configuraties geprobeerd)

Echt vaag.. Ik heb de ISDN-kaart nu in een andere PC gegooid en in een andere S0-bus-doos gestoken en daar werkt het wel. Het vreemde is dat het diagnostic-programmaatje nog steeds "ISDN S0 Deactivated" aangeeft en beide channels als "off" ziet (terwijl ik zit te internetten). Het lag dus kennelijk niet aan de aansluiting/S0-bus, maar toch ergens aan de (netwerk-)configuratie van de andere pc (blijkbaar een waardeloos diagnostic-progje)..

Morgen maar even windows opnieuw installeren (het is volgens mij een win95 versie van xx jaar oud). Ik denk dat het met win98 wel gaat lukken..

Verwijderd

op mijn oude laptopje ook van win95 naar 98 over moeten gaan om isdn (creditcard) aan de praat te krijgen.. Is geen rare gedachtengang dus.
Protocol ondersteuning van win95 voor mijn isdnkaartje was niet aanwezig
Pagina: 1